נתניה בצמרת: 1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023 כאשר תל אביב-יפו ניצבת במקום הראשון אשר במהלכה נפגעו 300 בני אדם, ושלושה נהרגו. נתניה ניצבת במקום השני עם 76 נפגעים והרוג אחד בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023.
2 צפייה בגלריה
רוכבי אופניים חשמליים
רוכבי אופניים חשמליים
רוכבי אופניים חשמליים
(צילום: אור ירוק)
ירושלים במקום השלישי עם 76 נפגעים בתאונות אופניים חשמליים. 72 בני אדם נפגעו בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023 ושניים נהרגו בפתח תקוה. בראשון לציון נפגעו 63 בני אדם בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2023. אשדוד (54 נפגעים, הרוג אחד), רמת גן (50 נפגעים), בני ברק (49 נפגעים, הרוג אחד), חולון (47 נפגעים), בת ים (46 נפגעים, הרוג אחד).

2 צפייה בגלריה
רוכבי אופניים חשמליים
רוכבי אופניים חשמליים
רוכבי אופניים חשמליים
(צילום: אור ירוק)

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2023 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים. הכאוס וחוסר הסדר מובילים גם לנפגעים רבים ולכן חייבים להחזיר את הסדר למדרכות ולכבישים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה.

קראו גם:

"בערים רבות אין מסלולי רכיבה מופרדים לבטיחות הרוכבים והאכיפה מועטה ולא אפקטיבית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי וראשות ערים לסלול שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל ובמקביל יש להגביר את האכיפה המשטרתית והעירונית. בנוסף, חייבים לקיים הסברה לציבור אודות החוק החדש המחייב לוחיות זיהוי בכלים חשמליים. שילוב של שיפור תשתיות, הסברה ויצירת אווירה הרתעתית ימנעו עבירות תנועה, ישיבו את תחושת הבטחון לתושבים ויובילו להפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים".