כביש חדש נפתח לאחרונה בשכונת רמת אפרים בנתניה, המחבר את צפון השכונה לחלקה הדרומי. מדובר בכביש חדש חד סטרי שנסלל על ידי ח.ל.ת. בעלות של מיליון שקלים, על שטח חולי בין רחוב אברבנאל לבין רחוב אהרונסון.
2 צפייה בגלריה
הכביש החדש ברמת אפרים
הכביש החדש ברמת אפרים
הכביש החדש ברמת אפרים
(צילום: אלי דלל)
"זה רעיון שהעליתי לפני כשבע שנים", אומר סגן ומ"מ ראש העירייה אלי דלל, שיזם את הקמת הכביש, "רחוב אפרים אהרונסון חילק את השכונה לשניים, ולא היה קשר בין השכונות מלבד רחוב ניל"י.
קראו גם:
"הוא היה רחוב בעייתי, צר, פקוק בשעות הבוקר, המון רכבים, תנועה דו סטרית, ולאחר בדיקה שעשינו לפני כמה שנים, הפכנו אותו לחד סטרי, ואז אי אפשר היה לנסוע מדרום לכיוון צפון, וזה יצר קושי גדול מאוד, שכל מי שנמצא בחלק הדרומי של רמת אפרים, לא יכל להתחבר לרמת אפרים בכיוון צפון ונאלצו לעשות את הסיבוב דרך רחוב אצ"ל ופתח תקווה.
ובשעות הבוקר זה מצור על השכונה.
"ואז עלה לי רעיון, לפתוח באזור רחוב אברבנאל לכיוון מורדי הגטאות ואהרון אהרונסון כביש. מרגע הרעיון עד הפתיחה זה לקח כמעט שבע שנים בגלל בעיות משפטיות וסטטוטוריות. ברמה המשפטית, השכנים שגובלים בפרצה שמצאתי, החליטו ללכת לבית המשפט וטענו טענות שונות לגבי ירידת ערך הדירות.
2 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל
(צילום: יח"צ)
"אנחנו בעצם הצלחנו לקבל את החלטת בית המשפט שמצדד בהחלטת העירייה לפתוח שם את הכביש לטובת הציבור. היו כאן איזונים בין טובת הפרט והכלל, ובית המשפט קיבל את דעתנו שיש צורך לטובת הכלל. מלבד זאת, הקטע הקטן הזה מוגדר כשצ"פ, ואז היה צריך לעשות כאן שימוש חורג ותב"ע חדשה כדי להשתמש בקטע הקטן הזה.
"האזור הדרומי של רמת אפרים הוא בפיתוח אדיר", מוסיף דלל, "נוספו שם מאות יח"ד בשנים האחרונות, ולכן היה צורך אמיתי לרווחת התושבים לפתוח את הכביש החדש".
כל העדכונים - חדשות נתניה