כשאיציק נבו היה בן 12 הודיע לו אביו, ישראל וייס ז"ל, שהוא בשל להצטרף ולסייע בעסק המשפחתי. הזמנים היו שונים אז, מדינת ישראל היתה מדינה קטנה וצעירה, העיר נתניה צמחה לאטה מתוך החולות וחברות הבנייה שוועו לידיים עובדות שיסייעו להגשים את החזון הציוני.
"אבא נכנס לתחום עוד בשנות ה־50", נזכר איציק בימים הרחוקים ההם, "וברגע שהייתי מספיק גדול כדי לעזור זו לא היתה בכלל שאלה. הייתי מרים דליים של חול, מערבב מלט ועושה כל מה שביקשו ממני".
לילדי המאה ה־21 זה אולי יישמע כמו מדע בדיוני אבל בימים ההם, מדובר היה בכורח המציאות. וזה לא הדבר היחיד שהשתנה: "גרנו אז באזור גבע ב' בנתניה. כל השטחים מסביב, מקומות שהיום הכל שם כמובן סלול ובנוי, היו מלאים בשדות, במקשות אבטיחים ובכוורות ליצור דבש. אגב", הוא מוסיף בחיוך ממתיק סוד, "גם לנו היו אז כמה עשרות כוורות באזור והיום יש לנו בסביבות 400 כוורות". שנאמר: הכל דבש.
2 צפייה בגלריה
פרויקט של א.י.נבו. יח"צ
פרויקט של א.י.נבו. יח"צ
פרויקט של א.י.נבו. יח"צ
בשם האב
כבר יותר מ־60 שנה שמשפחת נבו בונה פרויקטים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בישראל, כשאת החותמת על הקמת העסק המשפחתי א.י. נבו נתן האבא ישראל ב־1963. "אנחנו בונים כמו שאנו חיים, מתוך ערכים של מקצועיות ללא פשרות, נתינה מכל הלב ואחריות גדולה", אומר איציק, שכמו אחיו אברהם ואחותו יונה, גדל לתוך העסק המשפחתי ולוקח בו חלק פעיל עד ימינו אנו: יונה היא המנהלת האדמיניסטרטיבית, אברהם מנהל הכספים ואיציק מנהל את העבודה בשטח. "כל כך הרבה דברים השתנו בשנים הללו בתחום הבנייה", מספר לנו איציק נבו, "בימים ההם כח העבודה היה זול יחסית והחומרים היו מאוד יקרים. היום המשוואה השתנתה וכח העבודה התייקר מאוד ביחס לחומרים. אם זאת, היום העבודה הרבה יותר יעילה והחומרים השתנו לגמרי. נניח, אם פעם היינו משתמשים בגזעים של ברושים כדי לייצר רגלי תמיכה לגגות, היום, עם התפתחות התעשייה והטכנולוגיה אנחנו עובדים עם חומרים וכלים מתקדמים ושונים לגמרי מבעבר". האחים נבו שותפים בניהול החברה כבר יותר מ־55 שנה וחתומים על שורה של פרויקטים מרשימים, החל בהקמת מרבית בתי הספר בנתניה בשנות ה־60 וה־70, עבור בהקמת היישובים אבני חפץ ותפוח בשנות ה־90 ואילו כיום החברה מתמקדת בבניית מגדלי דירות יוקרתיים, בסטנדרטים גבוהים ובתכנון חדשני. בין היתר הקימה החברה את פרויקט נבו בשרון, המכיל 163 יחידות דיור בחמישה בניינים בקרית השרון בנתניה ואת פרויקט פנורמיק, פרויקט אקסלוסיבי במיקום הטוב ביותר על קו החוף בין נתניה לרמת פולג. "כולנו מאוד מחויבים למורשת של אבא. כל הזמן הזה אנחנו ביחד וזה מוכיח את עצמו. כשהוקמה החברה התחלנו עם שבעה עובדים, היום אנחנו מעסיקים מעל ל־70 עובדים. אנחנו בונים מתוך תחושת אחריות גדולה ללקוחות שלנו ולדרכו של אבא".
2 צפייה בגלריה
פנורמיק 2016, א.י.נבו. יח"צ
פנורמיק 2016, א.י.נבו. יח"צ
פנורמיק 2016, א.י.נבו. יח"צ
הבית כחוף מבטחים
והדרך של אבא לא מסתכמת בשיתוף פעולה במשרדים. בחברת א.י. נבו מאמינים כי המקום בו אדם בוחר לגור צריך להיות המקום בו הוא מתמלא באנרגיות טובות ומתחבר לעצמו ולמשפחתו בשלווה. "אנחנו רוצים שלקוחותינו ידעו כי המאמץ שלהם נושא פרי", אומר נבו, "שידעו שההשקעה שלהם משתלמת ושירגישו בביתם מוגנים ובטוחים. אני יכול להבטיח לכל לקוח שלנו שנבנה עבורו בית בסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר". ואיך יודעים מה הם הפרטים הקטנים האלה? הקו המנחה שהאב המנוח ישראל העביר לילדיו פשוט מאוד ומלווה אותנו כבר מימי רבי עקיבא: ואהבת לרעך כמוך. "אני בונה מתוך תפיסה שאני מסתכל על עצמי - כמו שאני רוצה לחיות בביטחון ולהיות מוגן בביתי, אני רוצה שגם הלקוח ירגיש בטוח. בית זה קורת הגג שלי ואני רוצה שאדם שרוכש אצלנו דירה ומדמיין את בית חלומותיו יהיה בטוח, מוגן ומסופק".
א.י. נבו - חברה קבלנית לבניין, האר"י 37 פינת הקליר, נתניה; טלפון: 5268*.