"עוד מעט לא יהיו בתי חולים להציל", תחת הכותרת הזו ערכו הבוקר (ד') מנהלי בתי החולים הציבוריים מסיבת עיתונאים ומפגן מחאה מול משרד האוצר בירושלים. בהפגנה השתתפו 'הדסה' ו'שערי צדק', בית החולים לניאדו בנתניה, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת- האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה.
במהלך המחאה איימו המנהלים כי ביום רביעי הבא יעברו כל בתי החולים הציבוריים בישראל למתכונת חירום בלבד​ ולא יינתנו טיפולים שאינם דחופים.
2 צפייה בגלריה
המחאה של מנכ"לי בתי החולים מול משרדי האוצר
המחאה של מנכ"לי בתי החולים מול משרדי האוצר
המחאה של מנכ"לי בתי החולים מול משרדי האוצר
(צילום: אלינור פבריקר)
שבעת בתי החולים טוענים שהם עומדים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים. במהלך השבוע האחרון, התקיימו אסיפות חירום בבתי החולים בהם השתתפו מאות רופאים, אחיות ואנשי צוות. כחלק ממחאתם הם הציבו מיטות אשפוז בכניסה למשרדי הממשלה.
קראו גם:
מנכ"ל לניאדו, נדב חן: ״בתי החולים הציבוריים מורעבים ומקופחים במשך שנים רבות. מערכת הבריאות רואה בנו בן חורג של המערכת, סרח עודף שאפשר להרעיב, להשתיק ולטאטא מתחת לשטיח. הצלחנו להתקדם למרות ההרעבה, אבל מגיפת הקורונה טרפה את הקלפים האחרונים שלנו.
משרד האוצר פגש אותנו, הבטיח לתת לנו תקצוב שוויוני, אבל לא עמד בהבטחות. אנחנו רוצים תקצוב שוויוני במענקי האיזון, כמו כך בתי החולים. התגייסנו למלחמה בקורונה, רכשנו ציוד ותרופות, ובשיאו של גל שלישי אין לנו מאיפה לשלם לספקים שלנו, לשולמנים. מלאי החירום שלנו ירדו מתחת לקו האדום",
2 צפייה בגלריה
המחאה מול משרדי האוצר
המחאה מול משרדי האוצר
המחאה מול משרדי האוצר
(צילום: אלינור פבריקר)
עוד הוסיף מנכ"ל לניאדו ואמר כי, "אם לא יהיה שינוי, ביום רביעי הבא נגיע לקו השחור, לא נוכל לנתח ניתוחים לא דחופים ונתרכז בהצלת חיים בלבד. נעבור לעבוד במתכונת חירום. תושבי ירושלים, נתניה, נצרת ובני ברק זכאים שבתי החולים שלהם יקבלו את אותם תקציבים של תל אביב, חיפה ובאר שבע".
בתוך כך מדווח המרכז הרפואי "לניאדו" כי כרגע מאושפזים בבית החולים 51 חולי קורונה, 21 במצב קשה, מתוכם 9 מונשמים. בבית החולים יש 2 מחלקות קורונה פעילות וכ-133 אנשי צוות מבודדים כתוצאה מחשיפה לחולי קורונה".
לעדכונים - חדשות נתניה