זו ללא ספק הייתה השנה של עמית בן דוד. כוכבת הרשת מנתניה, לה רבע מיליון עוקבים, ביצעה השנה את הפריצה המיוחלת כשנבחרה על ידי טיקטוק ישראל לסקר את מאחורי הקלעים של תחרות האירוויזיון שנערכה בטורינו, איטליה.
5 צפייה בגלריה
עמית בן דוד
עמית בן דוד
עמית בן דוד
( צילום: דנה קופל)
אבל בן דוד היא הרבה יותר מטיקטוקרית. היא כוכבת אמיתית שבאמתחתה קול עוצמתי, שני סינגלים, השתתפות בריאליטי ואפילו קשר רומנטי עם די ג'יי שעבד עם ג'ניפר לופז. ולא, אין לה כל כוונה לעצור. התכנון הוא שגם השנה הבאה תהיה שלה.
"פרצתי בשנתיים האחרונות כטיקטוקרית מובילה, לאחר שבתקופת הקורונה הכל נעצר עבורי. כל קריירת השירה שתכננתי לעצמי וחסכתי עבורה שקל לשקל כמורה לפיתוח קול", היא מספרת.
"למזלי חברה טובה שלי, אבי אבישג, ראתה שאני מחפשת כיוון וסיכמנו שאני עוזרת לה לעשות סאונדים לתחנת הרדיו בה היא עבדה באותה תקופה, והיא תלמד אותי לעשות טיקטוק.
"הוצאתי שני סינגלים. ממש הפקות מושקעות, שעלו יותר מ-150 אלף שקל, אבל זה לא הצליח. הייתה לי אובססיה להצליח בתור זמרת והייתי מוכנה לעשות הכל בשביל זה. אפילו ללכת לתוכנית ריאליטי The Four, בה השתתפתי שנה לפני הקורונה. אבל מהר מאוד גיליתי שיש הרבה חצאי אמיתות בדברים האלה ולמרות שנתתי את האודישן של חיי, בעטו אותי כבר בשלב הראשון".
את החלום לפרוץ כזמרת היא נאלצה לאפסן ולתודעה פרצה דווקא עם סרטוני טיקטוק שמלמדים אחרים איך לשיר טוב יותר. "כל המטרה של הסרטונים שלי הייתה בעצם לחשוף את עצמי כזמרת", היא מספרת. "התחלתי להמציא כל מיני פורמטים סביב שירה כי הבנתי שאם אני אשיר סתם למצלמה זה לא יעבוד".

5 צפייה בגלריה
עמית בן דוד
עמית בן דוד
עמית בן דוד
(צילום: דנה קופל, שיער: חן נוח, סטייליסטית: שקד דרעי, איפור: תום לב שוורץ, מעצבת: אפרת קאלי)

מתי זה התחיל לעבוד?
"כבר בסרטון הראשון שהעליתי היו לי 400 אלף צפיות. הייתי בהלם כי זה תפס. התחלתי להבין את הקונספט והעליתי סרטונים כל יום בהתמדה וראיתי שזה עולה, אבל מצד שני היו ביקורות עליי, כולל בתגובות ובסביבה שלי.
"טענו שאני לא יכולה לעשות את זה כי אני לא זמרת. אבל החלטתי שכמו שלא נכנעתי לילדים בבית הספר כשעשו עלי חרם, וכמו שלא הקשבתי לביקורות שטענו שאני עושה קליפים בגלל חלום מטופש, אמשיך בעשייה שלי, כי מבחינתי זה משהו שקרה לי. זה גדל וגדל ובגלל שלא ראיתי בעיניים התחילו גם להגיע הצעות. המשק נפתח ופתאום גם גדלתי במספר העוקבים והדברים גדלו בהתאמה".
בראיון היא מגלה שגם כאשר היא נמצאת בחופשה בסיני, היא לא ממש נחה. "אני עובדת גם מהמלון. אולי קצת יותר באיזי אבל עובדת כי אי אפשר לעצור, צריך להמשיך להעלות תכנים. גם הריאיון הזה הוא חלק מהעבודה שלי, כי אני מקדמת את עצמי. בחופשת החג אני אנוח קצת כי אני אצל ההורים שלי".
מה הדבר הבא שאת עובדת עליו?
"עכשיו למשל אני מתכוננת למופע שיהיה לי בסוכות. אני חלק ממופע שכל כוכבי היוטיוב והגיימרים מופיעים בו, למשל מיכל מצוב, דילן דרור. אני הולכת לשיר שם. בנוסף אני עובדת יותר עם ה- JNF, ארגון שפונה לקהילה היהודית בתפוצות שהתחיל לעבוד איתי ועם משרד החוץ ששולח אותי למרוקו".

