סניף הדואר ברחוב העצמאות בנתניה נסגר סופית בסוף החודש שעבר. הסגירה פגעה לא רק בתושבים שקיבלו שירות בסניף הוותיק, אלא בעיקר בבעלי עסקים שמוצאים את עצמם ללא סניף קרוב וטוענים לבעיות בקבלת דברי דואר בשל השינוי.
לטענת בעלי עסקים, עכשיו הם נאלצים לחפש סניפים חלופיים, הרחוקים מאזור העסק.
"אני רגילה לסניף הזה כבר עשרות שנים'', מספרת בעלת עסק בכיכר העצמאות. "אני לא מבינה איך בדואר ישראל לא חשבו עלינו, בעלי העסקים, כשהם החליטו לסגור את הסניף. הלקוחות שלנו ידעו את מספר תיבת הדואר שלנו בעל פה ועכשיו שינו לנו את המספר, מה שאומר שלא כל דברי הדואר מגיעים אלינו. בנוסף, יש גם תיירים ועובדים זרים שהשתמשו בסניף הזה לשליחת כסף, להמרה ואפילו לצלם רישיון נהיגה ומסמכים. מה הם יעשו? ייסעו עד אגמים? גם שם סגרו להם. העירייה יודעת שעושים את השינויים האלה, למה היא לא מתערבת? לא מבקשת פתרונות עבור התושבים?".
קראו גם:
"אני עובד שנים עם אותם ספקים ולקוחות ועכשיו הדואר ממני אליהם ולהיפך פשוט לא מגיע כסדרו'', מספר בעל עסק נוסף. ''עכשיו, כשסגרו פה את הסניף, הפעלתי את שירות עקוב אחריי שהוא רק לכמה חודשים אבל כבר עושה בעיות כי לא כל הדואר מגיע, וחלק ממנו חוזר לשולח. זה פוגע בנו ובלקוחות שלנו. דואר ישראל חייב לקחת אחריות ולתת פתרונות למצב הזה. לא כולם יכולים לעבוד דרך המחשב, בטח לא הדור המבוגר שרגיל ורוצה יחס של בן אדם. כשהתלוננתי על הבעיות אמרו שאני צריך לעדכן את כולם שעברתי לתיבת דואר אחרת, אז מה הטעם בשירות הזה של עקוב אחריי?".
מדואר ישראל נמסר: "תא דואר הוא כמו כתובת של בית או בית עסק, ולכן, עם המעבר לתא דואר בסניף אחר, מומלץ להפעיל שירות 'עקוב אחרי' על מנת שהדואר יועבר אוטומטית בתקופה שהוגדרה לכתובת החדשה. בנוסף, בדיוק כמו במעבר דירה, חשוב לעדכן לקוחות, ארגונים, רשויות ועוד בכתובת החדשה, על מנת שיישלחו את המכתבים לכתובת העדכנית של הנמען".