כשהמלחמה ממשיכה להתנהל והטמפרטורות מתחילות לעלות, בנתניה ובחדרה כבר פתחו את עונת הרחצה. באיזה חוף תמצאו את צופי הים של נתניה, איפה תרגישו כאילו שאתם בתאילנד, ולמה דווקא החוף הקטן בחדרה מושך אליו כל כך הרבה מתרחצים.
7 צפייה בגלריה
סירונית
סירונית
סירונית
( צילום: אסף פרידמן)

13 ק"מ של חוף

(שוברי הגלים בנתניה)
רצועת החוף של נתניה, המכונה 'הרביירה של ישראל', מתפרסת על פני 13 קילומטר, המחולקת לתשעה חופים מוכרזים. לאחרונה זכתה העירייה בקול קורא לפתיחת חוף מוכרז נוסף.
חלק מרצועת החוף מצוי בשלב מתקדם של פרויקט בביצוע החברה הממשלתית להגנה על המצוקים ובמסגרת זו נבנים 12 שוברי גלים כחלק מתהליך הגנת המצוק היבשתי. כחלק מההכנות לפתיחת ענת הרחצה, העירייה הרחיבה את העבודות במתחם חוף פולג לצפון ומזרח בהתאמה לתוכנית אזור המלונות. לחניונים, הכוללים כ־450 מקומות חנייה, הצטרפו השבוע שני חניונים נוספים ובסך הכול יהיו במתחם כ־1000 מקומות חנייה. העבודות מבוצעות בהתאם לתוכנית הבינוי המאושרת לאזור החוף, במסגרתו יבוטל החניון הקיים לצורך היערכות להסדרת מסדרון אקולוגי ייחודי שיקשור את שמורת פולג עם פארק האירוסים. הגישה מהחניונים לחוף תוסדר בשלב זה עד סיום עבודות הפיתוח המלא, באמצעות מערכת שבילים נגישים. זאת ועוד: נוספו מתקני כושר בכניסה לחוף פולג, הסוכה הישנה בחוף הוחלפה בחדשה, עם מסך להעברת מסרים לשמירה על הסביבה החופית ואפשרות להדרכות ופעילויות בתי ספר בנושא.

7 צפייה בגלריה
חופי נתניה
חופי נתניה
חופי נתניה
(צילום: ארכיון)

על פי העירייה, בשלב זה נפתחו לרחצה החופים סירונית א', סירונית ב', חוף העונות וחוף פולג. שאר החופים, כך נמסר, ייפתחו בהדרגה במהלך חודש מאי.
צוותי פיקוח ושיטור עירוני מסיירים בחופים כל יום להגברת תחושת הביטחון, כך גם מצלמות המחוברות למוקד משטרת ישראל.
בלו ביי: זהו החוף הצפוני ביותר של נתניה ויש בו שירותי הצלה ומסעדה פרטית שמספקת שירות הסעדה ומזנון. החנייה בחוף כרגע חינמית, אולם יתכנו שינויים בהמשך עונת הרחצה. בחוף יש גם מתקני כושר וזכיין שמפעיל פעילות ימית לא ממונעת.

7 צפייה בגלריה
מצילים בחוף צאנז
מצילים בחוף צאנז
מצילים בחוף צאנז
(צילום: יאיר שגיא)

חוף צאנז: חוף נפרד, המשמש בעיקר את האוכלוסייה הדתית־חרדית עם הפרדה לגברים ולנשים ויש בו שירותי הצלה, שירותי עזרה ראשונה, מקלחות ושירותים וקיוסק קטן לממכר מזון שתייה. אין חניון מוסדר אבל יש חנייה בקרבת מקום ללא תשלום. על פי העירייה הורחב משטח הגישה לחוף, נוספו תאי הלבשה ושופץ מבנה השירותים בחוף. כמו כן הוקמו עמדות חנייה לאופניים ואופנועים.
חוף העונות: בחוף קיימים שירותי הצלה כמו גם שירותי עזרה ראשונה, שירותים ומקלחות, מתקני כושר וגם בחוף זה יש קיוסק ואין חניון מוסדר אלא חניה בקרבת מקום.