5 צפייה בגלריה
עמית בטיקטוק. הצלחה מהרגע הראשון
עמית בטיקטוק. הצלחה מהרגע הראשון
עמית בטיקטוק. הצלחה מהרגע הראשון
(צילומי מסך)

גדלתי לגוספל

היא נולדה וגדלה בנתניה, בת בכורה לאמא אורנית, מעצבת פנים, ולאבא יגאל, עובד בבורסה.
''יש לי שלושה אחים, דיוויד, דנה ורומי. כילדה תמיד הרגשתי קיבוץ גלויות כי המוצא שלי מעורב, מרוקאי, טריפוליטאי ותימני", היא אומרת. "אני חושבת שאת האהבה לגוספל קיבלתי מאבא שלי, שהיה שר ומנגן איתי על גיטרה ואפילו לימד אותי לעשות קול שני. כיום אני עדיין כותבת שירים, בעיקר באנגלית, ומלווה את עצמי בפסנתר אבל לא מספיק מקצועי בשביל להופיע עם זה על במה. אגב, בגלל שיש לי קהל ישראלי אני כותבת גם בעברית".
"אני באה מבית מסורתי", היא ממשיכה. "כבר בגיל שבע צפיתי בערוץBET - Black Entertainment Television והתמכרתי. ממש למדתי כל ניואנס וכל שיר. בגלל זה גם כל תרבות האר-אנד-בי והסול ממש בדם שלי, כי אני חיה את התרבות הזו והיא זורמת לי בעורקים.
"אני גדלתי לתוך הדבר הזה של מוזיקת גוספל. אני מודעת לעובדה שהאומנים שאני אוהבת ושומעת ושואבת מהם השראה לא מוכרים בישראל, החל מיולנדה אדמס ועל לאנדריה ג'ונסון. זה מושרש בי גם בכתיבה וגם בדיבור ויש לי גם הרבה חברים, חלקם מקהילת העבריים או אפרו־אמריקאים, שמגיעים לפה מארצות הברית. הם לא מבינים איך הם מרגישים איתי כל כך בנוח".

אז למה את לא מנסה לפרוץ בחו"ל?
"את הסינגלים שלי הוצאתי באנגלית, כי לא כיוונתי לישראל, אבל כנראה שלאלוהים יש תוכניות אחרות בשבילי ואחרי שהקורונה סגרה את הכול ונשארתי בלי השקל האחרון, נפתחה לי דלת אחרת דווקא בטיקטוק. זו דלת לכל הילדים והילדות בארץ בדגש על ילדות, נערות ונשים.

5 צפייה בגלריה
בן דוד. "האירוויזיון היה החוויה הכי מטורפת בחיים"
בן דוד. "האירוויזיון היה החוויה הכי מטורפת בחיים"
בן דוד. "האירוויזיון היה החוויה הכי מטורפת בחיים"
(צילום: אהוד שגב)

"כשהבנתי שאני השראה עבורן הבנתי את גודל האחריות שיש לי בידיים. בגלל זה אני שמה כל כך הרבה דגש על התוכן שלי שהוא מגוון ונותן לעוקבים שלי נחת, תקווה ועניין. הפכתי מזמרת שיש לה אובססיה מטורפת להצליח לטיקטורית עם קהל שמעריץ אותי ועושה מה שאני אומרת לו. אני צובטת את עצמי ואומרת, מי אני בכלל שככה הם מקשיבים לי? זה מטורף".
בן דוד מספרת שכבר בכיתה ד' ידעה שהיא רוצה לפרוץ בגדול. בגיל עשר כבר שרה במקהלת מורן. ''טסתי עם המקהלה להופיע בחו''ל ואז הקפיצו אותי למקהלה הבוגרת כי התקבלתי למופע 'שיר נולד' של ערוץ הילדים ב-2005''.
שנתיים אחרי השתנו חייה. היא עברה מבית ספר "תחכמוני" הדתי לבית הספר טשרניחובסקי החילוני שם חוותה חרם והתעללות מצד ילדים.
"מיד כשהגעתי זרקו עלי מים כמו בסרטים האמריקאיים", היא נזכרת. "זה היה ממש הלם תרבות לא קטן ואפילו רציתי לעזוב, אבל ההורים התעקשו שאשאר בגלל הלימודים והמוזיקה. הרגשתי שלא הבנתי מה רוצים ממני ועל מה שופטים אותי.
"זה הגיע לכדי מצב ששני ילדים קראו לי למסדרון ואמרו שהם הכינו לי רשימה של דברים שאני צריכה להשתנות בהם אם אני רוצה להסתובב איתם.
"הייתי חסרת ביטחון ולא הבנתי מה הבעיה בי. הם אמרו לי שאני קולנית מדי, מחבקת מדי ושאני מדברת יותר מדי על עצמי ועל מוזיקה. אני לקחתי את זה ללב וחשבתי שמשהו בי לא בסדר אז כיביתי את עצמי במקום מסוים ואפילו התלבשתי כמו בן עם גולגול בשיער ובגדים רחבים כי רציתי להסתיר את עצמי".


מתי הכל השתנה?
"בגיל 16, אז התחלתי תהליך עם עצמי של התפתחות וקבלה. ממש תוך כדי התיכון. הושפעתי מאוד מהספר 'הסוד', והבנתי את הכוח שלנו לעצב את המציאות של החיים שלנו. התחלתי לחשוב ולהתייחס לעצמי אחרת. אני זקנה בנפש. כשכל הבנות בתיכון דיברו על בנים ובגדים, אני דיברתי על תזונה טבעית וניקוי גוף.
"זה תהליך שהמשכתי גם בצבא שם שירתי בווינגייט בענף אורחות חיים – כושר קרבי, שבו יצרתי אורח חיים בריא לקצינים. שיגעתי את מפקד הבסיס שאני רוצה לשיר, והוא עזר לי ופתחנו להקת כושר קרבי. הופעתי בכל האירועים של הבסיס".

