תושב האזור הכיר לפני כשנה אישה יהודייה בחו"ל והשניים חוו אהבה גדולה. אחרי שהקשר ביניהם התהדק הם החליטו להינשא ולמשך תקופה היו מאושרים. אלא שלאחרונה עלו יחסיהם על שרטון, אחרי שהאיש חזר לאחרונה בתשובה.
הקרע הסופי ביניהם אירע כשהאישה התעקשה להכניס החודש לביתם עץ אשוח המסמל את חג המולד הנוצרי.
2 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
"התחתנתי עם יהודייה", הסביר האיש לפרקליטתו, עו"ד זהר רון. "מה פתאום היא מכניסה אליי הביתה עצים של גויים ושל כריסמס? נוסף על כך היא רוצה לבזבז כסף על קישוטים מטופשים ונורות. כששאלתי אותה למה היא עושה לי את זה היא אמרה שזו המסורת שלה מהבית וזה לא קשור לכריסמס אלא לבוא החורף וככה זה בכל העולם. לכן, לשיטתה, אין סיבה לפרימיטיביות ולדעות הקדומות. היא אמרה עוד שפה בישראל זה מקובל וביקשה: 'תתייחס לעץ כאל קישוט יפה או פסל בבית ותיהנה להתבונן בו'. הסברתי לה שהקישוט היחידי שיהיה דומה לפסל אצלנו בסלון בימים אלה זו חנוכייה".
עו"ד רון מציינת כי האיש הסביר לרעייתו שהדבר אסור על פי היהדות, אבל היא לא הסכימה לשמוע. "היא אמרה שבכל הבתים המתקדמים בעולם, בעונה זו של השנה, יש עצים המסמלים את בוא החורף ושזה יפה", סיפר האיש לפרקליטה והוסיף, "אולי היא חשבה שאני אהבל?"
עו"ד רון, האם מחלוקת סביב עץ היא סיבה להתגרש?
"כנראה שלא. היא אמרה לו גם שהיא סובלת לראות אותו צופה במשחקי כדורגל בסלון ושוקלת להעיף לו את הטלוויזיה. ובקשר לעץ, הוא הציע לה לקחת אותו לבית הוריה ולהתבונן בו שם. היא השיבה כי להוריה יש עץ קבוע משלהם שמועבר בכל שנה בחודש דצמבר מהמחסן לסלון".
בסופו של דבר הוציא האיש את העץ מהבית. "כתוצאה מכך היא החליטה שהיא מעיפה אותי", הוא סיפר לעו"ד רון. "לא האמנתי שהיא מעדיפה את העץ על בעלה. מזל שאין לנו ילדים משותפים. הדבר האחרון בעולם שהייתי רוצה זה שילדיי יחגגו חגים של גויים ויתבוננו בבית בעץ חג מולד".
2 צפייה בגלריה
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון
כעת החליטו השניים לפרק את החבילה ולהתגרש. האישה טענה כי לא מקובלת עליה ה"בריונות" של הבעל שהחליט להעיף את העץ מהבית בניגוד לרצונה, והוא הודיע לה כי עצים יהיו רק בחוץ.
"הסברתי למרשי שהוא יכול היה לגלות יותר סבלנות למנהגיה של האישה שמגיעה מתרבות אחרת, שבה זה נהוג ומקובל", מסכמת עו"ד רון. "בכל מקרה, להעיף את העץ בניגוד לרצונה של אשתו וללא הסכמתה זו התנהגות לא נאותה והיה עליהם לנסות ולהגיע להבנות.
"הצעתי לבני הזוג להגיע לפגישת גישור או בוררות כדי לפתור את הסוגיה, אבל הבעל לא הסכים בשום פנים ואופן ואמר שברגע שהאישה עזבה את הבית, זה תם ונשלם מבחינתו. מה גם שהוא לא מעוניין בה יותר כי הוא רוצה להקים בית יהודי ללא סממנים של גויים".
השניים ערכו אצל עו"ד רון הסכם ממון לפני שנישאו ולכן הפרידה שלהם תהיה פשוטה ומהירה.