"תנו לנו לשבת שבעה": רובי וחגית חן, הוריו של לוחם השריון סמל-ראשון איתי חן ז"ל מנתניה, שנפל בקרב עוד ב-7 באוקטובר - וגופתו מוחזקת כעת ברצועת עזה, זאת לאחר שהרב הצבאי הראשי קבע את מותו עם בדיקת הממצאים ועל בסיס המידע שהגיע לצה"ל, הפגינו בחול המועד פסח בכיכר הדמוקרטיה והפצירו: "די להפקרה! עוד לא קברנו את הבן שלנו".
3 צפייה בגלריה
איתי חן והוריו רובי וחגית
איתי חן והוריו רובי וחגית
איתי חן והוריו רובי וחגית
(צילום: זיו אורן | פרטי)
על בימת "בחירות עכשיו" בכיכר, אמרה חגית חן: "אני פונה לראשי הצבא והמדינה - מתי תחזירו לי את הילד??? גם לחטופים החללים אין זמן! די להפקרה! למדינת ישראל תהיה תקומה ושיקום רק כאשר כל החטופים יוחזרו - את כולם".
אביו של איתי ז"ל, רובי חן: "ביום בו קיבלנו את ההודעה על מותו של איתי, קיבלנו שיחות ניחומים מקשת רחבה של נבחרי ציבור אמריקאים וגם הנשיא ביידן עצמו התקשר ודיבר איתנו. לא רק כי הוא מנהיג, אלא כי הוא קודם כל בן אדם. הוא דיבר איתי כמו שאבא מדבר לבן שלו, באכפתיות ודאגה. כשנשאלתי, התביישתי לענות שראש הממשלה שלי, לא התקשר ולא התייחס.

3 צפייה בגלריה
איתי חן
איתי חן
איתי חן
(צילום: באדיבות המשפחה)

"אני פונה לראש ממשלת ישראל בשאלה פשוטה - מתי אתה מחזיר לנו את איתי שנוכל לשבת שבעה עליו? מתי? מלא את חובתך המוסרית, הערכית והיהודית להחזיר את איתי שלנו לקבורה בישראל, כגיבור כפי שהוא ראוי לה! למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גם אנו רוצים קבר! רוצים אותו בבית, אותו ואת שאר 132 החטופים שנשבו בשבי חמאס במשמרת שלך ובאחריות שלך.
"אנחנו עם אדיר שמונהג על ידי ממשלה שלא ראויה לנו ובבחירות הבאות אני קורא לכולם לבחור במנהיגים שהם לפני הכל, בני אדם. רק ככה אולי נוכל להשתקם ביחד".

3 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי חן ז"ל
סמ"ר איתי חן ז"ל
סמ"ר איתי חן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

איתי חן ז"ל הוא בוגר כיתת המצוינות של מחזור ל”ו בתיכון אורט גוטמן בנתניה, שסיים את לימודיו בתיכון רק לפני שנתיים, בקיץ 2022, כתלמיד מצטיין במגמת ביוטכנולוגיה.
במקביל ללימודיו איתי היה מדריך של"ח פעיל, אהוב ומקובל, שעבר מסלול הכשרות מלא, כולל קורס הישרדות. בנוסף איתי היה ספורטאי שאהב לשחק כדורסל ואף שיחק באליצור נתניה, מצחיק וחייכן.
בחור משכמו ומעלה, מלח הארץ. אהב את ארץ ישראל, ואהב את המשפחה והחברים שתמיד הקיפו אותו. החברים מספרים שאיתי היה אדם עם לב זהב, שנתן מעצמו לכולם ודאג תמיד קודם לחברים ואחר כך לעצמו.

קראו גם:

את בת זוגו נטע סימון הכיר כשעבדו יחד כמדריכים בקייטנה באוניברסיטת תל אביב. "הוא חיזר אחרי כמו רומנטיקן אמיתי, לא וויתר, ואני פשוט התאהבתי בו", סיפרה נטע. השניים תכננו ללמוד בארה”ב. החלום התנפץ ב–12 במרץ 2024, לאחר 158 ימים ארוכים של חוסר ודאות התקבלה ההודעה שאיתי נרצח ב-7 באוקטובר ע"י מחבלי אירגון הטרור חמאס, וגופתו נחטפה לעזה.