אקסטרה תחבורה ציבורית תגביר את האכיפה באוטובוסים לתיקוף (תשלום) עבור הנסיעות. מהלך זה מלווה בקמפיין לעידוד תיקוף באוטובוסים, שעלה השבוע הצורך בקמפיין ובשינוי מדיניות האכיפה עלה בעקבות פער גדל והולך בין היקף הנוסעים, המשתמשים בשירות התחבורה הציבורית של אקסטרה, לבין היקף התיקופים בפועל, פער שהגיע לכ-20 אחוז.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס חברת אקסטרה
אוטובוס חברת אקסטרה
אוטובוס חברת אקסטרה
(צילום: יואב דודקביץ')
כיום, בניגוד לעבר, נוסעים אינם נדרשים לשלם במזומן לנהג בעלייה לאוטובוס, התשלום מבוצע באופן עצמאי במכונות הכירטוס שממוקמות באוטובוס, באמצעות תיקוף כרטיס רב קו או יישומון נסיעה בטלפון הנייד, כגון מוביט, הופאון רב-פס ועוד.
חובת התיקוף (התשלום באוטובוס) חלה על כל נוסע, גם על אלו הפטורים מתשלום או נוסעים בעלי הסדר חופשי חודשי/יומי, המשלמים עבור החוזה שנרכש מבעוד מועד ועדיין נדרשים לתקף את התשלום בכל נסיעה.

2 צפייה בגלריה
אוטובוס חברת אקסטרה
אוטובוס חברת אקסטרה
אוטובוס חברת אקסטרה
(צילום: יואב דודקביץ')

אי תשלום הנסיעה היא עבירה שגוררת קנס בהיקף של 100 ₪. יתרה מכך, היעדר התיקוף פוגע גם בשירות התחבורה הציבורית בעיר וגם בשכר הנהגים, אשר נגזר בין היתר מהיקף התיקופים בנסיעה. הפגיעה בכלל הנוסעים נגרמת משום שהיקף הנוסעים שמתקף לא משקף מקרים של לחץ ודחק, שעלולים להיות בשעות השיא, ומפחית משמעותית את ההצדקה להשקעה נוספת מצד משרד התחבורה – השקעה שיכולה להוסיף נסיעות או קווים.
"שירות האוטובוסים בנתניה הוא הטוב ביותר בישראל ועדיין, יש מקום להרחיב אותו ליעדים נוספים ולהוסיף נסיעות", אומרת מירי מרב, סמנכ"לית משאבי אנוש, בקרה וקשרי לקוחות באקסטרה. "אנחנו באקסטרה מאמינים, שכשנתוני הנסיעה האמיתיים ישוקפו בדוחות, משרד התחבורה והממשלה יהיו נכונים יותר להרחיב את השירות. השיקוף הזה יקרה כשתהיה הקפדה מלאה יותר על תיקוף הנסיעה ולכן אנו פועלים בנושא, הן בהיבט הגברת האכיפה בנסיעות והן בהיבט ההסברה לציבור", אמרה מרב.

קראו גם:

לדברי מרב, "לכל אלו מצטרף גם אלמנט נוסף והוא הפגיעה בשכר הנהגים, שנגזר גם מהיקף הנוסעים באוטובוס. למעשה, כשנוסע לא מתקף הוא פוגע כלכלית בנהג ואנחנו מצפים מהורים לדבר על כך עם ילדיהם".