מתחם סירונית

(צופי הים כבר כאן)

מתחם סירונית הוא החוף הארוך ביותר והוא כולל ארבעה חופים: חוף האמפי, חוף הרצל, סירונית א' וסירונית ב'.
במתחם זה מתקיימת פעילות של צופי הים, יש בו גם מרכז ספורט ימי ושני זכיינים המפעילים שלל פעילויות כמו קורסי צלילה, אטרקציות ימיות כגון 'בננה', חוגי גלישה, סאפ ופעילות ימית לא ממונעת.

7 צפייה בגלריה
חוף סירונית
חוף סירונית
חוף סירונית
(צילום: יאיר שגיא)

מתחם החופים נגיש, קיימת מעלית לחוף ועגלות נכים צפות עם גישה למים.
בחוף יש סככות הצללה נגישות לנכים בלבד, שירותים נגישים וחניות נכים. החנייה בחוף, היא בתשלום. לנכים החנייה בשלוש השעות הראשונות היא בחינם. מהעירייה נמסר כי סככות צל חדשות הוקמו בחוף האמפי הרצל סירונית א' ו־ב'.
עוד נמסר מהעירייה כי סככות צל גדולות במיוחד הוקמו לנוחיות הגולשים וצופי ים. המתחם כולל מסעדות ובתי קפה.
חוף ארגמן־לאגון: מי שמגיע לחוף זה ימצא בו שירותי הצלה ושירותי חירום ועזרה ראשונה, שירותים ומקלחות, מתקני כושר ומופעלת במקום, גם פעילויות ימיות לא ממונעות. יש קיוסק לטובת מי שמבקש לשתות ולאכול בחוף. ומה עם חנייה? ובכן, יש באזור.

הנקודה הדרומית

(החוף הפתוח והרחב)
חוף פולג הוא החוף הדרומי ביותר בנתניה והוא שונה טופוגרפית מיתר החופים, שבנויים למרגלות מצוק. בחוף פולג השטח פתוח, וככזה האפיל שלו קוסם לאוכלוסיה גדולה מאד בקרב המתרחצים. בחוף שירותי מסעדה, שנפתחה השנה, יש חנייה בכחול - לבן עם שטח של כ־1000 מקומות חנייה. יש מתקני כושר בחוף ומועדון גלישה עם פעילות ימית לא ממונעת. השנה הוחלפו בו סככות צל והוספו חדשות. באחת הסוכות שבחוף פולג מותקן מקרן ענק שם משודרים סרטוני הדרכה בנושא השמירה על הסביבה החופית, עבור תלמידי בתי הספר שמגיעים למקום ללמוד על הסביבה.
יש לציין כי בחוף פולג, ארגמן, סירונית ובלו ביי מתקיימת פעילות ימית לא ממונעת של מועדוני גלישה.

חוף אולגה וכפר הים

(מים חמים במקלחות)
החופים המוכרזים של חדרה 'חוף אולגה' ו'חוף כפר הים' (מפרץ בנימין) נפתחו לקהל הרחב, עם שעות פעילות שהולכות ומתארכות בהתאמה לעלייה בטמפרטורות. באי החוף יוכלו להינות בעונת הרחצה הנוכחית משירותים וממלתחה משודרגים ומתוחזקים שבנייתם הסתיימה לקראת עונת הרחצה הנוכחית. השנה לראשונה יהיו מים חמים במקלחות החוף ובהמשך עונת הרחצה יהיה גם היכן לקנות מזון ושתייה ולהשכיר כיסאות ושמשיות, גם מיטות שיזוף יהיו. בעיריית חדרה הבהירו כי מכרזים בנושא הסעדה וציוד כבר יצאו לדרך וכך גם לגבי פודטראק.

