חברת Car2Go מפסיקה את פעילותה בנתניה אחרי שלוש שנים, לאחר שההסכם שלה עם העירייה הסתיים. נימוק: חוסר כדאיות כלכלית. תושבים כועסים וטוענים כי נלקח מהם עוד אמצעי תחבורה.
חודשיים בלבד אחרי שחברת מוניות השירות "שי לי" הפסיקה את פעילותה בעיר והשאירה אלפים ללא אמצעי תחבורה זמין, למעט אוטובוסים שאינם מגיעים לכל מקום ולא פועלים בשבת גילו התושבים כי גם חברת קאר טו גו מפסיקה את פעילותה בעיר.
1 צפייה בגלריה
רכב של קאר 2 גו. החוזה הסתיים
רכב של קאר 2 גו. החוזה הסתיים
רכב של קאר 2 גו. החוזה הסתיים
(צילום: אלבום פרטי)
"איך מצפים מאיתנו להסתדר בלי אמצעי תחבורה נגישים?", אומר אחד התושבים. "אנחנו שקופים? לא הכל נמדד בכסף. מה יעשה מי שצריך לנסוע מחוץ לעיר? ישכור מונית ספיישל?", אומר תושב אחר. "למי שאין אוטו כל אמצעי תחבורה הוא חשוב, גם אם נעשה בו שימוש פעם בחודש''.
''המיזם לא צלח''. מסביר אלי דלל, סגן ראש העירייה והממונה על התחבורה. "הפעילות הסתיימה לאחר פיילוט של שלוש שנים שבסיומו שהגענו להחלטה משותפת כי אין כדאיות כלכלית בשירות הזה שלא עמד בציפיות, לשרת 5,000 מנויים. החברה מצידה רכשה למעלה מ- 70 כלי רכב לטובת הפיילוט הזה ששירת בפועל פחות מ- 1,800, ולצערי העסק היה לא כדאי ולא כלכלי".
מה תעשו עם עמדות הטעינה והחניות הייעודיות?
"מדובר בכ- 40 עמדות טעינה אשר יותאמו לשימוש התושבים ויעמדו מעתה לרשות בעלי הרכבים החשמליים שגם יוכלו לחנות וגם להטעין את הרכבים. בנוסף, החניות יחזרו לתושבים".
"מה-18/8 אנחנו מתגברים את קווי האוטובוסים של חברת אקסטרה הפועלים בעיר, בתיאום מול החברה ומשרד התחבורה'', מגיב דלל לטענות כי לתושבים נלקח אמצעי תחבורה זמין.
מעיריית נתניה נמסר: "בשל מיעוט משתמשים והיעדר כדאיות כלכלית הוחלט על הפסקת הפעילות. יש לציין כי החניות שיועדו למשתמשי CAR TO GO יחזרו לכלל הציבור באותו אופן שהיה לפני כניסת החברה".
כל העדכונים - חדשות נתניה