אירוע זיכרון לזכרה של הילדה רוז פיזם שנרצחה לפני 14 שנים, בגיל 4, על ידי סבה ואימה והושלכה לנחל הירקון במזוודה, ייערך ביום חמישי הקרוב סמוך לבית שבו גדלה.
1 צפייה בגלריה
אירוע הזיכרון לזכר רוז פיזאם
אירוע הזיכרון לזכר רוז פיזאם
אירוע הזיכרון לזכר רוז פיזם
(צילום: פרטי)
קראו גם:
מדובר ביוזמה של אורנה אביקזר, פעילה חברתית המבקשת לשמור את זכרה של רוז, שמתקיים זו השנה השנייה. "אני חשתי בושה שבעיר שבה היא גדלה אין שום דבר שמזכיר אותה ופניתי לפני שנתיים לארגוני הנשים להרים אירוע שכזה שבו ידליקו נר לזכרה", אומרת אביקזר. "עשינו שולחן מכובד והגיעו שכנים ואנשים שעברו במקום. גם השנה נקיים אירוע זיכרון לזכרה עם חברי מועצה, חברות בארגוני נשים בעיר, תושבים וכל מי שרוצה להדליק נר לזכרה''.
רצח רוז פיזם הייתה אחת מפרשיות הרצח המזעזעות שידעה ישראל. רוז הייתה בתם של בנימין ומארי, זוג שהתגורר לסירוגין בנתניה ובצרפת. לאחר שהשניים התגרשו, עברה מארי לישראל ונישאה לאביו של בנימין, רוני רון, והשניים התגוררו בנתניה. רוז, שתחילה התגוררה בצרפת עם אביה בנימין, עברה להתגורר עם מארי לאחר שזו ניצחה במאבק משפטי. לרון ופיזם נולדו שתי בנות, ובשלב מסוים הרגישה פיזם כי רוז "מפריעה לחיי האהבה שלה", (כך לפי הכרעת הדין), ודרשה מרון להיפטר מבתה.
על פי גזר הדין, רון לקח את הילדה ברכב, הכה אותה וגרם למותה. אז, שם את גופתה בתוך מזוודה לצד בגדיה, והטביע אותה במי הירקון. המזוודה נמצאה כשבועיים לאחר מעצרם של הזוג, בתחומי תל אביב. ב-2011 נגזר על השניים מאסר עולם, כאשר רון הורשע ברצח ופיזם בשידול לרצח. שלוש שנים לאחר מכן, בית משפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע את פיזם ברצח.
האירוע יתקיים ביום חמישי, 12/5/22 בשעה 19:00, ברחוב ברול רם 1.
לגבי הנצחת רוז פיזם נמסר מהעירייה: "ככלל, וועדת שמות רחובות ואתרים דנה בבקשות המוגשות בפניה, לפי סדר הגשתן. עקב התפרצות וירוס הקורונה חל שיבוש בעבודת הוועדה והצטברו בקשות והצעות רבות על שולחנה. בישיבתה האחרונה דנה הוועדה בארבעים בקשות שהצטברו. ההצעה המדוברת תידון בישיבתה הבאה של הוועדה".
כל העדכונים - חדשות נתניה