בתוך בית הספר נורדאו בנתניה שוכן גן מצוינות. אלא שלטענת ההורים, החול בשטח הגן מלוכלך ומסוכן לבריאותם של הילדים. ההורים טוענים, כי למרות פניות רבות לעירייה בנושא לא נעשה דבר. ההורים אף מספרים, כי ילדים נעקצו, נפגעו מזכוכיות במקום ואף נפגעו מאבנים שמצויות בחול.
"אחד הילדים קיבל מכה בראש מאבן גדולה, ובמזל זה לא נגמר בזעזוע מוח אלא רק בביקור בקופת החולים", מספרת אם לילדה בגן. "ילדים נעקצים בלי סוף. בחול נמצאו חפצים חדים ומסוכנים, שגננת או סייעת לא תמיד יכולות להבחין בהם בסיור בוקר, מכיוון שמדובר בשטח עצום".
1 צפייה בגלריה
"הצואה בחול גורמת למחלות" | המחשה: shutterstock
"הצואה בחול גורמת למחלות" | המחשה: shutterstock
"הצואה בחול גורמת למחלות" | המחשה: shutterstock
האם מוסיפה: "ילדים עם משקפיים סובלים משריטות. אנחנו החלפנו עדשות כבר ארבע פעמים, מתחילת השנה. בנוסף, הצואה בחול גורמת למחלות".
ההורים מבהירים, כי הם מעוניינים שבגן יותקן דשא סינתטי. "כך קורה ברוב גני הילדים בארץ", אומרים ההורים. "גם לנו מגיע גן מתקדם, נקי ואסתטי".
"אנחנו בעד להשאיר את ארגז החול ושהילדים ישחקו בו במהלך היום, אך יש לכסות אותו כמו שצריך בסוף יום לימודים, וכן, צריך שהוא ייגרף ויטופל", אומר אחד ההורים. "מלבדו החצר כולה מכוסה חול. זה שטח ענק שלא מטופל, ומסוכן מאוד לילדים. הם עלולים לחלות. צריך לפתור את זה בטרם יקרה משהו מצער".
מעיריית נתניה נמסר: "מבירור שנעשה בעניין עולה כי בגן הונח דשא סינתטי, אולם לבקשת הצוות הפדגוגי, השאיר מינהל התפעול חול ברוב שטח החצר והגן, בשל התפיסה החינוכית של גן המצוינות, שעוסק רבות בעבודת חקר עם הילדים. יודגש, כי החול עובר סינון תקופתי, אולם מאחר שכיום עולה צורך אחר, הנושא ייבדק על ידי מינהל התפעול ויינתן מענה הולם".