מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
שלטים גזעניים, הקוראים לבני העדה האתיופית לעזוב את ראשון לציון מופצים בימים האחרונים בשכונת נווה ים. תושבי השכונה מנסים לאתר את תולה השלטים ולהילחם בתופעה. "השלטים האלה התחילו להופיע בשכונה בשבוע האחרון", סיפרה רוני, תושבת השכונה, למיינט ראשון לציון. "אני יוצאת מביתי בכל בוקר מוקדם מאוד, והם מונחים שם. מדובר בדפים בכתב יד שעליהם כתוב "'אתיופים בראשון לציון רק לירוחם'. הם עטופים בניילון עליהם מונחת אבן גדולה כדי שהשלט לא יעוף. כמובן שזה זעזע אותי ומיהרתי לזרוק את הדף הזה אך למחרת זה הופיע שוב וכך הלאה בימים שלאחר מכן". לדברי תושבים מזועזעים קיים ככל הנראה קשר מצער בין הופעת השלטים לבין מעבר של שתי משפחות בנות העדה האתיופית לשכונה.
5 צפייה בגלריה
המודעה שהופצה | צילום: באדיבות תושבים
המודעה שהופצה | צילום: באדיבות תושבים
המודעה שהופצה | צילום: באדיבות תושבים
ראש העירייה, רז קינסטליך, הגיב לפרסום במיינט ראשון לציון, והודיע כי החלה בדיקה לאיתור מפיץ חומרים אלו, ואמר: "אני רואה את הנושא הזה בחומרה לא נסכים לאמירות גזעניות מכל סוג שהוא. הנחיתי את החברה לביטחון לבדוק את הנושא.ראשון לציון היא עיר שחרטה על דגלה את נושא הסבלנות והאחדות, כך היה וכך יהיה"
שיימינג מזרח ירושלמי: משפחתו של צעיר משכונת בית חנינא בירושלים מפרסמת הודעה גלויה ובה היא מתנערת מבנה ההומוסקסואל. במיינט ירושלים מדווחים כי בצעד חסר תקדים פרסמה משפחה משכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים "הודעת התנערות" מבנה ההומוסקסואל. ההודעה הופצה ברשתות החברתיות ובה צוין שמו של הצעיר וכן פורסמה תמונתו ברבים. בני המשפחה הזדהו בשמם המלא והבהירו כי הם מתנערים מבנם שמתגורר באזור. "אנו מתנערים ממעשיו המבישים שלא הולמים את מעשיהם של בני הדת המוסלמית. זה לא מסב לנו כבוד כשבינינו יש מי שלא מכבד את דת האסלאם ואנו לא נישא באחריות למעשיו, יהיו אשר יהיו", נכתב בהודעה מטעמם.
במיינט נתניה מספרים על רוברט, תושב צפון נתניה שיצא לטייל עם כלבו, נתקל בשלט אבסורדי בגינת הכלבים הממוקמת בגן הציבורי ברחוב גורדון. השלט אסר כניסת כלבים למקום. שבוע לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק בנושא, השלט הוצא מגינת הכלבים אך הועבר אל שטח אחר בגן הציבורי, דרכו עוברים הכלבים אל הגינה.
5 צפייה בגלריה
השלט. מי יכול לשחק פה?
השלט. מי יכול לשחק פה?
השלט. מי יכול לשחק פה?
"כמו בכל יום, הוצאתי את הכלב שלי לטיול. רציתי לקחת אותו לשחק בגינת הכלבים בגן גורדון אלא שראיתי שעיריית נתניה הציבה שם שלט שאפילו הצחיק אותי: אין כניסה לכלבים", מספר רוברט. רוברט מדגיש שהגינה היא גינת כלבים בהגדרתה, בה נמצאים מתקנים מיוחדים לכלבים, ברזיות לכלבים, שקיות לאיסוף צואת הכלבים וגדר שמתאימה לגינות כלבים. כמו כן, הגינה רשומה באתר של עיריית נתניה כאחת מגינות הכלבים המוסדרות בעיר. "ראיתי שם בעלי כלבים נוספים, שגם הם כמוני הופתעו לראות את השלט. לא ברור, למי הגינה הזו מיועדת אם לא לכלבים? האם עיריית נתניה מצפה שאנחנו, בני האדם נשחק בגינה והכלבים ישגיחו עלינו מבחוץ?". מהעירייה נמסר: "הכיתוב על איסור כניסת הכלבים הוסר ושלט מתוקן יוצב בימים הקרובים".
