סיפורו של האיש, תושב נתניה בן 39, החל לפני כשנה. בחודש מאי 2020, הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלימות חמורות. על פי כתב האישום שהוגש נגדו דאז, הנאשם הגיע לפארק חפציבה בנתניה, כאשר באותה הזמן שיחקה שם אם עם בתה, שלא הייתה לה היכרות מוקדמת עם הנאשם.
1 צפייה בגלריה
חולה נפש גבר מכה גבר מוכה גבר בוכה
חולה נפש גבר מכה גבר מוכה גבר בוכה
איך הוא נמלט?
(צילום המחשה: shutterstock)
הנאשם הגיע לפארק הציבורי כאשר הוא אוחז בסכין שאורך הלהב שלה הוא כ-20 סנטימטרים, ניגש לאם ששיחקה עם בתה בפארק, הצמיד את הסכין לזרועה - ותקף אותה עם קת הסכין. לאחר מכן, הוא נמלט מהפארק, ונתפס על ידי שוטרים לא רחוק ממנו, כאשר הוא מחזיק בסכין ובפטיש.
קראו גם:
בחקירתו התגלה כי כנגד הנאשם נפתחו תיקים פליליים נוספים בעבר בגין עבירות התפרצות, הסגת גבול, החזקת סכין, תקיפה, הפרעה לשוטר וגניבה.
לאחר שנחקר ונעצר, בית משפט השלום בנתניה קבע לאור חוות דעת פסיכיאטרית, כי הנאשם אינו כשיר לעמוד לדין, וקבע צו אשפוז לפיו יאושפז הנאשם בבית חולים פסיכיאטרי לתקופה של חמש שנים. בעקבות הצו, אושפז הנאשם במרכז לבריאות הנפש לב השרון בפרדסיה.
ביום חמישי האחרון הוגש כתב אישום נוסף כנגד הנאשם, לפיו ב-24 בנובמבר, בזמן שהנאשם עדיין היה מאושפז בבית החולים, הוא הצליח להימלט מהמוסד הפסיכיאטרי, ובילה כמעט חודש ימים מחוץ למוסד, עד אשר נעצר שוב על ידי המשטרה והוחזר למוסד.
כך במשך למעלה משלושה שבועות, בילה אדם הלוקה בנפשו עם עבר אלים מחוץ לכותלי בית החולים בו היה אמור להיות מאושפז.
זו לא פעם ראשונה בה נמלט מטופל מבית החולים. בשנת 2018, נמלט עציר פלסטיני אלים מהמרכז לבריאות הנפש לב השרון, בזמן שהתנהלו נגדו הליכים משפטיים בגין שוד וגניבת רכב.
במרכז לבריאות הנפש לב השרון בפרדסיה לא התייחסו למקרה הספציפי, אך ביקשו למסור: "מטופלים מגיעים בצו אשפוז לבית חולים פסיכיאטרי, ואז הם מוצגים בוועדה פסיכאטרית מחוזית שבראשה משפטן, וזה מקביל בסמכות לבית משפט שלום. ועדה זו היא זו שמחליטה על המשך תנאי האשפוז וחופשות.
"אם היא קובעת למטופל חופשות, זה אומר שהוא יכול לצאת בזמן אשפוזו לביקורים בקהילה. למטופלים במסגרת זו יש מרחב. הם לא סגורים כל הזמן בשטח מחלקה. בתי חולים פסיכיאטרים על פי חוק טיפול חולי נפש בקהילה, מטרתם טיפול ולא כליאה. מתקן שנועד לתקן ולשקם אנשים, הוא לא בנוי לסגור אותם ולכלוא אותם".
לעדכונים - חדשות נתניה