מגפת הקורונה גרמה לבעלי עסקים רבים לחשב מסלול מחדש. ביניהם היה גם יניב הרוש, בעליה של מסעדת תל יצחק "KITCHEN AND GARDEN" (השוכן בקיבוץ תל יצחק הסמוך לנתניה), שנפתחה לפני כחמש שנים.
הרוש החליט על שינוי מהותי ואחרי הסגר הראשון, שבו הושבתו כליל המסעדות בישראל, הפך את המקום לבית אירועי בוטיק (בנוסף לבית הקפה). המקום הפך מוקד משיכה לזוגות שהתקשו למצוא מקום להתחתן בו ובראשם זוגות חד מיניים.
3 צפייה בגלריה
יניב הרוש
יניב הרוש
יניב הרוש. חישב מסלול מחדש
(צילום: אלה הרוש)
"אחרי הסגר הראשון תיארתי לעצמי שתחום המסעדנות לא יחזור לפעול כל כך מהר", אומר הרוש. "כשביבי אמר 'לכו תחגגו', אני עוד חשבתי שהקורונה תישאר איתנו לא מעט זמן. ולהפעיל מסעדה למעט זמן ולתקופות קצובות, זה כמעט בלתי אפשרי. החלטתי ללכת על פורמט האירועים הקטנים שיש לו ביקוש גבוה, ויותר קל לתפעל אותו מבחינת כוח אדם".
איך זה שונה לתפעל מקום לאירועים על פני מסעדה?
"האירועים לא שונים מאוד במהות, הם שונים קצת בתפעול. אתה עדיין צריך לתת את האוכל הטוב ביותר, גם בחתונה וגם במסעדה. מה שהשתנה זה כמות העובדים והתפעול עצמו. אנחנו עדיין עובדים עם חומרי הגלם הטובים ביותר, אני בעסק הזה בגלל האירוח - זה החיידק. לראות חתן וכלה נכנסים לחופה זה מאוד מרגש, זה משהו שלא הכרתי קודם כל כך טוב ועכשיו אני מכיר הרבה יותר בגלל האירועים, וזה לא משנה אם זה אזרחי, או זוג חד מיני".
3 צפייה בגלריה
תל יצחק "Kitchen And Garden"
תל יצחק "Kitchen And Garden"
תל יצחק "Kitchen And Garden"
(צילום: אדריאן סבל)
כך, בלי כוונה או תכנון מראש, הפך המקום למוקד משיכה לזוגות רבים מהקהילה הלהט"בית וזוגות שביקשו לערוך חתונה אזרחית.
יש לכם הרבה חתונות אזרחיות וחד מיניות?
"אפשר להגיד. לאט לאט אנחנו רואים שהרבה זוגות מהקהילה הלהט"בית פונים אלינו כדי לקיים חתונות. בין אם זה בגלל הליברליות שלנו , או בגלל שהמקום קרוב יחסית לתל אביב. אני מזהה מגמה שיש לנו יותר ויותר חתונות מהקהילה ויש גם לא מעט חתונות אזרחיות".
איזה שינוי אתה רואה בעולם החתונות בעקבות הקורונה?
"יש איזושהי התפכחות של הקהל שלא רץ לחתונות גדולות של 600-500 איש, ולכן אם המקום קטן ובוטיקי של עד 200-250 איש, זה מאוד מדבר לאנשים. אני רואה את השינוי הזה ממש בעולם החתונות".
3 צפייה בגלריה
תל יצחק "Kitchen And Garden"
תל יצחק "Kitchen And Garden"
תל יצחק "Kitchen And Garden"
(צילום: אדריאן סבל)
עם זאת, הרוש מודע היטב למציאות, וכמו שאר העוסקים בענף האירוח וההסעדה הוא חושש מפני סגר קורונה רביעי.
"תמיד יש את החשש שפתאום ניכנס לאיזה סגר או שיהיו הנחיות אחרות שיצמצמו את כמויות החוגגים, ולכן קודם כל אנחנו מקפידים מאוד על נושא התו הירוק אצלנו באירועים וגם בסביבת העובדים", הוא אומר ומספר על צעד שנקט גם כדי להקל על הזוגות החוששים מביטול בלתי צפוי של חתונתם. כדי להקל על הזוגות יש לנו חוזה שאנחנו גובים מקדמה מאוד קטנה, ותמיד יש אפשרות לדחות את האירוע. אנחנו תמיד חושבים שהגבלות יכולות לקרות, ואנחנו באים לקראת הלקוחות כי אנחנו מקווים שזה לא יהיה".
לסיכום הוא מספר שהשלכות הקורונה עדיין בולטות לעין, "הגיעו אלינו זוגות שמתכננים חתונה בפעם השלישית. יש חשש, ויש חוסר ודאות. מנסים בחוסר ודאות הזאת גם לדעת להסתדר".