עיריית נתניה החלה בהנגשת חוף פולג לנכים. על החול כבר הוצבו תשתיות לשביל עתידי, אלא שבשבוע האחרון נעצרו העבודות, בהוראת המשרד להגנת הסביבה, בטענה שלא התקבלו האישורים והיתרי הבנייה המתאימים.
"זה פשוט מכעיס מה שעושים בחוף, ואיך שהורסים את הטבע", אמרה תושבת שכונת רמת פולג, "השביל קרוב מאוד לחוף ונראה שכל הקונסטרוקציה הזאת לא תחזיק מעמד".
1 צפייה בגלריה
העבודות בחוף פולג בנתניה
העבודות בחוף פולג בנתניה
העבודות בחוף פולג בנתניה
(צילום: פרטי)
בעקבות פניית המשרד הבניה הופסקה, עד שהעירייה תמציא את האישורים המתאימים.
"השביל הוצב למען נגישות לנכים, וכדי לאפשר גם לבעלי כיסאות גלגלים ליהנות מהחוף ומהים. מדובר בשביל העשוי מעץ שאמור להתפרק בסיום העונה", אמרה טלי מולנר, המשנה לראש העירייה והממונה על החופים. "שביל זה הוא זמני לעונה זו, ואני מקווה מאוד שהמשרד לא יפרק אותו ויאפשר בעונה זו גם לנכים ליהנות מחוף פולג".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "עבודות בחוף הים דורשות היתר בנייה, כחוק. המשמעות של בנייה בלי היתר שכזה עלולה להיות גרימה של פגיעה אפשרית בסביבה החופית. משום כך, העבודות נעצרו על ידי מפקח המשרד להגנת הסביבה עד אשר יוצג היתר כזה, המעיד כי העבודה מאושרת כחוק".
מהעירייה נמסר: "מדובר בשביל גישה זמני לעונת הרחצה, אשר מתוכנן להתפרק בסיום העונה. שביל זה נועד להנגשת חוף הרחצה לאוכלוסייה עם מוגבלויות, והוא חשוב ברמה ציבורית וערכית. ככל שהמשרד להגנת הסביבה יבחר למנוע מהעירייה להנגיש את חוף הרחצה, יהיה עליו לפרט מדוע, ולשאת במשמעויות של הנחיה זו".