הקיץ כבר כאן והילדים יצאו לחופש הגדול. אז לאן ניקח אותם? לפארקים, לחופים, להופעות ולפסטיבלים. הנה כל האפשרויות:

בטבע

בפארק אגם החורף, המבלים ייחשפו לערכי הטבע הייחודיים של שלולית החורף, כשהם רכובים על אופניים או קורקינט וגם בצעידה.
5 צפייה בגלריה
ריין דבש, איתמר לנצ'יצקי, נועם טוכמן, לני דבש ואיתי לנצ'יצקי מבלים בפארק אגם השלולית |
ריין דבש, איתמר לנצ'יצקי, נועם טוכמן, לני דבש ואיתי לנצ'יצקי מבלים בפארק אגם השלולית |
ריין דבש, איתמר לנצ'יצקי, נועם טוכמן, לני דבש ואיתי לנצ'יצקי מבלים בפארק אגם השלולית |
(צילום: יריב כץ)
הפארק תוכנן כך שישמר את המערך הבוטני והזואולוגי של השלולית. במקביל – נעשה פיתוח של הסביבה העירונית והוכשרו בו שבילי הליכה וטיול, לרבות שבילים לרוכבי אופניים. אם הילדים שלכם חובבי רולרסליידס - הסקייטפארק בפארק הוא המקום בשבילם.
בחורשת האלונים (הסרג'נטים) שבמזרח נתניה, תוכלו לנוח תחת עצי איקליפטוס שניטעו בידי מחלקת היערות של המנדט הבריטי וכן עצי אלון התבור ואורן הסלע. החורשה כוללת מתקני משחק לילדים וכן מגדל תצפית מעץ, ולכן מתאימה לבילוי משפחתי עם הילדים.

לעשות שוק

השוק בנתניה הוא אחד היפים והססגוניים בארץ. בשוק ניתן למצוא את מיטב הירקות והפירות בצד מיני מאפים ולחמים ברוח צרפתית וגם מסעדות ששמן יצא למרחוק, חנויות בשר ודגים, כלים ותבלינים ריחניים המקנים לשוק את אופיו הצבעוני והאותנטי. בנוסף, בשוק ניתן לבקר גם באמצעות סיורים קולינריים מודרכים. פרטים באתר האינטרנט העירוני.
5 צפייה בגלריה
סיור אוכל בשוק נתניה. חוויה קולינרית
סיור אוכל בשוק נתניה. חוויה קולינרית
סיור אוכל בשוק נתניה. חוויה קולינרית
(צילום: אסף פרידמן)
בנוסף, רשות הטבע והגנים בשיתוף מוזיאון נתניה מקיימים מדי שבוע סיורים ייחודיים: בימי חמישי סיורים מחוף לחוף בנתניה, ובימי שישי סיור על "סיפורה של עיר דרך רחוב הרצל".

לגעת בהיסטוריה

מי שרוצה לגעת במשק כנפי ההיסטוריה, מוזמן לבקר במתחם ההנצחה אשר בליבו ממוקמת האנדרטה הלאומית לניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית, כשבסמוך אליו אנדרטאות וגם מוזיאון תקומה – מוזיאון חיל החימוש, החיל המאומץ על ידי נתניה.
5 צפייה בגלריה
הפלנתניה. סדנאות לכל המשפחה
הפלנתניה. סדנאות לכל המשפחה
הפלנתניה. סדנאות לכל המשפחה
(צילום: יח"ץ)
קראו עוד>>
מי שרוצה לספוג קצת מורשת מוזמן לבקר במוזיאון לתולדות העיר, הפועל במבנה שהוקם כבית מלאכה לאריגה לנערות עיוורות - "בית אורה" - שפתח את שעריו בשנת 1958 ופעל עד שנת 1991. תערוכת הקבע במוזיאון עוסקת בתולדותיה של העיר שקמה ב-1929
5 צפייה בגלריה
פארק אגם החורף. ערכי טבע ייחודיים |
פארק אגם החורף. ערכי טבע ייחודיים |
פארק אגם החורף. ערכי טבע ייחודיים |
(צילום: אסף פרידמן)
כמו כן ניתן לבקר ב"בית הבאר" - מרכז מבקרים עירוני הממוקם בתוך מבנה היסטורי משוחזר, המתמקד בימיה הראשונים של נתניה, שבו הבאר הראשונה של העיר. מבקרי האתר זוכים להצטרף למסע מרתק במנהרת הזמן, הממחיש את התהליך הראשוני של מפעל ההתיישבות בחולות, שעליהם הוקמה לימים העיר נתניה.

טסים לחלל

משפחות וילדים מוזמנים לפעילות הקיץ החדשה בפלנתניה עם מגוון סדנאות, הדגמות מדע וחלל לכל המשפחה, חידון באמצעות שימוש בטלסקופים, מופע "אזרחי החלל", משקפי מציאות מדומה, "אסטרוגמי", פעילויות אתגרי חלל, משחקי אסטרונומיה וכמובן מופע כוכבים בפלנטריום. הפעילות תתקיים בסבבים במהלך החודשים יולי-אוגוסט

גאווה בנתניה

ביום שישי ה-15.7 ייערך מצעד הגאווה בנתניה. בשעה 11:30 ייערך הפנינג התכנסות בטיילת ניצה, כולל דוכנים של ארגוני הקהילה, מרצ'נדייז גאווה ועוד. שעה לאחר מכן יחל המצעד עד במת כיכר העצמאות, שם יחכו לקהל מופע דראג, הזמר המקומי טל מרקו בביצוע מיוחד לסינגל הבכורה שלו ונאומים והמשך החגיגות של מסיבת הגאווה בפאב רידם סושיאל.

