רצון מברזל: בגיל 24, שבוע ימים בלבד לאחר שנרשמה ללימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, אובחנה לינוי חג'בי מנתניה כחולה בטרשת נפוצה במצב די חמור. היא אושפזה בשיקום במשך חצי שנה וכיום היא מתניידת בכיסא גלגלים. אבל כל זה לא מנע ממנה לקבל מלגת הצטיינות בשבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
לינוי חג'בי מנתניה בטקס
לינוי חג'בי מנתניה בטקס
לינוי חג'בי מנתניה בטקס
( צילום: דוברות המכללה)

הישגים גבוהים

ב'לוינסקי־וינגייט' מוענקות מדי שנה מלגות לסטודנטיות ולסטודנטים מצטיינים, שהגיעו להישגים גבוהים. המלגות מוענקות על פי המלצות של חברות וחברי הסגל האקדמי ועל פי החלטה של ועדה מיוחדת. המלגות מוענקות מקרנות שהוקמו לזכרן של דמויות קרובות אהובות ומוערכות, שלחלקן אף הייתה זיקה הדוקה למכללת לוינסקי לחינוך ולמכללה האקדמית בווינגייט, שתי מכללות שהתאחדו והפכו למרכז האקדמי אחד, המרכז האקדמי הגדול ביותר בארץ להכשרת נשות ואנשי הוראה. השבוע כאמור, זו היתה חג'בי.

קראו גם:

"אצלי המחלה באה לידי ביטוי בהפרעות מוטוריות. אך המגבלה הפיזית לא מונעת ממני להתקדם מבחינה מקצועית ואקדמית", סיפרה לרגל יום המודעות הבינלאומי לטרשת נפוצה שחל לפני כחודש.

2 צפייה בגלריה
לינוי חג'בי מנתניה
לינוי חג'בי מנתניה
לינוי חג'בי מנתניה
(צילום: פרטי)

הבחירה של חג'בי במקצוע ההוראה התגבשה אצלה כבר בילדות בעת שנחשפה להשפעה החיובית של המורות והמורים שטיפלו באחותה הגדולה, המתמודדות עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. "הבחירה בחינוך מיוחד אף התחזקה אצלי אחרי שחליתי. התחלתי את הלימודים בנקודת הזמן שבה אני סטודנטית עם מוגבלות פיזית שמתניידת בכיסא גלגלים ולכן יש לי רגישות וראייה של אדם שהיה ללא מוגבלות ועכשיו יש לו מוגבלות".

כשהילדים שואלים

עקב הנסיבות לינוי דחתה את תחילת לימודיה בשנה, וכיום היא סטודנטית בשנה השלישית בתוכנית לתואר ראשון בחינוך מיוחד במרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט. "כחלק מההכשרה שלנו להוראה, כבר מהשנה הראשונה ללימודים אנחנו מתנסים בהוראה בבתי ספר גם באופן פרטני וגם בכיתה.
"התגובה הראשונית כשאני נכנסת לכיתות בכיסא הגלגלים, אפילו בחינוך המיוחד, היא הפתעה, זה נראה מוזר. הילדים שואלים שאלות בצורה ישירה וכשמתווכים להם את המוגבלות בצורה נגישה, הכיסא כבר לא קיים והם רואים אותי, לינוי, המורה שלהם, שמלמדת אותם בצורה חווייתית".
כאמור, במרכז מוענקות מדי שנה מלגות לסטודנטיות ולסטודנטים מצטיינים, שהגיעו להישגים גבוהים. המלגות מוענקות על פי המלצות של חברות וחברי הסגל האקדמי ועל פי החלטה של ועדה מיוחדת.