אשר קשר //
נגב | הכינו את הגלשנים
אקשן: גלישת חולות
מה עושים: ענף הגלישה על החול הגיע ארצה בשנת 2012, אל לב המדבר. הגלישה מתבצעת בערך כמו בשלג, אבל על החול. מדובר בפעילות מהנה ולא שגרתית של גלישה על דיונות גבוהות. החול ייחודי ורך כמו משי, והוא מגיע ממדבר הסהרה אל הגבעות המרהיבות של הר הנגב. ניתן לשלב אירוח במדבר.
5 צפייה בגלריה
צילום: דרור בן אור
צילום: דרור בן אור
צילום: דרור בן אור
מדד הדופק: אקסטרים לייט. הגלישה מתבצעת על גבי גלשני חולות.
למי: לכל המשפחה, מהילד ועד הסבתא. לא נדרש ניסיון גלישה קודם.
המחיר: החל מ־550 שקלים למשפחה. מחיר מוזל לקבוצות.
איפה: דרור במדבר, חצי שעה דרומית לבאר שבע.
5 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות שי טורנדו
צילום: באדיבות שי טורנדו
צילום: באדיבות שי טורנדו
הרצליה | 500 כוח סוס על המים
אקשן: השיט הכי מהיר
מה עושים: סירות האקסטרים מהמהירות בישראל יוצאות מהמרינה בהרצליה ומציעות חוויה רטובה בשני סוגים של סירות: האחת, סירת קומנדו, הידועה גם בשם סירת בננה. והשנייה, סירת הוריקן גל, שמתאימה גם לילדים, המצוידת במעקות וכיסאות גיימינג שמחזיקים את כל הגוף.
מדד הדופק: הסירות, שמצוידות במנועים חייתיים של 500 כוחות סוס, יוצאות לים בשיט אקסטרימי ומרחפות על הגלים כמו אבוב במהירות שיט גבוהה ומסעירה. למי שחושש שהקיבה תתהפך: אין בחילה ואין רצון להקיא.
למי: לאוהבי הים והאקסטרים ולכל בני המשפחה, החל מגיל חמש.
המחיר: 50 שקלים לאדם לסיבוב של 20 דקות.
איפה: המרינה בהרצליה.
5 צפייה בגלריה
צילום: עומר זיו
צילום: עומר זיו
צילום: עומר זיו
קיבוץ מנרה | ללכת עד הקצה
אקשן: לטפס בדרך הברזל
מה עושים: טיול הוויה פראטה הראשון בישראל נותן טעימה ממסלולי הטיול שתפסו תאוצה באירופה בעשרות השנים האחרונות. המושג ויה פראטה מגיע מאיטלקית ופירושו "דרך ברזל". מדובר במסלול טיפוס על מצוק, שעליו מורכבים יתדות וסולמות. המטפסים מאובטחים לאורך הדרך ברתמה. בשנת 2016 נפתח המסלול הראשון בישראל ברכס רמים, ליד קיבוץ מנרה, במסלול הצופה אל קריית שמונה ועמק החולה.
מדד הדופק: מאיץ את הלב, אם כי יש מסלולים שמתאימים גם למתחילים. הטיולים מתאימים גם למטיילים חסרי ניסיון בטיפוס, ואין צורך לעבור הכשרת טיפוס מסובכת, רק כושר בסיסי, קצת תעוזה ונכונות לטיול שמצריך הליכה בטבע בשבילים ועל סלעים.
למי: למטיילים בני שבע ומעלה, למי ששוקל החל מ־35 ק"ג ופחות מ־110 ק"ג ולכל מי שיש לו כושר גופני בסיסי. ציוד הכרחי: רתמה, קסדה וסופג אנרגיה.
המחיר: כ־150 שקלים למשתתף.
איפה: מצוק רמים, צמוד לקיבוץ מנרה.
5 צפייה בגלריה
צילום: פרדייב השמורה האווירית
צילום: פרדייב השמורה האווירית
צילום: פרדייב השמורה האווירית
חוף הבונים | אל הנוף ב־200 קמ"ש
אקשן: צניחת אקסטרים
מה עושים: החוויה מתחילה על הקרקע, עם תדריך לקראת הצניחה וכמובן, תיעוד החוויה, כי אם לא צילמנו, זה כאילו לא קרה. הצנחן ממריא עם המדריך והצלם, והשלושה קופצים אל עבר נופיה עוצרי הנשימה של השמורה האווירית.
מדד הדופק: למרות שמדובר באקסטרים עם ביטחון מלא, קשה להסביר את כמות האדרנלין הזורמת בגוף כשקופצים ממטוס אל עבר הקרקע במהירות של יותר מ־200 קמ"ש, כשכל מה שבולם את הגוף הם כבלי המצנח. כשקופצים מהמטוס ניתן לראות את קו החוף עד גוש דן ומהצד השני את החרמון, ובתווך את המים הכחולים.
למי: לאנשים בריאים בגילאי 70-12. חשוב לדעת שיש הגבלת משקל וגובה, לכן יש צורך בתיאום הזמנה מראש על מנת לוודא שהצונח עומד בדרישות.
המחיר: בין 850 ל־2,500 שקלים. מחירי החבילות משתנים בהתאם לסוג הצילום, גובה הצניחה החופשית והיום בשבוע שבו צונחים.
איפה: פרדייב, בסמוך לחוף הבונים
5 צפייה בגלריה
צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג
ערד | מוכנים, היכון, למרוץ
אקשן: נהיגה מוטורית במסלול מרוצים
מה עושים: הפעילות במסלול המוטורי נחלקת לשניים: אימון וחוויה. המתחרים והמקצוענים עורכים במקום אימונים. מי שמגיע לחוויה ראשונית, מאיץ על המסלול, אבל מקבל גם שיעור בנהיגה נכונה. קחו בחשבון שיש כאלה שמתייצבים לחוויה חד־פעמית, אבל לא מצליחים להוריד את הרגל מהגז והופכים לאורחים קבועים במסלול המרוצים.
מדד הדופק: מידת האקסטרימיות תלויה ביכולות וברמת הריגוש של הנהג. בכל מקרה, מדובר במסלול מרוצים לא קונבנציונלי, הן מבחינת המהירות והן מבחינת האחיזה על הכביש, ברכב מרוץ 'ראלי' המשמש להדרכת נהגי מרוצים מקצועיים.
למי: החל מגיל 14.
המחיר: מ־600 ועד 1,900 שקלים, החל מאימון והתנסות של מספר שעות ועד ליום שלם של נסיעה.
איפה: במסלול המוטורי בכניסה לערד