48,733 דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2020, וזאת על אף הסגרים ומגפת הקורונה שנכנסה לחיינו, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2019 מדובר בירידה של כ-7% בלבד במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-52 אלף דוחות.
בנתניה נרשמו בשנת 2020 נרשמו 309 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. אומנם מדובר בירידה של 4% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נרשמו בעיר 323 דוחות, אבל המספרים עדיין גבוהים.
נתניה היא העיר במקום ה-48 (מבין כלל הערים בהן חולקו דוחות) בכמות הדוחות שחולקו בשנת 2020.
קראו עוד >>>
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 נהרגו 25 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות. בסך הכל בחמש השנים האחרונות נפגעו למעלה מ-2,500 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות, מהם 149 נהרגו.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: עבור רבים נתפסת חגורת הבטיחות כאביזר בסיסי שבלעדיו לא נוסעים, היא הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול להיות ההבדל שבין חיים למוות ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. חסרות בכבישים כ-200 ניידות תנועה ובהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים, אין מספיק אכיפה והסיכון לנוסעים הוא רב''.
לדבריו, ''הוספת ניידות משטרה לכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים כשאינם חגורים. אם תהיה אכיפה אינטנסיבית ונראות משטרתית גבוהה בכבישים ניתן יהיה לצמצם את התופעה, למנוע מאנשים לנסוע לא חגורים ולצמצם את מספר הנפגעים".
לכל העדכונים - חדשות נתניה