לפני פחות משנה התאספו בני משפחת קדושים, תושבי כפר יונה, יחד עם חברים וקרובי משפחה בגינה הביתית לחגוג יום הולדת לבנם בן ה-14.


הכל היה מוכן לחגיגה. הגינה קושטה, המשפחה הדליקה מנגל ועוגת יום ההולדת הונחה על השולחן. אלא שהכל השתבש ברגע אחד, לאחר שרכב שעלה באש התנגש בשער הבית ונכנס לתוך הגינה. כתוצאה מכך חלק מבני המשפחה נפגעו ולמקום נגרם נזק כבד.
לאחרונה הגישו בני המשפחה תביעת נזיקין נגד נהג הרכב וחברת הביטוח שלו.
המקרה אירע בחודש פברואר אשתקד, סמוך לשעה 22:00. חן קדושים, אב לתשעה, ארגן יום הולדת לאחד מילדיו. "בדיוק התחלנו להתארגן למסיבה", הוא מספר. "האווירה הייתה מאוד שמחה, הדלקנו את המנגל כדי לעשות על האש וכולנו היינו עסוקים בסידורים".


קדושים מספר כי לפתע נשמע רעש חזק, והנוכחים הבחינו ברכב עולה באש נכנס לתוך הגינה כשהוא פוגע בשער הבית ובכל מה שעמד בדרכו. "ברגע הראשון לא הבנתי מה קורה, חשבתי שזה פיגוע", מספר קדושים. "הרכב הפוגע עלה באש ונכנס אלינו לתוך המסיבה. הייתה המולה גדולה וחששתי על הילדים ועל כל מי שנכח במסיבה. ראיתי את הבן שלי שרוע על הארץ וכל אחד רץ לכיוון אחר, גם הבית והרכב שלי התחילו לעלות באש. היה בלגן אחד גדול".
למקום הוזעקו כוחות מד"א שפינו את הנפגעים לבית החולים וכן רכבי כיבוי אש ומשטרה. לדברי קדושים, נגרם לו נזק והרכב היוקרתי שקנה ימים ספורים לפני כן נשרף כליל בנוסף לתוכים יקרי ערך שגידל בגינה אשר חלקם נשרף. בעקבות האירוע הגישו לאחרונה בני המשפחה בבית משפט השלום בתל אביב תביעת נזיקין על סך 12 מיליון שקלים כנגד נהג הרכב הפוגע וחברת הביטוח "הפניקס" המבטחת את הרכב.
בתביעה נטען כי הנהג עלה לרכב בזמן שעלה באש ונסע במהירות על מנת שחלילה לא יישרף לו הבית, לעבר בית התובעים.
משפחת קדושים טוענת כי בעל הרכב פגע בעוצמה בשער החשמלי בזמן שמאחוריו עומד בן משפחה שחגג את יום ההולדת תוך דריסתו והעפתו למרחק של ארבעה מטרים. "הקטין נפגע קשות בראשו תוך איבוד ההכרה וכן פציעות ראש וכאבים קשים מאוד", נטען בתביעה.
בהמשך, נטען, רכבו של הנהג גרם לרכבו של קדושים שחנה בסמוך לנזק גדול מאוד. עוד נטען כי חלק מבית המשפחה עלה באש ונגרם לו נזק. "לשמחתנו הרבה כל האירוע תועד על ידי מצלמות האבטחה של הבית", צוין בתביעה.
לטענתו של קדושים, כתוצאה מהאירוע הייתה לו הגבלה ניכרת בכושר העבודה.
התובעים טוענים כי הנתבעים הם האחראים הבלעדיים לנזקים שנגרמו להם.
בנוסף, הגיש חן קדושים תביעה נגד משטרת ישראל ונגד הנהג על סך 760 אלף שקלים בטענה כי עצרה אותו ללא שום סיבה. לטענתו, השוטרים שהוזעקו למקום התנפלו עליו, אזקו אותו והכניסו אותו לניידת. "קצין נכנס אליי לניידת ואמר לי כי הם יודעים שאני שרפתי את הרכב ואף ראו אותי", אומר קדושים. "הייתי המום, התחלתי לבכות, ביקשתי מהם בכל לשון של בקשה לצפות במצלמות האבטחה. בסוף האריכו את מעצרי בחמישה ימים ושחררו אותי אחרי שמפקד התחנה התנצל על המעצר".
קראו גם:
מהפרקליטות נמסר: "לאחרונה התקבל כתב התביעה. הטענות ילמדו וייענו בבית המשפט כמקובל"
מחברת הפניקס נמסר: "הפניקס תגיב במסגרת התביעה המתנהלת בבית המשפט".
נהג הרכב ביקש לא להגיב מאחר וקיים הליך משפטי.