5 צפייה בגלריה
מתוך סרטונים של בן דוד בטיקטוק
מתוך סרטונים של בן דוד בטיקטוק
מתוך סרטונים של בן דוד בטיקטוק
( צילומי מסך)

חלום חיי

בשנה החולפת היו מספר אירועים מיוחדים בחייה של בן דוד. היא עברה לראשונה לגור בתל אביב ואף סיקרה עבור טיקטוק ישראל את מאחורי הקלעים של תחרות אירוויזיון.
לדבריה, מאז שעברה לגור לבד היא חושבת על זוגיות. ''הבנתי שזה הצעד הכי נכון עבורי כי רציתי את הפינה שלי ועכשיו אני בשלב שאני מרגישה שזוגיות נכונה לי כי הבשלתי לזה ואני לא חוששת שזה ישפיע על הקריירה שלי", היא אומרת.
בעבר, התפרסמה בשל מערכת יחסים עם לא אחר מאשר חזוס פריירה, מפיק ודי ג'י ממיאמי המוכר בשם DalePlay שעבד בעבר עם ג'ניפר לופז. יצאנו ממש לפני התוכנית אבל כולם גילו את זה אחרי. הקשר נוצר אחרי שהוא הגיב להודעה ממני והתחלנו לדבר וגם היה בינינו קשר רומנטי אבל זה קשר שלא התרומם ונשארנו חברים טובים".

קראו גם:

את התפקיד באירוויזיון קיבלה לאחר שבעונה האחרונה של "אקס פקטור לאירוויזיון" של רשת 13, היא צורפה לתוכנית בתפקיד מנחת הטיקטוק. ''ראיינתי את המתמודדים, ממש עבדתי מול ההפקה והתראיינתי וראיינתי לטלוויזיה", היא מספרת.
"היה פה איזשהו בילד אפ מאוד חזק ואחרי שנגמרה העונה טיקטוק העולמי הפכו להיות שותפים רשמיים של האירוויזיון ונשלח נציג של טיקטוק מכל מדינה. הצוות בישראל בחר בי והזמין אותי למשרדים שלהם. אמרו לי שאוהבים ורוצים שאני אסע לסקר מטעמם את האירוויזיון. זו הייתה הרגשה מדהימה. טסנו במאי לחוויה הכי מטורפת שהייתה לי בחיים".
איך התכוננת?
''באובססיביות! הבאתי שמלות ממעצבים ישראליים, הטופ שבטופ, כי מבחינתי הימים האלו לא חוזרים. ייצרתי את כמות התכנים הכי גדולה שם. הייתי בטוחה שאני אסיים את האירוויזיון ויחכה לי משהו פה, אחרי כל הפיק המטורף הזה, אבל זה לא קרה. אני מאמינה שזה עוד יבוא".
היית רוצה לייצג את ישראל באירוויזיון?
"מאוד. חלום חיי הוא לייצג את המדינה. כשהייתי שם, ראיתי את הבמה והרגשתי את האנרגיות ידעתי שזה המקום בשבילי, לקול שלי ולמה שאני מביאה איתי, לטאץ' החו''ל הזה שיש לי".
מה הכי מרגש אותך?
"בכל פעם שאני מגיעה להישג אני חוזרת לילדה הקטנה שהייתי, כי זה בשבילה. בסופו של דבר, בכל הבנות שאני עוזרת להן, אני רואה את עמית הקטנה, פצועה וכאובה, שהייתה חסרת אמונה באנשים ותראי איפה היא היום. אני מקווה שהן מקבלות מזה תקווה.
"אני מתרגשת כשאני מגיעה לקניונים ומחכות לי ילדות שאוהבות אותי או כשאני באה לנתניה ומזהים אותי. אני מיד מחבקת ואוהבת כל אחת מהן. אני רואה יתרון בדחיה שחוויתי, כי אני היום אני הכי מעריכה את מה שיש לי ואומרת לכל אחד מהם תודה".
מה החלום הבא?
"לייצר שירים שיתאימו לקהל הקבוע שלי שאוהב את הסרטונים שלי. אני אוהבת את מה שהוצאתי עד עכשיו, אבל עמית התבגרה והשתנתה וזיקקה את האותנטיות שלה, ולכן אני מאמינה שהשירים הבאים שלי יהיו יותר נקיים. גם כשאני עושה קאברים אני בעצם הופכת את השיר לשלי".
עם מי את חולמת להופיע או לעבוד?
"עם הזמר והיוצר חנן בן ארי. במיוחד אחרי שהוא הוציא את השיר שבורי לב שהוא הכי גוספל בעולם. אני פשוט התלהבתי ואמרתי וואו. הלוואי שהוא יפנה אליי".