מחלוקת בין "נתיבי ישראל" לעיריית נתניה על פרויקט הענק בכביש 57: מנכ"ל החברה, ניסים פרץ, שלח בתחילת חודש אוגוסט מכתב לסגן ראש עיריית נתניה ומחזיק תיק התחבורה אלי דלל, שבו הוא מתריע על ביטול סלילת הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורי) בכביש 57 במקטע המערבי של הכביש, העובר דרך בית יצחק עד למחלף נתניה.
1 צפייה בגלריה
אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, בפגישה עם ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל
אלי דלל, סגן ומ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, בפגישה עם ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל
אלי דלל בפגישה עם ניסים פרץ
(צילום: פרטי)
קראו גם:
מדובר כאמור על חלק משמעותי בפרויקט החברה בכביש 57, במסגרתו סוללת חברת "נתיבי ישראל" נתיב תחבורה ציבורי בחלקים נרחבים בכביש, לצד סלילת שבילי אופניים ובניית גשרי הולכי רגל ומעברים תחתיים.
במכתב שנשלח לדלל, פרץ מתריע על ביטול העבודות במקטע המערבי, ותולה את הסיבה בדרישת העירייה מחברתו להטמין קו חשמל גבוה מתחת לקרקע באזור החווה החקלאית. בנוסף, פרץ אומד את העלות של דרישת העירייה בעשרות מיליוני שקלים ועיכוב של כשלוש שנים בלוחות הזמנים של הפרויקט.
המחלוקת בין הצדדים על גורל קו החשמל החלה, לאחר שסוכם כי במסגרת הפקעת קרקע והרחבת הכביש, חברת "נתיבי ישראל" תעתיק את החווה החקלאית בשכונת נאות גנים בנתניה לקרקע שכנה, ותספוג את עלות ההקמה מחדש - כ-6 מיליון שקלים. מדובר בבנייה מחודשת של החווה החקלאית, הכוללת בין היתר מבנה הנהלה וכיתות לימוד חדשות. במסגרת העתקת החווה לקרקע שכנה, נדרשה החברה להעתיק גם קו חשמל קיים באזור למיקום חדש.
על פי מכתבו של פרץ לדלל, העירייה דורשת מחברתו להטמין את קו החשמל החדש מתחת לקרקע, מחשש לקרינה לחווה החקלאית. מנגד, פרץ טוען כי לפי תכנון החברה, קו החשמל במיקומו החדש והמתוכנן דווקא יהיה רחוק יותר מהחווה ויוביל לצמצום הקרינה, וכי אין צורך להטמין אותו מתחת לקרקע, פעולה שתעכב לדבריו את הפרויקט באופן משמעותי.
פרץ אף מוסיף וכותב כי אם חברתו תיאלץ להטמין את קו החשמל מתחת לקרקע, היא תוכל לעשות זאת רק מתחת לשטחי החווה המעובדים, ולכן אפשרות זו אינה מבטיחה כלל את צמצום הקרינה.
פרץ הוסיף במכתבו כי האפשרות של הטמנת קו החשמל ועיכוב הפרויקט היא בלתי נסבלת מבחינת חברתו, ואף הציב דדליין - אם שבועיים מיום שליחת המכתב (אמצע אוגוסט, משמע דדליין שכבר חלף), העירייה לא תגיע לפתרון עם חברת "נתיבי ישראל", הקטע המערבי בפרויקט כביש 57 יבוטל.
למרות המחלוקת, פרץ ודלל נפגשו היום (שלישי), בתקווה למצוא פתרון לבעיה. הצדדים החליטו על דיונים משותפים עם נציגי חברת חשמל, שצפויים להסביר לנציגי העירייה מהי משמעותה של כל אחת מהאפשרויות: בין אם מדובר בהטמנת קו החשמל, או בהעתקתו למקום מרוחק יותר מהחווה החקלאית. אם המחלוקת בין הצדדים תימשך ולא יימצא פתרון, חברת "נתיבי ישראל" עלולה לממש את האיום ולבטל את החלק המערבי בפרויקט, שמיועד למנוע עומסים בתנועה אל נתניה וממנה באמצעות תעדוף תחבורה ציבורית.
מחברת "נתיבי ישראל" נמסר בתגובה: "כגוף מקצועי איננו מתייחסים לתכתובות פנימיות כאלה או אחרות. ככלל, החברה תמשיך לפעול למען קידומם בזמן של פרויקטים לאומיים אשר תרומתם לציבור אינה תסולא בפז".
מסגן ראש העירייה אלי דלל, נמסר בתגובה: "המכתב שיצא הוא מכתב שלא היה במקום, נקודה. בשיחה היום עם מנכ"ל נתיבי ישראל והצוות שלו, הגענו להבנות בהרבה מאוד נושאים, ביניהם כביש 57. לגבי נושא קווי המתח, עיריית נתניה, ראש העיר, אני ומהנדס העיר עושים ונמשיך לעשות כל מה שאפשר לטובת תושבי נאות גנים והחווה החקלאית".
כל העדכונים - חדשות נתניה