7 צפייה בגלריה
מכמורת
מכמורת
מכמורת
(צילום: גיא שמואלי)

יש לציין כי בחופים אלו חל איסור על נסיעת כלים ממונעים ברצועת החוף ובחופים המוכרזים הלא מוכרזים ובפארק נחל חדרה. בנוסף, אסור להכניס בקבוקי זכוכית ומשקאות אלכוהוליים, אסור להקים אוהלים, להבעיר אש לרבות מנגלים, ואסור להסתובב עם כלבים ללא רצועה ומחסום. בנוסף אסור להכניס ולהפעיל מערכות הגברה ורמקולים.
חוף אולגה: מבין שני החופים המוכרזים היחידים של העיר, חוף אולגה הוא הגדול מביניהם, והוא כולל שלוש סוכות מציל, כשאחת מהן הצפונית ביותר, נחשבת לחוף הנפרד, 'חוף הדתיים' בפי התושבים. החוף מצויד בשלל פאסיליטיס שהופכים אותו אטקרטיבי למבקרים גם מחוץ לעיר. כבר בכניסה על הטיילת שבהתהוות, פסלים סביבתיים מרהיבים, שלושה חניונים חינמיים, כשהכניסה לחוף ולחנייה הן חינמיות. במקום מדשאות מטופחות, סקייטפארק, גן שעשועים, מתקני כושר, מגרשי כדורעף וקטרגל. החוף מצויד בסככות צל, נגיש וכולל שביל מונגש עד המים וכסאות ייעודים למוגבלי תנועה. בעונת הרחצה הזו, יוכלו המתרחצים גם לרכוש מזון ומשקאות ואף לשכור שולחנות וכיסאות, אופציה שלא היתה בחוף.
כ־20 מצילים, שמאיישים את מגדלי ההצלה, עברו הכשרה ורענון בכל הקשור לנהלי עזרה ראשונה וכל מי שפוקד את חוף אולגה, לא יכול שלא להתרשם מהאחריות ומהעירנות החריגים של המצילים.
החוף הנפרד (בתוך חוף גבעת אולגה): הסוכה הצפונית ביותר בחוף אולגה היא החוף הנפרד, 'חוף הדתיים'. שעות הפעילות בו נפרדות לגברים ולנשים. מאחר והחוף הנפרד הוא חלק מרצועת חוף אולגה, כלל השירותים המוצעים באזור החוף, נוגעים גם לחוף המופרד.
חוף כפר הים, מפרץ בנימין: החוף ממוקם בין מלון ריזורט ג'ייקוב למתקן הנופש של האגודה למען החייל והוא הוקם באזור שפעם, לפני תנופת הבנייה של העיר, היה 'חוף זבולון'. רצועה בתולית יפהפיה עם מצוק, שחפה מכל סממנים של אורבניות. מדובר ברצועת חוף קטנה מאד, שפוקדים אותה לא רק תושבי האזור אלא גם אורחי המלון. בתחום החוף נמצאת מסעדת 'בני הדייג' המאפשרת למבקרים לקנות אוכל ושתייה. גם בחנות הנוחות הצמודה למלון אפשר לבקר. למרגלות החוף פעלה בעבר גם המסעדה 'בית חנקין', שממוקמת על המצוק, אלא מאז הוכרז המצוק 'בסכנת התמוטטות' המסעדה אינה פעילה, ובעיר מצפים לעבודות חיזוק המצוק, שיאפשרו בטחון מירבי למבקרים וגם חזרת הפעילות של המסעדה מבית חנקין ההסטורי. החוף נגיש, כולל שירותים, סככה נגישה ושירותי הצלה של מצילים עירניים במיוחד.

לא מוכרז

(החוף האהוב)