תושב פתח תקוה אשר עובד בהרצליה הגיש לאחרונה תביעה נגד מסעדה מוכרת הסמוכה למקום עבודתו בטענה כי נחנק מעצם זר החשוד כחוט תיל שהיה במנה אותה הזמין. במיינט הרצליה מספרים כי על פי כתב התביעה, הגיע העובד למסעדה בהרצליה, הזמין מנת חזה עוף והחל באכילתה. "לפתע ותוך כדי האכילה חש התובע בעצם זר וחד אשר נתקע בגרונו. התובע נתקף בהלה וניסה להוציא את העצם אך ללא הצלחה". כתוצאה מהאירוע הוזמן אמבולנס למקום על ידי צוות המסעדה שפינה את העובד לבית החולים בילינסון, שם אושפז למשך יומיים לאחר שבבדיקות הדמיה שעבר נצפה עצם זר הנחשד להיות חוט תיל.
התובע טוען כי האירוע והנזק נגרמו כתוצאה ממחדלים רשלניים או הפרת הוראות שבחוק מצד המסעדה. בנוסף לטענת התובע, הבדיקות הפולשניות שעבר הותירו אותו סובל וכאוב עד מספר ימים לאחר מכן, במהלכם ציפה כי גורם כלשהו מטעם המסעדה יצור איתו קשר וישאל לשלומו, מה שלא קרה בסופו של דבר. מהמסעדה נמסר: "אנחנו מכחישים את טענות התובע. באותה תקופה לא היה לנו שום גדר או חוט תיל במסעדה. לא היו עצמים כאלו במטבח או במסעדה בכלל. הלקוח סירב להתפנות, אנחנו התעקשנו על זה מתוך דאגה. ביקש שיעשו לו היימליך במקום, ואמרנו שעדיף שנזמין אמבולנס וכך עשינו למרות התנגדותו.
אחד ממעשי הקונדס המוכרים של ילדים הוא לדפוק בדלת של השכן ולברוח. במיינט רחובות מספרים כי תושב רחובות מצא את עצמו מוטרד מסדרת מעשים דומים, שלא בוצעו על ידי ילדים, אלא על ידי שכנתו שהחליטה להטריד את מנוחתו ולהוציא אותו משלוותו. לטענתו, בתחילה השכנה היתה עוברת לידו ומבקשת ממנו לשמור על השקט, וטענה כי ילדיו עושים רעש עד שעות מאוחרות, קופצים בפראות ומטרידים את מנוחתה. האיש מצדו אמר שילדיו קטנים ואינם מסוגלים לעשות רעש כה חזק שיטריד אותה. זמן קצר לאחר מכן הוא הבחין כי מישהו החל להשאיר אשפה ושאריות של פסולת בכניסה לדירתו לעתים קרובות. במהלך החודשים האחרונים, המעשים הלכו ותכפו והפכו למטרד של ממש. לטענתו, באחד הלילות הוא שמע דפיקות חזקות על דלת הבית. כאשר ניגש לפתוח, לא היה אף אחד בכניסה ולכן חזר לישון. דפיקות אלו חזרו פעם נוספת וגם בפעם זו לא היה אף אחד בכניסה. עניין זה חזר על עצמו עוד מספר פעמים, והמטריד אף עבר ללחוץ על כפתור האינטרקום. בעל הבית, שהניח כי מדובר בשכנה, הציב מצלמה שקלטה אותה בעדשה ואישרה שאכן זו היא. בעקבות כך הגיש האיש בקשה לצו הרחקה ומניעת הטרדה נגדה, בדרישה להרחיק אותה ממנו וממשפחתו.
5 צפייה בגלריה
אשפה בכניסה ודפיקות בדלת | המחשה: Shutterstock
אשפה בכניסה ודפיקות בדלת | המחשה: Shutterstock
אשפה בכניסה ודפיקות בדלת | המחשה: Shutterstock
כל חובבי הכדורגל בארץ, וגם אלה שלא, לא יכלו להתעלם השבוע מפסטיבל ליונל מסי שהגיע למדינתנו עם נבחרת ארגנטינה לקיים משחק ידידות נגד נבחרת אורוגוואי שהסתיים בתיקו 2:2. מסי בישל ואף כבש שער שוויון דרמטי בדקה ה-90, אבל אם יש אכזבה אחת היא שמסי לא פגש את מסי הישראלי, לפחות במראה. כבר כמה שנים טובות שאנשים לא מפסיקים להגיד לארנולד אבשלומוב החדרתי שהוא "קופי מסי". אבתחילת השבוע כמעט נוצר מפגש פסגה בינו לבין ה"תאום" שלו, כשארנולד הגיע עם חברים לפתח בית המלון בתל אביב, שם שהו שחקני נבחרת ארגנטינה.
"בהתחלה לא שמתי לב לזה, אבל עם השנים, עוד ועוד אנשים ניגשו אליי ואמרו לי שאני דומה למסי, וביקשו צילומים בכל מיני מקומות, וככה זה התגלגל", הסביר אבשלומוב למיינט חדרה. "אני לא מנסה להיראות כמוהו, או מנסה לחקות אותו, ככה פשוט אני נראה וכבר התרגלתי".
5 צפייה בגלריה
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי