תושבים המתגוררים בשכונת אגמים בנתניה מתלוננים כי בחודשיים האחרונים נכנסים לשכונה רכבים ומשמיעים מוסיקה בקול גבוה מאוד, ולעתים אף "מחריש אוזניים".
1 צפייה בגלריה
שכונת אגמים. קצת שקט
שכונת אגמים. קצת שקט
שכונת אגמים. קצת שקט
(צילום: איתי נוי)
"המטרד הזה החל בראש השנה", מספר התושב איתי נוי, "תושבי השכונה 'זוכים' לביקורים לא מתואמים של שיירות רכבים הנושאים מערכות כריזה ומשמיעים ברחבי השכונה מוסיקה מחרישת אוזניים בשעות לא קבועות, בדציבלים גבוהים מאוד. בהתחלה זה קרה בערך פעם בשבוע, ולאט לאט התכיפות עלתה לפעמיים בשבוע ויותר.
"זה קורה דווקא בתקופה שאנשים נמצאים בבתים, עובדים מהבית, מנסים להרדים ילדים. ובלי שום הודעה מוקדמת פתאום מגיע רכב ומפר את כל השלווה של השכונה לפרק זמן לא ברור. אנשים לא מכבדים את המרחב הציבורי של תושבי השכונה. גם אם עכשיו אקרא לפיקוח, וקראתי, עד שהוא יגיע השיירות כבר יעזבו את השכונה. יש מקום לכאלה דברים במרכזי הערים, בשביל זה קיימים רחובות ראשיים וכיכר מרכזית. אין לזה מקום בתוך שכונה שקטה".
קראו גם:
לאור תלונות רבות מצד תושבי השכונה פנתה המשנה לראש העירייה טלי מולנר למנכ"ל העירייה, במטרה להפסיק את התופעה. "פניתי למנכ"ל העירייה בנושא ריבוי 'משאיות השמחה' ושיירות רכבים עם מערכות כריזה, שנצפו לאחרונה ברחבי השכונות מטעם גורמים שונים ורבים", אומרת מולנר. "בין אם מדובר ברכבים מטעם העירייה, ביוזמות פרטיות של עמותות שחגגו וציינו ימי הולדת של רב כזה או אחר או ביוזמה של מורי בית ספר שהחליטו לשמח את תלמידיהם, או אפילו יוזמות של אנשים פרטיים שהחליטו לחבר רמקולים לרכבם ולצאת לשמח או להרעיש ברחובות - הגיע הזמן לעצור את התופעה. יש לאפשר זאת רק באישור ופיקוח עירוני ורק במקרים מאוד בודדים.
"מנכ"ל העירייה הסכים עם הטענה שהצגתי, כי הנושא חייב להיות בפיקוח ושליטה עירונית, וכי לא ייתכן שכל אחד יעמיס רמקולים על רכבו ויצא בשיירה לסיבוב בעיר מתי שבא לו והיכן שבא לו, ובעיקר בווליום שנראה לו. אני שמחה לבשר כי כעת יש הנחיה עירונית שאוסרת לקיים יוזמות פרטיות כאלו וכי כל יוזמה כזו תחייב אישור מנכ"ל בלבד. מי שנתקל בשיירה כזו, מוזמן לפנות למוקד או למשטרת ישראל".
כל העדכונים - חדשות נתניה