הותר לפרסום: סמל ראשון נתן פיטוסי בן ה-20 הוא חייל צה"ל שנהרג אמש (שני) מירי חברו למחלקה בעמדה צבאית באזור קו התפר ליד טול כרם. פיטוסי, תושב נתניה, עולה מצרפת ובוגר בית ספר תמר אריאל בעיר, היה לוחם בחטיבת כפיר. הלוויה תתקיים היום בשעה 18:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.
4 צפייה בגלריה
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
מצה"ל נמסר כי נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בעקבות האירוע. "הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".
ליאור שרביט, חברו הטוב מבית הספר סיפר: "אני המום. אני לא מאמין. דיברתי איתו לפני שבוע וחצי. הוא בחור מאוד טוב, שמח וחייכן. זה אסון שיכול היה להימנע. הוא בא ממשפחה מאוד טובה, הוא האח הקטן. הם משפחה מקסימה שעלו לישראל לפני שבע שנים ובאו ישר לגור בנתניה".
חיה רובינשטיין, מנהלת בית הספר תמר אריאל בנתניה בו למד פיטוסי, מספרת על ילד טוב ונעים הליכות שעלה לישראל לפני שמונה שנים וחלם להתגייס לצבא ולעשות שירות צבאי משמעותי. ''היו לו כמה חברים טובים, שגם הם עלו מצרפת. הם כולם רצו להתגייס. נתן רצה מאוד להגיע לצנחנים''.
איזה תלמיד הוא היה?
''הוא סיים את התיכון במגמת מכטרוניקה – שילוב של מכונות ואלקטרוניקה, והיה משקיע מאוד בלימודיו. אף פעם לא ויתר לעצמו ותמיד רצה להיות חלק, למרות שהיו לו הקלות כעולה חדש. כולנו היינו שותפים לשמחה שלו שהוא גילה שהוא ישרת בצנחנים, כי ידענו שזה מאוד חשוב לו. הייתי בשוק כששמעתי על זה שהוא נהרג, במיוחד לאור הנסיבות. זה פשוט נורא''.
4 צפייה בגלריה
סמ"ר נתן פיטוסי
סמ"ר נתן פיטוסי
נתן ז"ל בילדותו, בעת תפילה
(צילום: באדיבות המשפחה)

חברו, רפאל ביטן נתיב ספד לו: "עם ישראל, העיר נתניה והקהילה הצרפתית כולה מבכים את פטירתו של החיל סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה מאש כוחותינו. הכרתי את נתן כילד וכנער שהתפלל אצלנו בקהילה, איזה קסם של בחור, כולו לב, פצצת אנרגיה של טוב, חברותיות ואינסוף קסם אישי.
"הצמיחה המשובחת שלו היתה תמיד דבר יוצא מן הכלל, חרף התמודדויות הקהילה הצרפתית עם אתגרי העלייה, מצב הנוער וההשתלבות במרקם הישראלי, נתן הצליח לפלס לעצמו תמיד את הדרך, בחיוך צנוע וכובש ובהתמדה ורצון להצליח הוא השתלב במצויינות בחיי הקהילה התוססת והיה אהוב ונחמד בכל מקום בו היה. אהבתי אותו גם במעט המילים שהחלפנו בינינו, אוהב את משפחתו ושולח להם חיזוקים ואיחולי נחמה".

4 צפייה בגלריה
מפקד פיקוד המרכז בזירת הירי
מפקד פיקוד המרכז בזירת הירי
מפקד פיקוד המרכז בזירת הירי
(צילום: דובר צה"ל)

החייל היורה העיד הלילה כי האירוע התרחש לאחר שפיטוסי שב מתפילה - לקראת סיומה של משמרת שגרתית. "זמן קצר לפני סוף המשמרת, הוא עזב את העמדה כדי להתפלל בקרבת מקום, לבדו, במשך כרבע שעה", שחזר הלילה. "כעבור כרבע שעה לערך שמעתי רעש וראיתי דמות חשודה מתקרבת, ולכן פתחתי בנוהל מעצר חשוד".
4 צפייה בגלריה
מודעת האבל
מודעת האבל
מודעת האבל
(.)
כל העדכונים - חדשות נתניה