חוף הדייגים: מדובר ברצועת חוף קטנה עם מעגן, שנועד לתת מענה לפעילות המועדון הימי הממוקם על החוף. החוף משמש את כלל תושבי העיר ולאו דווקא לפעילויות של החוף הימי, בעלי סירות וכלי ים ממונעים אחרים. בחוף אין שום שירותי הצלה או שירותים עירוניים, חניה, או מקלחות. למרות זאת, זהו אחד החופים היותר אהובים על התושבים, על דייגים ועל משפחות, לא מעט בזכות הנוף הפסטורלי שכולל סירות שעוגנות, דיייגם באופק, מה שיכול להראות לפעמים כמו תמונה מחוף ביוון. מי שמגיע לחוף, לוקח בחשבון שבעת השהייה במים, יצטרך להיזהר מסירה שנכנסת למים או יוצאת ממנה ושאין שירותי מציל בנמצא. בחלק הדרומי יותר של החוף, רחוק מהמעגן, יש אזור עם שובר גלים טבעי שמהווה מעין 'בריכה' בגובה ברך בעבור משפחות עם ילדים קטנים ונחשב גם הוא לחלק מהחוף הדייגים. משפחות עם ילדים אוהבות להביט שם בסרטנים על שובר הגלים ובדגיגים הקטנים שבסביבתו.

7 צפייה בגלריה
נעורים
נעורים
נעורים
(צילום: דנה פרידלנדר)

חוף נוסף ואהוב הוא חוף חדרה. מדובר ברצועת חוף גדולה יחסית שסופה בפארק נחל חדרה והיא מספקת מענה מסוים לצפיפות בחופים המוכרזים. למרות שבימי השיא של הקיץ גם החוף הזה עמוס לעייפה במבקרים, ובבעלי כלבים שפוקדים את החלק הצפוני ביותר שלו ומנצלים הזדמנות לשחרר אותם בטבע באזור החוף שפחות עמוס. בחוף שובר גלים טבעי, מה שבימים בהם יש דגל שחור בחופים המוכרזים, ואין אפשרות להיכנס למים, מספק אפשרות להתרענן במים עד גובה הברך הגובלים בשובר גלים. יחד עם זאת יודגש כי הרחצה בחוף ללא שירותי הצלה מסוכנת גם עם שובר גלים או מעגן. ואגב למרות החיבה של בעלי כלבים לחוף, ובמיוחד באזור הצפוני שלו, חל איסור לשחרר כלבים ללא רצועה ומחסום גם אם החוף איננו מוכרז.

כמו בתאילנד

(50 גווני חול)
באזור שכונת עין הים בחלק הכי דרומי של רצועת החוף של העיר, מסתתרת רצועת חוף בתולית, עם חלקי סלעים שמזדקרים מתוך המים, במה שיכול להיראות לעיתים כמו חוף בתאילנד. בעבר ולפני אכלוס שכונת עין הים, המקום היה חביב על צעירים או גולשים שרצו להתרחק מהחופים עמוסי המשפחות, המטקות והילדים. כיום, הפך החוף למעין חוף של שכונת עין הים. למרות יופיו המרהיב של החוף, עם הנישות הקטנות בין הסלעים, מדובר באזור מסוכן מאד לשחייה שכבר גבה קורבנות וחיים בעבר. הגישה לחוף אינה נגישה כל כך, יש צורך בהליכה מרובה דרך דרכי עפר עד להגעה אליו מתוך שטח עירוני. אין חנייה מוסדרת ויש צפיפות רבה בדרכי הגישה אליו וכך גם בחוף עצמו. אין שירותי הצלה, ושום שירות עירוני אחר, אבל הטבע מתגלה שם במלוא הדרו.

חופי העמק

(מכמורת ובית ינאי)
עונת הרחצה תיפתח בשבוע הבא. במועצה האזורית ביקשו אף הם מהמבקרים להקפיד על הכללים כמו: איסור לינה בחופי הים והקמת אוהלים או זולות, איסור הכנסת הגברה, הכנסת כלי זכוכית, וכלים חד פעמיים. כמו כן, אסורה הפעלת גנרטור, נהיגה על החוף, הבערת אש, אסורה כניסה לסוסים ורכיבה עליהם בחוף, אסורה הכנסה והורדה של כלי שיט ממונעים, ובנוסף, השהייה מתחת או בסמוך למצוקי החוף ולגג המצוק, אסורה ומסוכנת. כלבים בחוף, חייבים רצועה ואת הפסולת יש להשליך בפחים ובפחי המחזור ביציאה מהחוף.
חוף מכמורת: החוף הקסום משופע במפרצים והוא נקי ומסודר. יש בו, שירותי חנייה, שירותים, מקלחות, סככות צל ויש אפשרות להשכיר שמשמיות וכיסאות. בנוסף, ניתן ליהנות ממגוון פעילויות ספורטיביות שמציעים מועדוני הגלישה.
מסעדת מכמורת ביץ' פתוחה משעות הבוקר עד אחרון הלקוחות. יש שירותי עזרה ראשונה עם חובש מוסמך בשעות המקבילות לשירותי ההצלה. מועדוני הגלישה בחוף הם מועדון חתירה סרף סקי ישראל ומועדון superway של דנה ועמית ענבר. החוף נגיש בכל המובנים.

