משרד החינוך בשיתוף עם עיריית נתניה פותח את ההרשמה לכיתת המחוננים הפועלת בבית ספר אלדד.
יצויין כי עד כה, נהגו תלמידים שאותרו כמחוננים, לנסוע למוסדות חינוך מחוץ לנתניה וכיום כאמור, הם משתלבים במערכת החינוך בנתניה ונהנים מתכנית שמעניקה אפשרות למימוש עצמי בסביבה מאתגרת.
מדובר בכיתה על אזורית לתלמידים העולים לכיתה ז', אליה מתקבלים בוגרי כיתת ו' אשר עברו את מבחני המיון של משרד החינוך לאיתור תלמידים מחוננים (מבחן קרני).
1 צפייה בגלריה
מחוננים באלדד. צילום עצמי
מחוננים באלדד. צילום עצמי
מחוננים באלדד. צילום עצמי
הלימודים בכיתה מתנהלים ברמה גבוהה ומעמיקה תוך מתן העשרה לימודית, אישית וחברתית בתחומים ייחודיים. בנוסף, מתקיימות בכיתה תכניות לימודים ייחודיות:
פרויקט מדעי הים בקמפוס מכמורת - מסלול דו שנתי המתקיים בקמפוס למדעי הים במכמורת –המרכז האקדמי רופין . במסגרתו לומדים חוקרים ומתנסים במעבדות במקצועות: ביולוגיה, פיסיקה, כימיה, מדע ואקולוגיה ימית עם כישורי חיים ומנהיגות.
מדעים – התלמידים נחשפים לנושאים מעמיקים כמו ביולוגיה של התא, גוף ונפש, פסיכולוגיה, כימיה וביוכימיה, פיזיקה ומתמטיקה; בשנה השנייה צוללים לנושאים מורכבים, כמו גישות חישוביות להבנת המוח, נוירו-פיזיולוגיה תאית ונוירו-פיזיולוגיה של מערכות, שיטות מחקר ועוד.
שיעורי העצמה – סדנת העצמה הכוללת חיזוק ושיפור הערך העצמי, ויסות ועיבוד רגשות להעצמה אישית, העלאת המוטיבציה ללמידה דרך חוויות של הצלחה, זיהוי תחומי הכוח והבנת מקור הקושי, קבלת אחריות להצלחות ואי הצלחות ופיתוח עמדה אקטיבית ויוזמת במצבים לימודיים וחברתיים.
תיאטרון – התלמידים מכירים את שפת התיאטרון לעומק דרך השיעורים בכיתה, צפייה בהצגות, השתתפות בסדנאות אומן והתנסות על הבמה, כאשר צורת הלימוד מפתחת אצל הלומד חשיבה עצמאית וביקורתית, יצירתיות ויכולת לעבוד עבודת צוות.
במהלך הלימודים התלמיד פוגש את עצמו ואת סביבתו, לומד לשאול שאלות, לנסח עמדה ביקורתית ולהביע אותה בכלים תיאטרוניים.
תעשיידע – סדנא באמצעותה נעשה קירוב הדור הצעיר לתחומי התעשייה השונים, ככלי להתפתחות ולהצלחה במישור האישי, הבית ספרי והלאומי, במטרה להוביל ערכים, תרבות עבודה והזדהות עם העשייה בתעשייה ולעודד מוטיבציה בקרב בני הנוער ללמוד לימודים טכנולוגיים.
ימי שישי – מרכז "מטמון" - מרכז יום העשרה לתלמידים מחוננים מטמון- אשר נותן מענה הולם לצרכים המיוחדים של תלמידים מחוננים . במסגרתו נחשפים התלמידים ללימודי ההעשרה, כגון: צילום, חוויה פיננסית, מחשבים, מנהיגות, ג'גלינג, אומנות מדעים, התנהגות בעלי חיים, צשינה וחלימה, חשיבה לוגית, אומנות, רובוטיקה, משחקים אסטרטגיים ועוד.
לדברי גילת סיימון, מנהלת אגף העל יסודי במינהל החינוך העירוני, בצד לימודי מדע וטכנולוגיה, מרחיבים התלמידים את הדעת גם בתחומים ממדעי הרוח ומדעי החברה ועוסקים במקביל גם בלמידה ערכית חברתית, המשמעותית לא פחות. "חשוב לציין כי קיימת פתיחות לגבי שילוב מסלולי אמנות בכיתה ומסלולים אישיים בהתאם לחלומות ולתחומי העניין של התלמידות והתלמידים בכיתה."
עוד הדגישה סיימון כי "אחת התופעות בה אנו נתקלים היא הורים שאינם ממהרים לשלוח את ילדיהם למבחן איתור מחוננים בכיתה ו', שכן בצעירותם הילדים כבר עברו בהצלחה מבחן כזה ולא ברור להם מדוע לבחון שנית (כמו גם החשש שמא המבחן החדש ישלול את ממצאי המבחן הקודם).
"לאור זאת אנו רוצים להבהיר כי רוב התלמידים שאותרו כמחוננים במבחן ביסודי, מאותרים שנית במבחן הנוכחי וכן כי זהו תנאי של משרד החינוך, אגף מחוננים, ולא ניתן להתקבל לכיתה ללא היבחנות. בכיתה לומדים אך ורק תלמידים שאותרו כמחוננים. עם זאת, במקרים מסויימים ובהסכמת משרד החינוך, ניתן לצרף לכיתה גם תלמידים שאותרו כמצטיינים".