עיריית תל אביב-יפו תכפיל פי שניים את מחירי החנייה לתושבי חוץ, משישה שקלים לשעה לשניים עשר שקלים לשעה, וזאת בתוקף סמכותה לפי סעיף 251 לפקודת העיריות.
1 צפייה בגלריה
אישה המומה בהלם
אישה המומה בהלם
התשלום עבור חניה יוכפל פי שניים. גם אתם המומים מהבשורה?
(צילום המחשה: shutterstock)
בעת האחרונה, על רקע עומסי התנועה ומצוקת החנייה בתל אביב, פועלת עיריית תל אביב-יפו, לצד הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, לעודד מעבר מהתניידות באמצעות רכב פרטי אל חלופות בעלות עדיפות תחבורתית וסביבתית - החל מהליכה ברגל, דרך שימוש באופניים וכלה בתחבורה ציבורית.
במטרה לווסת את הביקוש העצום לחניה בעיר, העירייה מעוניינת לשקף את ה"שווי אמיתי" של מקום חניה בעיר ולעודד הגעה לעיר שלא באמצעות רכב פרטי, ועל כן, ועדת הכספים של עיריית תל אביב אישרה היום את תעריף אגרת החנייה למי שאינם תושבי תל אביב, פי שניים מן המחיר המקובל כיום: מ-6.30 שקלים לשעה ל-12.60 שקלים לשעה.
חשוב לציין, כי התעריף הנקבע יחול בכל אזורי החניה 1, 2 ו-4 (מרכז העיר וסביבתה) ברחובות המסומנים בכחול-לבן, שם מותרת החניה לצד המדרכה בימים ראשון עד חמישי, משעה 09:00 עד 19:00, ובימי שישי וערבי חג, משעה 09:00 עד 13:00.
קראו גם:
במסגרת בדיקה שבוצעה בעיריית תל אביב עולה, כי תעריפי החניה הציבורית בכחול לבן בתל אביב-יפו זולים בלפחות 75% מהמחיר הריאלי שלהם (6.30 שקלים לשעה, במקום 24 שקל לשעה בחניוני אחוזות החוף במרכז העיר או 30-50 שקל לשעה בחניונים הפרטיים).
מיטל להבי (סיעת מרצ), סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה: "חנייה לרכב היא מוצר במחסור - ובמרכז העיר בפרט אין חניה פנויה, גם לא לתושבים. מדובר במוצר שהביקוש לו עולה על ההיצע ויש לתמחר אותו לפי הערך הריאלי שלו, במיוחד למבקרים מחוץ לעיר כדי לצמצם את הכניסה של 'חוצנים ויומיומיים' למרכז העיר ו/או להסיט את הביקוש לחניונים ולפנות את הכחול-לבן לתושבים ולחניה קצרת טווח.
"בחרנו להתחיל במרכז העיר, לאחר שזיהינו את הפער הגדול ביותר בין ביקוש להיצע, ועם זאת הוא משורת היטב בתחבורה ציבורית ומציע חלופות מגוונות להתניידות. זהו צעד נוסף בתהליך של שינוי תפיסה בכל הנוגע לחניה וקריאת כיוון לרשויות מובילות בישראל לקדם מהלכים דומים – מה גם שהחקיקה הארצית תאלץ את כולנו לקבוע תעריפים לחניה באזורים השונים".
"מגמת הצפיפות בערי ישראל, ובראשן תל אביב-יפו, גוברת והולכת וכולנו מרגישים אותה מידי יום ביומו – בפקקים בדרך לעבודה, בתחנות הרכבת ועל המדרכות. אחת ההשלכות המיידיות של מגמה זו היא החרפה של מצוקת החניה במרכזי הערים, כאשר יותר ויותר כלי רכב מתחרים על אותו מספר של מקומות חניה ציבוריים, וככל שהחנייה זולה יותר או זמינה יותר קיומה מעודד שימוש ברכב פרטי בכניסה לעיר ולמרכז העיר. כבר במציאות של ימינו, לא ניתן לספק לכל מי שמגיע לעיר חניה ציבורית ברחוב בחינם, ולצערנו גם התושבים סובלים מהמחסור בחניה. לכן אנו נערכים לשינוי התפיסה בכל הנוגע לחניה ומתחילים בלייקר אותה ברחוב (כחול-לבן) למבקרים וליומיומיים".
בימים הקרובים, צפויה מועצת עיריית תל אביב לאשר את ייקור התעריף.
מה התשלום על כחול לבן במקומות נוספים בארץ?
התשלום על שעת חניה בכחול לבן משתנה מעיר לעיר. בתל אביב ובירושלים משלמים נכון להיום: 6.30 שקלים לשעת חנייה. בחיפה ובבאר שבע: 5.80 שקלים. בראשון לציון: 5.90 שקלים. בכפר סבא: 5.40 שקלים. ברחובות: 4.50 שקלים. בפתח תקווה: 4.20 שקלים, ובטבריה: 4.00 שקלים לשעת חניה.