תושבי שכונת כוכב הצפון דורשים מעיריית נתניה למלא אחר תוכנית השכונה המתוכננת, ולהקים ריאה ירוקה במקום. התושבים טוענים כי במשך שנתיים הם מנסים לגרום לעירייה להפוך את השטח החולי הסמוך לשכונה לשטח ירוק, כפי ששווק להם וכפי שמסומן בתוכניות המתאר, אך לטענתם, העירייה טרם פעלה בנושא.
1 צפייה בגלריה
כוכוב הצפון. "חיים בשמחה"
כוכוב הצפון. "חיים בשמחה"
כוכוב הצפון. ממתינים שנתיים
(ועד כוכב הצפון)
"מדובר בשכונה חדשה, ממש בשנה האחרונה הסתיים הבנייה של הבניין האחרון, ועל פי המתווה, אמורה להיות ריאה ירוקה מסביב לשכונה", מספרת קרן בילר, חברת ועד כוכב הצפון, "אנחנו 17 בניינים, 85 רוכשי דירות. בכל שכונה חדשה, אמור להיות מוקצה חלק לפיתוח, אבל למעשה את הפיתוח פה השאירו לקבלן. בסוף אנחנו נשארנו קירחים מכאן ומכאן".
מה אומרים בעירייה?
"בפעם האחרונה נאמר לי שמנסים לגייס כסף. שילמנו המון כסף על הבתים שלנו. הארנונה היא מטורפת כאן. המינימום זה לבוא וליישם את מה שהיה אמור להיות פה מלכתחילה, זה מגיע לנו. אין שום סיבה שזה לא יקרה. ככה שיווקו לנו את הפרויקט, ככה הבטיחו לנו - אין סיבה שלא יקיימו".
קראו גם>>>
"מלבד העובדה שאין לנו עדיין שטח ירוק, השטח הפתוח הפך מזמן למוקד משיכה לאופנועי שטח וטרקטורונים, שמן הסתם מפריעים לאיכות החיים של התושבים", מוסיפה בילר, "חבל שהתושבים של השכונה היפהפייה הזאת חיים בלב שממה".
מהעירייה נמסר: "בשלב זה, המתחם כולל ארבעה בניינים בלבד, כאשר בהמשך צפויים לקום עוד ועוד בנייני מגורים חדשים. העירייה, באמצעות ח.ל.ת (החברה לפיתוח ותיירות נתניה) כבר פיתחה במקום שצ"פ והיא תמשיך לפתח את השטחים הירוקים, ביחס ישיר לקצב האיכלוס במתחם.
"חשוב להדגיש כי בסמיכות רבה לבניינים הנ"ל – נמצא פארק איינשטיין, אחד הפארקים הגדולים שפיתחה העירייה בשנים האחרונות, בהשקעה של למעלה מעשרה מיליון שקל. הפארק משתרע על פני כ-20 דונם, עשיר במתקנים, בדשאים ובפינות ישיבה והוא נחשב לשטח ציבורי פתוח משמעותי לאוכלוסייה מגוונת של תושבי השכונות הצפוניות, ותיקות וחדשות כאחד".
לעדכונים: חדשות נתניה