על אף השלטים המתריעים על סכנה ואיסור כניסה לאזור המצוקים בנתניה, עדיין יש אנשים שנכנסים למקום ומסכנים את חייהם.
3 צפייה בגלריה
צעירים על המצוק ליד חוף סירונית
צעירים על המצוק ליד חוף סירונית
צעירים על המצוק ליד חוף סירונית
(צילום: פרטי)
רק לפני כשבועיים אישה בהריון מתקדם נקלעה למצוקה בעת שהלכה במורד מצוק בחוף ארגמן ומצאה את עצמה ליד בור עמוק. שוטרים ופקחי העירייה הוזעקו למקום והיא חולצה ללא פגע.
"אנחנו עדים לעלייה במקרים של אנשים שמתעלמים מהגידור", מסביר אילן לביא מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון. "כך קרה במקרה של הבחור שנתקע באמצע המצוק לאחר שנפל עשרה מטרים מטה לפני מספר חודשים או האישה שירדה לחוף דרך המצוק כשהיא בהריון מתקדם ונתקעה. היה גם מקרה של בני נוער אותם גילינו במהלך סיור של עובדי החברה, כשהם יושבים במורד המצוק, 300 מטר מחוף סירונית עם שולחן וכיסאות. הם פשוט יצרו להם פינת זולה על המצוק. כנראה שהם הצליחו לעשות זאת אחרי שהם ירדו מטה מהכביש הראשי, אבל ברור לכולם שזה דבר ממש מסוכן ובנס לא קרה פה אסון. הנושא אגב, בחקירת משטרה".

3 צפייה בגלריה
חילוץ האישה שנתקעה על מצוק
חילוץ האישה שנתקעה על מצוק
חילוץ האישה שנתקעה על מצוק
(צילום: דוברות עיריית נתניה)

בחברה הממשלתית להגנת מצוקי חוף הים קוראים לתושבים לנהוג בזהירות ובאחריות באזורי המצוקים, לא לשבת מתחת למצוקים, לא להתקרב לשפת המצוק ולהישמע לשלטים ולהנחיות שפורסמו על ידי הרשות, זאת לנוכח העלייה בכמות המקרים בהם אנשים טיפסו או ירדו במצוקי החוף.
"רצועת החוף של נתניה היא אחת מרצועות החוף המסוכנות בישראל, גם בגלל הגובה וגם בגלל ההרכב של הצוק - חלק עליון סלע כורכר שיושב על אדמת חמרה, מה שגורם לתזוזת קרקע ולאיבוד יציבות של האבנים בראש המצוק", מסביר אילן לביא מנכ"ל החברה הממשלתית.
נציין כי רק לפני כחודשיים קרס חלק משמעותי מהמצוק ליד חוף ארגמן בנתניה. קריסת המצוק אירעה באזור הטיילת, ליד המעלית, ובמזל לא היו נפגעים. עיריית נתניה וצוות הפרויקט הלאומי להגנה על המצוקים המסוכנים הוזנקו לטפל באירוע.

3 צפייה בגלריה
המצוק שקרס
המצוק שקרס
המצוק שקרס ליד המעלית
(צילום: החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון)

קראו גם:

"יש אזורים מסוכנים מהם חשוב להימנע בנתניה, דוגמת אזור המצוק באזור המעלית, המצוק בחוף בלו ביי, ואזור המצוק בין חוף סירונית צפונה לכיוון עונות, למעט אזור הטיילת. מדובר בסכנה מוכרת וידועה מראש, מאחר ומה שקורה לנו בתחילת עונת הקיץ, זה שהמצוק מתייבש מהנוזלים שלו, ואז האזורים הפנימיים שלו קורסים, ולכן עונת הקיץ מסוכנת לא פחות מהחורף. זו הסיבה לעלייה במקרים שאנו רואים לאחרונה באזור, כמו מה שקרה בחודש שעבר ליד המעלית, אז חווינו קריסה של כמעט 6,000 טון של חול ואבן באזור המעלית, מה שגרם לסגירת האזור, מחשש לקריסה נוספת".
לביא מבקש להבהיר כי "עיריית נתניה משקיעה בגידור וטיפול באזורי המצוקים אבל השילוט והגדרות לא מרחיקים אנשים, וזו הבעיה. החשש הגדול הוא מההתעלמות של הציבור מהסכנות. עונת הרחצה כבר בעיצומה, ולקראת החופש והגידול הצפוי במספר המתרחצים בחופים, בעיקר משפחות וילדים, החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון קוראת לציבור, להישמע לשלטים ולהנחיות ולנהוג בזהירות ובאחריות".