למ' יש סוכה מוארת וירוקה: לפני יומיים פרסם "מיינט נתניה" את סיפורו של מ', ילד בן 9 עם צרכים מיוחדים שביקש סוכה לחג. לאמו, ליהי (השם המלא שמור במערכת) לא היה את האמצעים הכספיים והיא פנתה דרך "מיינט" לתושבי העיר ולסתם אנשים טובים באמצע הדרך לסייע לה בבניית סוכה לבנה אותו היא מגדלת לבדה מאז היותו בן חודש.
2 צפייה בגלריה
למ' יש סוכה מוארת וירוקה
למ' יש סוכה מוארת וירוקה
למ' יש סוכה מוארת וירוקה
(צילומים: פרטי, שאטרסטוק)
כבר תשע שנים שליהי מגדלת את בנה היחיד מ', עם צרכים מיוחדים, לבדה והיא עושה זאת בצורה מעוררת השראה. היא אומנם נעזרת בגורמי רווחה, אך היא עושה גם מעל ומעבר כדי לספק את צרכי בנה שלא ירגיש מחסור: "אני עובדת כל יום וגם נעזרת בגורמי הרווחה, אך לא תמיד זה מספיק. יוקר המחיה מאוד גדול, וקשה לי לפעמים להשלים אפילו צרכים בסיסים עבורו.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
הסוכה של מ' בבניה
הסוכה של מ' בבניה
הסוכה של מ' בבניה
(צילום: פרטי)

"הבן שלי הוא ילד מאוד חברותי", אומרת מ', "הוא לומד בבית ספר לחינוך מיוחד ונמצא בצהרון, תאגדי שלא יחסר לו, זה גם מאפשר לי לעבוד בזמן שהוא במסגרות. לצערי, בגלל שהתלמידים שאיתו בכיתה גרים רחוק, אז כשאין צהרון, כמו עכשיו שהוא בחופש, אז אין לו כל כך עם מי להיות, אז אני מנסה למלא את החסר, אבל זה לא אותו דבר. עכשיו הוא הוא החליט שהוא רוצה שיהיה לו סוכה, וזה נפל עליי פתאום, והוא ממש רוצה את זה, ולא היה לי איך לספק לו את זה. הוא ילד כל כך טוב וחכם, הוא מאוד ישמח אם זה יקרה".
פנייתה של ליהי נענתה מעל ומעבר למצופה. דקות לאחר פרסום הכתבה פנו גורמים בעיריית נתניה לליהי, וארגנו לה, דרך תרומה של תושב העיר, עודד תייר, בניית סוכה חדשה וגדולה בחצר ביתם. אך בכך זה לא הסתיים, זרם התרומות לילד ולאמו לא פסק.
עשרות תושבים נרתמו לסייע לאם במגוון דרכים, מתרומות של ריהוט ומוצרי חשמל וכלה בסיוע בסיסי: "אני לא ציפיתי שזה מה שיקרה", אומרת ליהי, "זה ריגש אותי עד דמעות, הדאגה והאכפתיות של התושבים לאחר, גם אם הוא לא בן משפחתם. הבן שלי מאושר, ואני יחד איתו.
"לא האמנתי שתהיה כזו היענות, אני פשוט חסרת מילים, תודה לעם ישראל שמראה כמה הלב שלו פתוח לכולם".