חלקת טבע מרהיבה

(סוד ה'נעורים')
חוף נעורים מנאו: החוף שוכן למרגלות צוקים פראיים ומהווה חלקת טבע מרהיבה ביופיה. ב־2021 עבר החוף האינטימי שיפוץ. הוא כולל מסעדה, מספר מתחמי אוכל, סטודיו לשיעורי תנועה שמשקיף אל הים, ומועדון גלישה. יש בחוף שירותי הצלה לרבות חובש, מלתחות ומקלחות חוץ ושירותים בין המתחמים בחוף: מתחם סאנסט בראש מצוק הכורכר, מתחם הלב - מקום המפגש המרכזי בחוף שמשקיף על הים מקרוב עם פינות ישיבה נעימות, ומתחם המסעדה. החוף נגיש וכולל חנייה נגישה, כניסה נגישה, שביל נגיש למים, שירותים נגישים, מלתחות נגישות וכסא גלגלים מיוחד למים.
במקום יש חניון ללא תשלום לצד חניון בתשלום עם הטבה לתושבי עמק חפר. החנייה לבעלי מוגבלויות מתאפשרת בכל החופים ללא תשלום.
חוף בית ינאי: נמצא צפונית ומערבית למושב בית ינאי ובמימיו הרדודים נמצא המזח שנבנה בשנת 1939 כדי לסייע לספינות המעפילים לעגון כאן. המועצה האזורית עמק חפר היא המפקחת על החוף המנוהל על ידי רשות הטבע והגנים , מאחר והוא גן לאומי . בחוף יש בית ספר לגלישה , בעונת הרחצה יש גם שירותי עזרה ראשונה בשעות המקבילות לשירותי ההצלה. החוף נגיש וכולל חנייה נגישה, שירותים ומלתחות נגישות וכך גם סככה נגישה.
זהירות מצוקים: לא פעם נרשמו אירועים של קריסת מצוקים והחברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים קוראת לציבור לנהוג בזהירות באזורים הסמוכים למצוקי החוף.
מהחברה נמסר, כי במהלך החורף נרשמו עשרות ארועים של נפילת סלעים לאורך חופי המצוק בנתניה ובחדרה וקיים חשש שתופעה זו תימשך גם באביב.

קראו גם:

כמה זה עולה לנו?

ככה תבלו בחוף פולג: בירה, חומוס ואבטיח

השכרת כיסא לתושב נתניה:
4 שקלים

השכרת כיסא לתושב חוץ:
8 שקלים

השכרת מיטת שיזוף לתושב נתניה:
9 שקלים


7 צפייה בגלריה
אבטיח מספק כ-12.7 מ"ג ליקופן לכל מנה של 2 כוסות
אבטיח מספק כ-12.7 מ"ג ליקופן לכל מנה של 2 כוסות
מנת אבטיח
(צילום: shutterstock)

השכרת מיטת שיזוף לתושב חוץ:
15 שקלים

השכרת שמשייה לתושב נתניה:
4 שקלים

השכרת שמשייה לתושב חוץ:
8 שקלים

קרטיב קרח:
5 שקלים

שליש בירה
מותג ישראלי:
12 שקלים

מים מינרלים קטן:
5 שקלים

מים מינרלים גדול:
10 שקלים

צלחת אבטיח:
20 שקלים

צלחת חומוס:
17 שקלים