הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור) אישרה השבוע תכנית להקמת שכונת מגורים בצפון נתניה, שכוללת 2,800 יחידות דיור למגורים ו-500 יחידות דיור מוגן. מתוך סך יחידות הדיור החדשות, מאות ישתייכו לשכונות קיימות - 165 לצוקי ים, 112 לשושנת העמקים ו-72 לחבצלת השרון.
1 צפייה בגלריה
הדמיית השכונה החדשה בנתניה
הדמיית השכונה החדשה בנתניה
הדמיית השכונה החדשה בנתניה
(קרדיט הדמייה: משרד מילוסלבסקי אדריכלים)
בתכנית, שמשתרעת על שטחים מערבית לכביש 2, ונמצאים באזור חבצלת השרון ושושנת העמקים, מתוכננים גם לקום על שטח של שישים דונמים - אזורי תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה.
לדברי רשות מקרקעי ישראל, התוכנית מאזנת בין הצורך להוסיף יחידות דיור חדשות בבניה עירונית רוויה בצפון נתניה, הצורך להרחיב את היישובים בעמק חפר ולצד זה – שמירה על השטחים הפתוחים, על הגן הלאומי ועל רצועת החוף שבאזור. בתכנית המאושרת קיים תמהיל של מבנים בגובה עד 9 קומות, לצד מגדלי מגורים שצפויים להתנשא עד 22 קומות, ויכללו חזית מסחרית.
קראו גם:
במסגרת התכנית, צפונית לנתניה, מתוכנן כביש שיתחיל מהמחלף שייבנה על כביש 2, דרום מזרח לכפר הנופש נעורים, ויתחבר לכיכר מרכזית בשכונה החדשה.
ברשות מקרקעי ישראל מוסיפים כי התכנית שמה דגש על יצירת חיי קהילה איכותיים, הכוללים עירוב שימושים מגוון, פיתוח הכולל שבילי אופניים לשמירה על איכות החיים של התושבים, ותכנון דיור מוגן כחלק מהשכונה, על מנת לשמר את הקשישים כחלק אינטגרלי מהקהילה.
ברשות מוסיפים כי התוכנית מייצרת, מצפון לשכונה החדשה, רצועת שטחים חקלאים עם הנחיות מיוחדות שמטרתן לשמור על פרוזדור אקולוגי היוצר רצף שטחים פתוחים בין הגן הלאומי אביחיל במזרח לבין רצועת החוף במערב, בין היתר על ידי שינוי יעוד משטחי מגורים לשטחים פתוחים וריכוז הבינוי בבנייה רוויה בצמוד לישוב הקיים.