זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בנתניה: השבת של ה-3 באוגוסט בנתניה, כ"ח בתמוז התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:16 ותצא למחרת בשעה 20:16. השבוע אנו קוראים את פרשת: מטות-מסעי לזכות אביתר בן גליה (דוד).

"לא יחל דברו ככל היוצא מפיו יעשה" (פרק ל, פסוק ג)


מה כוחו של דיבור, שואל הגאון מוילנא בספרו 'פניני הגר"א על הפרשה'? והוא משיב: "עת לקרוע ועת לתפור, עת לחשות ועת לדבר" (קהלת ג,ז), כשם שהתפירה מחברת את הבגד מכמה פיסות בד, כך הדיבור מחבר ומלכד מספר אנשים יחד. אלמלא היה דיבור בעולם, לא היתה שום התחברות והתאחדות בין אנשים".


לשון הרע בודאי ובודאי מפלגת ולא מחברת בין אנשים. והנה סיפור שממחיש עד כמה מילה קטנה יכולה להרוס.
מעשה בחפץ חיים שהתארח עם רב חשוב באכסניה כלשהי, בדרך לדבר מצווה. סעדו השניים את לבם ובתום הארוחה שאלה בעלת הבית האם האוכל ערב לחיכם. השיב החפץ חיים: הן. הרב השני אמר שאמנם האוכל היה טוב, אבל היה חסר מעט מלח. הצטער החפץ חיים ואמר לו: "כל ימי נזהרתי מלדבר או לשמוע לשון הרע, ועתה נאמר בפני לשון הרע על המבשלת, לא היתה כדאית נסיעה זו". לרב שתהה הוא הסביר שבעלת הבית תגער במבשלת על כך, תצער אותה ואולי גם תפטר אותה. הרב חשב שהחפץ חיים מגזים והאחרון הציע לו לבדוק מה קורה במטבח. הלכו וראו שבעלת הבית כועסת על המבשלת ומודיעה לה שהיא מפוטרת. שני הרבנים השקיעו מאמץ רב לשכנע את בעלת הבית להחזיר אותה לעבודה. כוחו של דיבור (מתוך 'אחת שאלתי').
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו לתפור. לתפור מילים טובות המאחדות את חברנו, משפחתנו, שכננו וכו. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד ל אביתר בן גליה (דוד) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.