תושב נתניה עם תסמונת דאון ופגיעה קוגנטיבית, הפוקד בשמונה השנים האחרונות את המסגרת הטיפולית סיעודית 'יעד' באזור התעשיה בנתניה, לא יכול להגיע אליה לאחרונה, מאחר ובעיריית נתניה שינו את שעת ההסעה מ־7:15 לשעה 6:30, מה שמקשה על אמו המטפלת בו, להכין אותו בזמן למסגרת הטיפולית.
2 צפייה בגלריה
"זה לא צריך ליפול רק על כתפי המשפחה"
"זה לא צריך ליפול רק על כתפי המשפחה"
"זה לא צריך ליפול רק על כתפי המשפחה"
( המחשה: שאטרסטוק)
אחיו של התושב, המנסה לסייע לאמו ככל יכולתו בטיפול באחיו החולה, סיפר כי אחיו בן ה־32 לא פוקד את המסגרת השיקומית שלו כבר שבועיים בגלל הקושי בהתארגנות לקראת השעה שהוקדמה, מה שמקשה מאד על החיים בבית ועל מצבה של אמו: "אחי לא עצמאי, צריך להעיר, לקלח, להאכיל ולהלביש אותו. הוא גם לא הולך לשירותים לבד, כל דבר כזה לוקח זמן ואנחנו לא מספיקים. גם בשנה שעברה ניסו להזיז את השעה והתנגדנו. למזלנו אז רוע הגזרה בוטל".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
סבל מאיומים והטרדה
סבל מאיומים והטרדה
"אמא שלי כל הזמן בוכה"
(צילום המחשה: canva)

לדבריו, על שינוי שעת ההסעה למדו בני המשפחה במקרה: "המלווה שלו אמרה לנו לפני כשבועיים 'ממחר נגיע בשעה שש וחצי'. פניתי לעובדת הסוציאלית במסגרת שלו, היא הפנתה אותי לגורם שאחראי על ההסעות, שאמר לי שהוא רק הגורם המבצע ושאני צריך לפנות לרווחה בעיריית נתניה. הגעתי אליהם ושוחחתי איתם, הם מצידם ניסו לדבר עם הגורם המבצע ולא הגיעו להסדר. הבנתי שאחרי ההסעה הזו ל'יעד', מרכז היום הטיפולי, יש להם עוד הסעה לבתי ספר. כלומר כדי להספיק להסיע גם את התלמידים לבתי הספר על חשבון התושבים החולים והנכים, הקדימו את ההסעה של אחי ל־6:30. בלי התחשבות במצבו, בקשיים של אמא שלי בהתמודדות הזו".
האח חסר אונים אל מול סבלה של אמו: "אמא שלי כל הזמן בוכה. אני הסעתי אותו בעצמי למסגרת כמה פעמים, אבל אני במילואים בצו 8 בחיל הרפואה וגם אבא לילד, ככה שלא תמיד אני מספיק או יכול בכלל להגיע. כך או כך זה לא היה צריך ליפול על כתפי המשפחה בלבד, העירייה היתה צריכה לפתור את הבעיה הזו ולא להשאיר אותנו לבד במערכה. פניתי אליהם מספר רב של פעמים, שלחתי מיילים ונפגשתי איתם פיזית, כעת בלית ברירה ובהיעדר פתרון מצידם פניתי גם למבקר המדינה בנדון. כל יום שאחי לא הולך למסגרת המצב יותר קשה לאמא שלי".
מעיריית נתניה נמסר: "מסלול ההיסעים משתנה משנה לשנה בהתאם לכתובות החניכים וליעדי ההסעה. שעת האיסוף נקבעה השנה לשעה 6:30 במקום השעה 7:00 כדי ששתאפשר הגעתו של החניך למסגרת התעסוקתית הנפתחת בשעה 7:00. לצערנו מדובר בהסעה בה משתתפים מספר חניכים ולא ניתן לשנות את שעת היציאה".
יש לציין שבאתר העירייה מצוין כי שעות הפתיחה של 'יעד', מרכז יום טיפולי לאנשים עם מוגבלות שכלית־התפתחותית, הן 7:30-15:30.