ניתוח נדיר לטיפול בהתפשלות מעיים בגישה לפרוסקופית בוצע בבית החולים לניאדו, והציל את חייו של תינוק כבן שנה.
משפחתו של התינוק, תושבי נתניה, הביאה אותו לאחרונה למחלקת הילדים בבית החולים לניאדו. אבחון מהיר הראה מצב של התפשלות מעיים חמורה המחייבת ניתוח, על מנת למנוע אפשרות של בצקת במעי שעלולה לגרום לנמק. צוות מחלקת הילדים, בשיתוף מחלקת כירוגית ילדים במרכז הרפואי שניידר, ביצע את הניתוח היחודי בהצלחה.
1 צפייה בגלריה
המחשה בלבד
המחשה בלבד
תופעה לא נפוצה אך מסוכנת
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
התפשלות מעיים היא מצב שבו חלק מהמעי נבלע בתוך חלק אחר הסמוך לו. מדובר בתופעה לא נפוצה ומסוכנת. בדרך כלל ניתן לטפל בבעיה באמצעות חוקן. אולם לעתים, במצבים שבהם החוקן לא מצליח לפתור את הבעיה, נדרש ניתוח. במרבית המרכזים הרפואיים בישראל מבוצע הניתוח בגישה כירורגית "פתוחה", במהלכה נפתח חתך משמעותי בבטן. הגישה הפתוחה הינה בעייתית בהיבט של זיהומים וכן בהיבט של החלמה ממושכת. בבית החולים לניאדו מספרים כי מספר מרכזים רפואיים בודדים בישראל מבצעים את הניתח בגישה לפרוסקופית, המאפשרת לבצע חתכים זעירים, להכנס לחלל הבטן עם מצלמה ולשחרר את המעי שהסתבך סביב עצמו.
קראו גם:
ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף ילדים בלניאדו: "אגף ילדים ממשיך לפתוח שירותים נוספים עבור תושבי נתניה והשרון. הניתוח הלפרוסקופי מונע זיהומים ומאפשר תקופת החלמה קצרה באופן משמעותי". פרופ' צבי שמעוני, המנהל בלניאדו הוסיף: "שיתוף הפעולה האסטרטגי בין אגף ילדים בבית החולים לניאדו לבין מחלקת כירוגית ילדים במרכז הרפואי שניידר מאפשר ביצוע פרוצדורות מורכבות, בפרק זמן מהיר, תוך שימוש במכשור מתקדם. אנו נמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה הזה, עבור כחצי מליון תושבי נתניה והשרון".