מירב וקנין, תושבת שכונת ותיקים בנתניה, מאושפזת למעלה משבוע בבית החולים לאחר שכלב תקף אותה. בחדר סמוך לה שוכב דוד אלי הכהן, שהותקף באותו האזור יומיים לפניה.
4 צפייה בגלריה
הפציעות של מירב ודוד מהכלבים
הפציעות של מירב ודוד מהכלבים
הפציעות של מירב ודוד מהכלבים
(צילום: פרטי)
"הכלב פשוט רץ לעברי ונשך אותי ברגליים, בצד ובידיים. בחצי גוף יש לי נשיכות. צרחתי מרוב כאב'', מספרת וקנין (43) שפונתה לאחר התקיפה באמבולנס לבית החולים לניאדו בעיר. "מזל שהשכנים שמעו את הצרחות שלי ורצו החוצה לעזור לי. זה היה מפחיד. תפסו את הכלב ועכשיו הוא בהסגר''.
וקנין מספרת שהיא מרגישה רע מאוד ומה שהכעיס אותה במיוחד היה שגילתה כי הכלב שתקף אותה נשך עוד אנשים בעבר. "יש לי כלב ואני אוהבת בעלי חיים, אבל המקרה הזה זעזע אותי מאוד. אני עוברת סיוטים וכאבים עקב מה שקרה. הלכתי לעבודה במסלול הקבוע שלי ופתאום בא כלב ותקף אותי. ניסיתי להתגונן מפניו. זרקתי עליו את כוס הקפה והתיק שלי, אבל זה לא עזר. צרחתי את נשמתי. מזל ששמעו אותי ועבר שם רכב, מה שגרם לכלב להניח לי".

4 צפייה בגלריה
הפציעות של מירב וקנין מהכלב
הפציעות של מירב וקנין מהכלב
הפציעות של מירב וקנין מהכלב. "צרחתי את נשמתי"
(צילום: פרטי)

יש צפי לשחרור שלך?
"אני לא יודעת מתי ישחררו אותי. הנשיכות שלי בעומק של שלושה סנטימטרים ויש לי המון חתכים ונשיכות עמוקות. אני מקבלת אנטיביוטיקה דרך הווריד וזריקות. זה נראה ומרגיש נורא. המקרה הזה שיבש לי את כל החיים. אני מודה שזה זעזע אותי. בכל לילה אני חולמת על זה. ממש מפחדת. מזל שהילד שלי גדול ויכול להסתדר לבד ומשה בן הזוג שלי עוזר''.
וקנין מספרת שבעלת הכלב לא התקשרה להתנצל או לברר מה המצב שלה. "זה ממש מכעיס אותי כי יכולתי למות בגלל התקיפה הזו של הכלב שלה. אני בטראומה ושוכבת לפני החג בבית חולים. זה פשוט לא צודק''.

4 צפייה בגלריה
כלב
כלב
הכלב שתקף נמצא בהסגר
( אילוסטרציה: ShutterStock)

"בת הזוג שלי הלכה ב-5:00 בבוקר לעבודה שלה במאפיה ברחוב מונטיפיורי, והותקפה על ידי כלב באכזריות", מספר בן זוגה של מירב, משה חזן, שנמצא בימים אלו בבית החולים לצדה. "אני לקחתי חופש מהעבודה בשביל לעזור לה ולהיות איתה, כי המשפחה שלה גרה בדרום. אנחנו מבקשים שהנושא יטופל בצורה החמורה ביותר. המשטרה אספה את ממצאי החקירה ועכשיו אנחנו מחכים מהם לתשובות. בינתיים בת הזוג שלי נשארת באשפוז עם חלק מהפצעים פתוחים כי אסור לתפור אותם בגלל החשש לדלקת וזיהומים. מישהו צריך לשלם על מה שקרה לבת הזוג שלי. אפילו ראש העירייה התקשרה אלינו והבטיחה לטפל בנושא בחומרה. אני מתכנן לתבוע את בעלי הכלב על מה שקרה''.

"הם קפצו עליי"


מי שמאושפז לצדה של מירב זה דוד אלי הכהן (59), שנמצא מעל שבוע במחלקה האורתופדית בבית החולים לניאדו. לדבריו, הוא הותקף על ידי כלב סמוך לבית הספר אלומות. "אני גר בוותיקים ולפני שמונה ימים כשהייתי בדרך חזרה מהעבודה בנגריה, קפצו עליי כלבים שעברו במקום", הוא מספר. "מזל שמישהו שעבר שם רץ לעזור לי ולהזיז את הכלבים ממני. הלכתי עם הנשיכות מדממות הביתה ואשתי לקחה אותי לבית החולים. עכשיו אני מאושפז בבית החולים ואין צפי לשחרור. אני כועס שזה קרה לי, כי ידוע שיש בעיה בנתניה של כלבים משוטטים. זה לא משהו חדש. אנשים צריכים לקשור את הכלבים שלהם. זה מפחיד שכלב רץ אליך ככה באמצע הרחוב''.

4 צפייה בגלריה
הפציעות של דוד אלי הכהן מהכלבים
הפציעות של דוד אלי הכהן מהכלבים
הפציעות של דוד אלי הכהן מהכלבים
(צילום: פרטי)

תושבים נוספים מהשכונה איתם שוחחנו מספרים כי מדובר בתופעה רחבה. "זה לא משהו חדש", אומר אחד התושבים. "יש כלבים משוטטים שמסתובבים בקבוצות ויש כלבים של תושבים שמסתובבים ללא השגחה. למה צריך לקרות אסון בשביל שיעשו משהו? צריך לתת דוחות לכל מי שמשחרר ככה את הכלב שלו''.

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "ראשית, נאחל החלמה מהירה לתושבים שנפגעו. הכלבים התוקפים נלכדו לאחר מאמצים רבים ונמצאים בהסגר. כמו כן אותרו חלק מבעלי הכלבים וננקטים מולם צעדים בהתאם לחוק, לרבות הליכים פליליים וקנסות כבדים. חשוב לציין כי פעילות לכידת כלבים משוטטים נעשית באופן שוטף. מתחילת השנה נלכדו למעלה מ-200 כלבים משוטטים שהועברו לכלביה העירונית. השירות הווטרינרי עומד בקשר רציף מול משרד הבריאות לגבי מצב הכלבים ובריאותם. אנו קוראים לכל בעלי הכלבים להישמע להוראות החוק ולא לאפשר שיטוט במרחב הציבורי כאשר הכלבים אינם קשורים לאדם אשר יכול לשלוט בהם. מי שאינו פועל בהתאם לחוק – מסכן את שכניו, קרוביו וצפוי לקנסות כבדים ונקיטת הליכים משפטיים לרבות הליכים פליליים. העירייה תמשיך לאכוף ביד קשה למען שמירה על ביטחון ובריאות התושבים".