בעקבות המצב הביטחוני המתוח, הפיגוע שהיה ברעננה בשבוע שעבר, מעצרם של שב"חים בנתניה והסביבה והחשש הגובר של התושבים לביטחונם האישי הודיעה עיריית נתניה על הקמת משמר עירוני.
3 צפייה בגלריה
חיילים בצו 8 ומתנדבים, השבוע בנתניה
חיילים בצו 8 ומתנדבים, השבוע בנתניה
חיילים בצו 8 ומתנדבים שומרים על תושבי נתניה
(צילום: יאיר שגיא)

בתחילת השבוע התקיים ביוזמת העירייה כנס הסברה על המשמר העירוני במרכז הקהילתי קרית השרון. כ-180 השתתפו בכנס, בהם גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, ששיבח את היוזמה המקומית שהגיעה מהשטח. האורחים בכנס עודכנו כי בהתאם לצו השעה מקימה העירייה, באמצעות מינהל האכיפה והביטחון שעליו ממונה אפרים בולמש, את המשמר העירוני, שבראשו עומד אלון אהרון, כנדבך מרכזי נוסף בשמירה על הביטחון בעיר – זאת בנוסף לפעילות משטרת ישראל, הפיקוח והשיטור העירוני.

קראו גם:

אהרון הציג בפני המשתתפים את תפיסת ההפעלה של הרשות. כמו כן, הציג קמב"צ היחידה עופר אורנשטיין את תוכנית ההפעלה של המשמר העירוני. על פי התוכנית, המשמר העירוני יאגם את כל האנשים החמושים בעיר וזאת על פי חלוקה לחמישה רובעים, כאשר כל מתנדב יתחייב לפעילות של 6 שעות בחודש, כלומר שתי משמרות בחודש של 3 שעות כל אחת, ברובע אליו הוא משויך.

3 צפייה בגלריה
כנס של המשמר העירוני בקרית השרון
כנס של המשמר העירוני בקרית השרון
כנס של המשמר העירוני בקרית השרון
(צילום: עיריית נתניה)

העירייה תספק למתנדבי המשמר העירוני מעטפת כוללת של אימוני לוט"ר (לוחמה בטרור), קרב מגע, אימוני פיינטבול, קורס עזרה ראשונה, אימוני "פרט וצוות", כמו גם ציוד ומדים לכל לוחם. העירייה תספק גם כלי רכב לסיורי ביטחון שוטף, ביצוע מטווחים, אימונים ועוד. עד כה גויסו למשמר העירוני 260 בני אדם שלהם רישיון לנשק ובימים אלה המשמר העירוני מתגבש.
בנוסף, אנשים המעוניינים להצטרף למשמר העירוני, בעלי אקדח ברישיון או בעלי רישיון לנשק, בריאות תקינה ופנויים להתנדבות של שלוש שעות פעמיים בחודש – מוזמנים ללחוץ על הקישור.

3 צפייה בגלריה
אפרים בולמש, נפתלי בנט ועופר אורנשטיין שהשתתפו בכנס
אפרים בולמש, נפתלי בנט ועופר אורנשטיין שהשתתפו בכנס
אפרים בולמש, נפתלי בנט ועופר אורנשטיין שהשתתפו בכנס
(צילום: פרטי)

מהעירייה נמסר כי הקמת המשמר העירוני מצטרפת לשורת פעולות שנקטה הנהלת העירייה בהתאם לאירועים האחרונים ובהם: הקמת יחידת אופנוענים לאבטחת 440 גני ילדים ואבטחה בכל מקום שיידרש, גיבוש תוכנית להצבת שערי כניסה לעיר - באיינשטיין, בכביש 57 ובכניסה מפולג, גיבוש תוכנית להרחבת המצלמות ברחבי העיר בנוסף למצלמות הקיימות, בדגש על הכניסות והיציאות מן העיר, חימוש פקחי העירייה בנשקים, המשך הכשרות יחידת החילוץ העירונית סע"ר 13, עיבוי כוחות הפיקוח והשיטור העירוני ברחבי העיר, תגבור האבטחה בגני הילדים על ידי פיקוח ושיטור עירוני, תגבור נוכחות של עובדי עירייה בגני ילדים בשעות הבוקר, תגבור סריקות לאיתור שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) בעסקים, מבני תעשייה, אתרי בנייה, עסקים לשטיפת כלי רכב, מסעדות ועוד, מעבר לבדיקות המתקיימות בשוטף על ידי השיטור העירוני והמשטרה.