במותו ציווה חיים: ליבו של חייל צה"ל דור זימל ז"ל מאבן יהודה, הושתל בגופו של מרסלו בן ה-56, שנולד עם מום במסתמי הלב. בית החולים בילינסון הוציא הודעה על כך שההשתלה, שהתבצעה לפני ליל הסדר, היא תודות "לתרומה האצילית של משפחת זימל".
4 צפייה בגלריה
לבו של רס"ן דור זימל הושתל בגופו של מרסלו
לבו של רס"ן דור זימל הושתל בגופו של מרסלו
לבו של רס"ן דור זימל הושתל בגופו של מרסלו
(צילומים: פרטי, בית חולים בילינסון)
מרסלו הודה למשפחה ולתרומה של בנם: "אני שמח על הניתוח ועל החיים החדשים שאקבל. כבר לפני הניתוח, התחלתי לחבר אחד ועוד אחד, ראיתי שהחייל נפטר מפצעיו. קשה לי עם זה שהיה חייל שנפטר והודות למשפחה שלו קיבלתי חיים חדשים. אני רוצה להגיד לכם מכאן תודה ענקית, ומה שבטוח, אני אמשיך את הכוח של הבן שלכם. אני חלק מכם, אני המשפחה שלכם כמו שאתם המשפחה שלי".

4 צפייה בגלריה
רס"ן דור זימל ז"ל
רס"ן דור זימל ז"ל
רס"ן דור זימל ז"ל
(צילום: פרטי)

כזכור, רב סרן במילואים דור זימל, בן 27 מאבן יהודה סגן מפקד פלוגה בגדוד 8103 שבחטיבת עציוני, נפטר ביום ראשון מפצעיו, לאחר שנפצע באורח אנוש כתוצאה מנפילת כטב"ם נפץ ששוגר מלבנון ונפל במתנ"ס במקום. כתוצאה מנפילת הכטב"ם נפצעו 18 בני אדם נוספים בדרגות פציעה שונות.

4 צפייה בגלריה
מרסלו וצוות הרופאים אחרי ההשתלה
מרסלו וצוות הרופאים אחרי ההשתלה
מרסלו וצוות הרופאים אחרי ההשתלה
(צילום: דוברות בית החולים)

במותו הציל דור ז"ל שבעה בני אדם שלהם נתרמו איבריו. בנוסף לכך שליבו הושתל בגופו של מרסלו, הושתלו ריאותיו בבן 24 במרכז הרפואי שיבא, כבד וכליה הושתלו בבן 68 בהדסה, אונת כבד בבת שמונה חודשים בשניידר, וכליה נוספת בבן 58 בבילינסון.
בהשתלה בבילינסון השתתפו צוותים רבים: קרדיולוגים, מתאמת השתלות, אחים ואחיות חדר ניתוח, רופאות מרדימות, טכנאי הרדמה, סניטרים, אנשי מעבדה ובנק הדם, מפעילי מכונת לב ריאה, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה. במושתל הלב טיפלו ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון וד"ר בן בן אברהם, מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי. את השתלת הלב לפנות בוקר ביצעו פרופ' דן ערבות – מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון וד"ר ענבל ברוך רופאה בכירה במערך ניתוחי לב וחזה. ההשתלה עברה בהצלחה ומרסלו כעת מתאושש מהניתוח המורכב.

4 צפייה בגלריה
דור זימל וארוסתו שיר שגיב
דור זימל וארוסתו שיר שגיב
דור זימל וארוסתו שיר שגיב
(צילום: פרטי)

פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, אמר: "שעות ספורות לפני ליל הסדר ואחרי שמדינה שלמה התפללה לשלומו של רס"ן דור זימל בציפייה לנס, לצערנו הרב הוא נפטר, אבל השאיר אחריו את המתנה הכי מרגשת שיש – תרומת לב. מתוך הכאב העצום של המשפחה הם העניקו חירות וחיים לאדם אחר. זו אותה ערבות הדדית שמאפיינת אותנו הישראלים ושאותה הרגשנו בדיוק לפני שנה כשהשתלנו בחג הפסח בבילינסון את הלב של לוסי די ז"ל שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדן. לצד הטרגדיה והכאב במשפחה אחת מיוחדת ומרגשת, משפחה אחרת קיבלה תקווה ואור וכולנו מודים להם על כך מכל הלב".

קראו גם:

ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון: "כבר חצי שנה שכולנו נמצאים בסערת רגשות שמהולה בצער ואבל עמוק על אובדן חיי האדם וחרדה לשלום החטופים. תרומת הלב של דור זימל שהגיעה מתוך אצילות עילאית כדי להציל חיים של חולה עם אי ספיקת לב קשה, היא קרן אור מרגשת בתוך התקופה המאתגרת. לקבל לב של לוחם שנתן את גופו פעמיים, גם בהגנה עלינו וגם בתרומה, זה אירוע מטלטל ולא נתפס ואנחנו מצדיעים בהתרגשות למשפחה".
ד"ר בן בן אברהם מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך הקרדיולוגי בבילינסון: "אנחנו חיים במציאות מאד מורכבת, שבה ההורים שלנו, האחים שלנו, הילדים שלנו ואנחנו מגויסים לשדה הקרב כדי להגן על החיים ועל השגרה שלנו. דור הציל את החיים פעמיים, גם כשהגן בגופו וגם כשמשפחתו תרמה את איבריו כדי להציל חיים של אחרים".