ההסתגרות בבתים בימי מגפת הקורונה, מלחמת חרבות ברזל, שפרצה לפני כמעט שנה והגבירה את האכילה הרגשית והקושי לשמר את השגרה ולהקפיד על הרגלים בריאים, נותנים את אותותיהם. לפי נתוני מכבי כ25,000 תושבי נתניה שהם 31% מחברי מכבי בנתניה, מתמודדים עם עודף משקל או השמנת יתר, כמחציתם גברים ומחציתם נשים. אחוזי ההשמנה הגבוהים ביותר נרשמו בגילאים 45 עד 55.
3 צפייה בגלריה
מרפאת השמנה בהוד השרון
מרפאת השמנה בהוד השרון
מרפאת השמנה בנתניה
(צילום: שאטרסטוק)
עודף המשקל וההשמנה תורמים לעליה משמעותית בסיבוכים במחלות כמו סוכרת, מחלות לב, כבד שומני ועוד.

קראו גם:

על פי נתוני משרד הבריאות, 56% מהציבור הבוגר בישראל סובל מעודף משקל או השמנת יתר. על מנת לסייע למתמודדים עם השמנה ולהקנות כלים לשינוי אורח החיים, תזונה בריאה ופעילות גופנית, מכבי שירותי בריאות, מציעה מגוון שירותים ומסלולי טיפול בהתאמה אישית.
בימים אלו מכבי שירותי בריאות מרחיבה את שירותיה במרכז רפואי רב צוותי ייחודי, בנתניה לטיפול בהשמנה במבוגרים. המרכז נפתח לפניה כשנה ומציע מגוון שירותים ומטפלים שילוו את המטופלים לאורך כל התהליך בשילוב אפליקציית "המדידות שלי" המסייעת להתאים את התוכנית למטופל ולבצע מעקב לאורך התהליך (על ידי שימוש בשאלונים עצמיים ועוד).

3 צפייה בגלריה
מרפאת השמנה בהוד השרון
מרפאת השמנה בהוד השרון
מרפאת השמנה בנתניה
(צילום: דוברות מכבי)

הצוות כולל מומחים בטיפול בהשמנה בהם רופאה, דיאטנית ועובדת סוציאלית המתמחה בטיפול רגשי התנהגותי, יעוץ לפעילות גופנית ע"י פיזיותרפיסטית וביצוע מדידות הרכב גוף, באמצעות מכשיר ייחודי המודד אחוזי שומן ומסת שריר.
התוכנית כוללת 12 מפגשים אישיים עם הצוות והתאמת מסלול בהתאם לצרכים וליעדים של המטופלים. לאור שביעות הרצון הגבוהה והעלייה בביקוש לשירותי המרכז הרפואי, מרחיבה ומעבה מכבי בימים אלו את שירותיה כדי לתת מענה לחברי מכבי בנתניה והסביבה.
השירות ניתן לחברי וחברות מכבי עם BMI מעל 30, שטופלו בקהילה, אך לא הייתה הצלחה בטיפול או מטופלים לאחר ניתוח בריאטרי עם עליה חוזרת במשקל, שנתיים לפחות לאחר הניתוח.
פרטים על שעות הפעילות ניתן למצוא במדריך השירותים במכבי.
בימים אלו חונכת מכבי מרכז חדש נוסף בהוד השרון שייתן מענה לתושבי הוד השרון והסביבה.

3 צפייה בגלריה
השמנת יתר עודף משקל אישה שמנה
השמנת יתר עודף משקל אישה שמנה
השמנת יתר עודף משקל
(צילום המחשה: shutterstock)

סטלה קריוף ראש מחוז השרון במכבי: "כארגון בריאות מוביל, הצבנו את הטיפול במגפת ההשמנה והחינוך לאורח חיים בריא, כאחד היעדים האסטרטגיים שלנו. רק בשנה האחרונה פתחנו כבר שני מרכזים לטיפול בהשמנה – אחד בנתניה והשני בהוד השרון ובהמשך עתידים להיפתח מרכזים נוספים ברחבי השרון. ניטור, מעקב וטיפול בהשמנה הם חלק ממדדי הבריאות שלנו, מתוך הבנה שמדובר בתופעה שמשפיעה באופן משמעותי על בריאות המטופל בהרבה מובנים. לא מדובר רק בירידה במשקל אלא בשינוי תפיסה וקידום אורח חיים בריא שלרוב משפיעים על איכות החיים של המטופל וסביבתו".