על פי נתוני משרד הבריאות, נתניה עומדת על למעלה מאלף חולי קורונה פעילים. 6 אחוזים מהבדיקות לנגיף הקורונה בעיר הן חיוביות. ציון העיר במודל הרמזור עומד על 6.8, מה שהופך אותה לעיר "כתומה", לאחר מספר שבועות בהם הייתה "צהובה". יש לציין כי ציון של 7.5 הופך עיר ל-"אדומה", ציון שאינו רחוק מהציון הנוכחי של נתניה.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים במרכז היום הטיפולי החדש ע"ש ויינברג
מתחסנים במרכז היום הטיפולי החדש ע"ש ויינברג
מתחסנים במרכז היום הטיפולי החדש ע"ש ויינברג
(צילום: אלבום פרטי)
קראו גם:
העלייה במספר חולי הקורונה השפיעה גם על התפוסה בבית החולים "לניאדו", ובשבוע שעבר נאלצו לפתוח בבית החולים מחלקת קורונה נוספת, וכעת פועלות בבית החולים שתי מחלקות קורונה. על פי הנתונים, מספר חולי הקורונה בבית החולים עומד על כ-40 חולים, כאשר כמחצית מהם במצב קשה.
כ-174 אנשי צוות בבית החולים נמצאים בבידוד, מצב המערים קשיים על כוח האדם שנותר לתפקד בבית החולים במתכונת חסרה. למרות זאת, בבית החולים מספרים כי הצוותים הרפואיים מצליחים להחזיק מעמד, גם במיעוט של כוח אדם.
"המצב הוא שאנחנו מתקרבים לארבעים חולים, כרבע מהם מונשמים, וגם האחרים על סף הנשמה", אומר פרופסור צבי שמעוני, המנהל הרפואי של בית החולים "לניאדו", "זה מצב די מורכב. קשה לי לומר אם המוטציות בנגיף משפיעות על העומס במחלקה, כי אנחנו לא בודקים מוטציה כזו או אחרת בקרב החולים. ראינו תופעות דומות בגל השני ברמת היקף החולים, זו פשוט תחלואה של קורונה, ב-'מיטבה'".
2 צפייה בגלריה
(פרופ' צבי שמעוני | צילום: לניאדו)
אז המחלקות לא נמצאות בסכנת קריסה?
"לא הייתי נוקט במילה הדרסטית 'קריסה'. אנחנו מנסים לתגבר את הצוותים. ד"ר שפירו, המומחה לטיפול נמרץ שלנו, חזר מחופשת מחלה קצרה, זה תגבור משמעותי לכוח. אנחנו מעבים את המערך עם רופאים פנימיים, זה כמובן בא על חשבון המחלקות הפנימיות, אבל בסך הכול אנחנו עומדים יפה בעומס".
זה משפיע על העומס במחלקות הפנימיות?
"ישנו עומס מתון. בסך הכול אם אני לוקח את כל התפוסה במחלקות הפנימיות, הוא עומד על בין 60 ל-70 אחוזים. זה שיש תחלואת חורף נמוכה יחסית, מאפשר לי להפנות אנשי צוות למחלקות הקורונה".
במסגרת מבצע החיסונים הארצי "לתת כתף", ובהוראת משרד הבריאות, העירייה החלה השבוע בתיאום חיסוני צוותי החינוך בעיר, ובראשם צוותי החינוך המיוחד. על פי הערכת העירייה, מדובר ב-8,000 גננות, סייעות, מורים ואנשי מקצוע נלווים. בשלב הראשון בחיסון צוותי ההוראה, חוסנו 650 מטופלים עם מוגבלויות ואנשי צוות, במרכז היום הטיפולי החדש ע"ש ויינברג בנתניה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
בין הראשונים להתחסן, היו גם צוותי החינוך של הפנימיות השונות בעיר. בבית הילדים "אמונה" צבע אלעזרקי, חוסנו צוותי החינוך על ידי צוותי מד"א שהגיעו למקום. "למרות שמדובר במתנדבים של מד"א, הדבר לא היה מובן מאליו, ועצם ההתנדבות להגיע ולחסן את אנשי הפנימיות שעושים לילות כימים למען הילדים שכל כך זקוקים ליד אוהבת ומחבקת אינו מובן מאליו", אמר מנהל בית הילדים, יהודה כהן.
לעדכונים - חדשות נתניה