אמנות על הצוק

על קו החוף ממוקמת הגלריה על הצוק החושפת את המבקרים לאמנות איכותית ולחוויה תרבותית יוצאת דופן. בגלריה מוצגות תערוכותיהם של מיטב האומנים הפועלים בשדה האמנות הישראלי, כאשר כל תערוכה מלווה במחקר, שיח גלריה והדרכות. ביום שישי, 15.7 בשעה 11.00 תפתח תערוכה קבוצתית חדשה מ DOOR לדור.

יש גם פסטיבלים

הפסטיווקאלי, פסטיבל הזמר העברי, יתקיים בתאריכים 8-10 באוגוסט עם מיטב האומנים, בתוכנית: דני סנדרסון ומזי כהן במופע 55 שנות יצירה עם מיטב הלהיטים מכל הזמנים מהרפרטואר העצום של סנדרסון, כוורת, גזוז ודודה.
5 צפייה בגלריה
חוף פולג. המכביה מגיעה
חוף פולג. המכביה מגיעה
חוף פולג. המכביה מגיעה
(צילום: אסף פרידמן)
עוד במסגרת ה"פסטיווקאלי" מופע ייחודי של סימפונט רעננה במחווה ליורם טהרלב, סימפוזיון זמר עברי, אירוע מחווה ליצירותיו של אורי זוהר בשילוב הסרטים בהם השתתף ושירי הסרטים, מופעי מחווה לאביהו מדינה לזמר הים תיכוני, מחווה ליגאל בשן ולהקות פיקוד צפון ועוד.
פסטיבל "טרמולו" לכלי הקשה יתקיים בתאריכים 23-25 באוגוסט. אנסמבל טרמולו לכלי הקשה במופע משותף עם להקת הדג נחש, תיפוף יפני בשקיעה ועוד.

בואו למופע

● אירועי קיץ יהיו גם בהיכל ''ספי ריבלין'', במרכז הקהילתי קריית השרון:
ב-1.7: ''שבת זהב'' - הצגת ילדים מבית תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
● ב-2/7 תופיע במקום טלי אורן בקומדיה מוזיקלית ''טלי אורן לא מתחתנת''.
● ב-19/7 יהיה ערב תרבות ופיוטים עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד
ואלה כמובן לא המופיע היחידים.
● מופע פתיחת הקיץ "בימות פיס" עם הזמר רביב כנר יתקיים באמפי מול הים למרגלות טיילת גן המלך, בתאריך 7 ביולי בשעה 21:00. עלות כניסה 30 שקלים.
● ב-16 באוגוסט יהיה מופע של חנן בן ארי. ב-18 באוגוסט עילי בוטנר וילדי החוץ יארחו את אליעד בפארק אגם החורף.

מכביה וילג' בנתניה

נתניה מארחת את המכביה ה-21 בחוף פולג בתאריכים 14-22 ביולי עם מגוון תחרויות ספורט, מוסיקה, הופעות וקולינריה מכל העולם.
בחוף יוקם מתחם ספורט ענק לכל המשפחה הכולל אזור לתחרויות ספורט, פעילויות לילדים, מופעי שקיעה של מוש בן ארי (18.7) ולהקת טיפקס (19.7) ופוד טראקס עם מנות מכל העולם. במתחם ייהנה הקהל מחוויה חגיגית, מהנה וספורטיבית לקהל הרחב ולספורטאים הרבים שיגיעו להתחרות במכביה.
הציבור מוזמן לצפות בכדורעף חופים, כדורגל חופים, כדורסל 3 על 3, טיפוס, גלישה, ולראשונה גם אליפות הנינג'ה הרשמית של ישראל עם הכוכבים האהובים מכל העונות. לאחר שעות התחרויות הרשמיות, הציבור יוכל להתנסות ולהתחרות בעצמו במתקני הספורט.

בילויים בלב העיר

● פעילויות מגוונות יתקיימו בחודשי הקיץ בכיכר העצמאות, במדרחוב ובהרצל סטריט מול.
● ספריית הכיכר (במת הדק בכיכר) מארחת מדי ימי ראשון ושלישי בין השעות 17.00-19.00 הצגה ויצירה לילדים הצעירים.
● ריקודי סלסה של "מדיה נוצ'ה נתניה" מתקיימים מידי יום שלישי החל מהשעה 20.00 בכיכר העצמאות המערבית.
ריקודי עם יתקיימו בכל מוצ"ש בכיכר המזרחית בשעה 21:00.
● גלריית תל חי תארח פעילות יצירה ואומנות לילדים בימים א' – ה' בין השעות 18.00 – 20.00.
● בנוסף, מדי ערב בחודשי הקיץ החמים תוכלו ליהנות משפע של בתי קפה, מסעדות וגלידריות במדרחוב ובכיכר, מהמזרקה המרעננת, מפעילות אינטראקטיבית על גבי מסכי הענק בכיכר – ריקודי זומבה בשיתוף הקהל, הקרנות סרטי איכות, מיצג מולטי מדיה מרהיב ביופיו במזרקת הכיכר הפועל מדי ערב החל מהשעה 20:30.
לכל העדכונים: חדשות נתניה