ספר תורה לזכרו של רפאל אדנה ז"ל: היום (שלישי) תתקיים הכנסת ספר תורה בנתניה לזכרו של הילד רפאל אדנה ז"ל בן ה-4 שנהרג בתאונת דרכים. ספר התורה נתרם על ידי רבים שהתנדבו מנתניה ורחבי הארץ.
4 צפייה בגלריה
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
(צילום: פרטי)
כזכור, במאי 2023 דרסה קרול פסלר את רפאל אדנה בעת שנהגה ברכב פרטי, וכן את אחיו הגדול מתניה ואת סבו, בעת שחצו את שדרות בן-גוריון בנתניה. נהגת הרכב הפוגע הפקירה את הנפגעים והמשיכה בנסיעה מבלי להגיש עזרה או לדווח לרשויות על התאונה. פסלר הואשמה והורשעה ובמרץ השנה בדרמה משפטית ביטל בית המשפט את הרשעתה וקבע משפט חדש שנפתח ביולי.

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
פלייר שחולק לקראת ההפגנה מחר. "דורשים צדק לרפאל"
פלייר שחולק לקראת ההפגנה מחר. "דורשים צדק לרפאל"
"דורשים צדק לרפאל"
(צילום: אלבום פרטי)

עוד בזמן החקירה הועלו טענות על טיוח הפרשה, ומחאה רבתי פרצה ברחבי הארץ. המחאה פרצה בעקבות העיכוב בהגשת כתב האישום כנגד מבצעת הדריסה וסגירת התיק כנגד בעלת הרכב, בתה של הנהגת הדורסת. בין היתר טענה המשפחה כי החקירה לא הייתה יסודית, היו תצלומי אבטחה שלא נבחנו ועדים שלא נחקרו; כמו כן, טענה המשפחה כי הנהגת הדורסת ובתה פעלו לשבש הליכי חקירה. המחאה צברה תאוצה ברחבי הארץ והפגנות רבות תחת השם "צדק לרפאל" התפשטו למקומות רבים.

4 צפייה בגלריה
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן ורפאל אדנה ז"ל
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן ורפאל אדנה ז"ל
מחאת "צדק לרפאל" בקפלן ורפאל אדנה ז"ל
(צילום: מטה המאבק "צדק לרפאל")

במקביל, להליכים המשפטיים, המשפחה פעלה להנציח את זכרו של רפאל ז"ל במסגרתה ביקשו להכניס ספר תורה לעילוי נשמתו. רבים מאוד מקרב תלושבי נתניה וישראל נרתמו לבקשה. הסכום הגבוה הושג, והיום כאמור, יוכנס ספר תורה לזכרו עם תהלוכה וסעודת מצווה בבית הכנסת ׳אורית ברהן׳ ברחוב ד״ר סטופ 6, נתניה.


בני המשפחה מזמינים את הציבור להגיע ולהשתתף בכנסת ספר התורה: "רפאל המלאך נמצא למעלה וכולנו רוצים לכבד את זכרו. אנו מ בקשים שתגיעו, תודה לכם על העזרה והתמיכה, זה לא יכול היה לקרות בלעדיכם".