הטרגדיה בעיר ימים: משפחתו של מאיר אליה ז"ל, תושב נתניה שנפטר אמש (רביעי) לאחר שנפגע מרוכב אופניים לפני כשבוע, פונה כעת לציבור ומבקשת ממשפחתו של הרוכב להגיע למשטרה ולמסור את גרסתם.
2 צפייה בגלריה
מאיר אליה ז"ל
מאיר אליה ז"ל
"לא יקל על הכאב, אבל צריך להבין מה קרה". מאיר אליה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו עוד:
מדובר בתאונה שהתרחשה בגן הציבורי הסמוך למרכז המסחרי פיאנו ביום חמישי שעבר בשעת ערב מוקדמת. רוכב אופניים פגע במהירות בתושב האזור במאיר, יהלומן ואיש עסקים מוכר בעיר. לאחר הפגיעה, חלה התדרדרות במצבו הרפואי, עד שכאמור נפטר מפצעיו כשהוא בן 70. הוא נטמן בבית העלמין בוותיקים, והותיר אחריו בת זוג ושלוש בנות.
בעקבות התאונה, המשטרה פתחה בחקירה, כאשר על פי החשד הרוכב שפגע במאיר הוא ילד כבן 7. סרטונים שמתעדים את המקרה הגיעו לידי המשטרה, אך רוכב האופניים או משפחתו טרם אותרו. כעת, משפחתו של מאיר פונה לציבור ומבקשת ממשפחתו של הרוכב לפנות למשטרה.
"הפוגע הוא קטין, אנחנו מבינים שקרה שם משהו בשגגה, לא קרה שם שום דבר במזיד", אומרת חברת המועצה ענת לביא אזולאי, חברה קרובה של משפחת אליה, "אבל אדם נפטר מהאירוע הזה. אין מזור, אבל הדבר היחיד שמשפחה יכולה לקבל זה לדעת בדיוק מה קרה. זה לא יחזיר את מאיר. זה לא יקל על הכאב. אבל צריך להבין מה קרה. צריך לפחות שיבוא אותו ההורה ויגיד 'זה הילד שלי שנפל על האופניים, ראיתי את זה, ניגשתי למנוח'. חשוב שנשמע מה קרה. זו מינימום אנושיות שאותו ההורה שהיה במקום יבוא וימסור גרסה.
"מבחינתי, אם אדם מסתתר ומותיר משפחה מרוסקת בצורה כזו, כי הוא רוצה להגן על עצמו, או על הילד שלו, למרות שאף אחד לא רוצה לפגוע בילד שלו, זה דבר חמור מאוד. זה גילוי של אפס אזרחות טובה. אנחנו בתקופת קורונה, כשכולם מדברים על רצון להיטיב ולשמור אחד על השני. אחריות, אנושיות ואזרחות טובה, מוטלת כרגע על ההורה שהיה במקום".
2 צפייה בגלריה
היה בן 70 במותו. מאיר אליה ז"ל
היה בן 70 במותו. מאיר אליה ז"ל
היה בן 70 במותו. מאיר אליה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
איך המשפחה מתמודדת עם הטרגדיה?
"מאיר היה אדם אוהב חיים ואוהב אדם. הוא איש משכמו ומעלה. אדם טוב בצורה בלתי רגילה. אני מכירה אותו כחבר, כלקוח, ומבחינתי הוא כבר מזמן הפך למשפחה. הוא היה אבא נפלא, סבא נפלא ובן זוג נפלא, והיה חבר נפלא. אין מילה רעה אחת לומר על האדם הזה. בן אדם חי את החיים, והיטיב עם הבריות בצורה כל כך רחבה. המשפחה פשוט מרוסקת. זה פשוט קרה מעכשיו לעכשיו. ההלוויה הייתה מאוד קשה ועצובה. חרף הקורונה הייתה כמות עצומה של אנשים שבאו לכבד אותו".
נזכיר כי טרם התאונה, בעקבותיה נפטר מאיר, תושבים רבים התריעו על כמות גדולה של רוכבי אופניים, קורקינטים וטרקטורונים שמסתובבים בסמוך למתחם פיאנו. יממה לפני התאונה, שלח אחד התושבים הודעה למוקד העירוני בנתניה בנושא. "מה שהולך בפיאנו עם הקורקינטים והטרקטורונים החשמליים זו חרפה", כתב, "למה לא אוכפים את האיסור הזה? זו ממש סכנת חיים, לא פחות, יש שם אנשים שטסים עם הכלים הללו. רק אל תגידו שלא התריעו".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה משתתפת בצערה העמוק של משפחת אליה. התאונה המצערת אירעה בין ילד קטן עם אופניים (רגילים) ובין המנוח. התיעוד הועבר לחקירת המשטרה. במתחם הפיאנו מסיירים צוותי השיטור והפיקוח העירוני לצורך שמירה על הסדר. כמו כן, במקום מצלמות המשדרות למוקד העירוני. בנוסף, חויב בעל המתחם להציב מאבטח קבוע".
כל העדכונים - חדשות בת ים