מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
במיינט חדרה דיווחו השבוע כי המשטרה השתלטה בשעות לילה מאוחרות על תושב חדרה חמוש, בעת שאיים על פי החשד, לפגוע בנוכחים באולם אירועים בעיר כשאקדח בידו. האירוע נודע למשטרה לאחר שבמוקד 100 התקבל דיווח סמוך לשעה 02:00 על קטטה רבת משתתפים באולם שמחות, כאשר אחד המעורבים שלף לכאורה אקדח ומאיים על הנוכחים במקום. כוחות משטרה שהגיעו למקום הצליחו לסיים את האירוע ללא נפגעים, כאשר השתלטו על החשוד והוציאו את האקדח מידיו מבלי שהספיק לירות. החשוד, תושב חדרה בן 36, נעצר.
3 צפייה בגלריה
משמאל: האקדח שנשלף באירוע | צילומים: משטרת ישראל, shutterstock
משמאל: האקדח שנשלף באירוע | צילומים: משטרת ישראל, shutterstock
משמאל: האקדח שנשלף באירוע | צילומים: משטרת ישראל, shutterstock
תושב העיר רחובות כבן 26 נפטר ביום שבת וחברה קדישא מסרבת לקבור אותו בעיר, למרות שעבר הליך גיור בצבא. ביום שלישי נקבר כברירת מחדל בעיר באר שבע ומשפחתו שבורה מההליך. "הוא היה צלף בצבא ועשה גיור במשך שנה וחצי אצל משפחה דתית", סיפר אלברט, קרוב משפחתו, למיינט רחובות. "בסוף הגיור לקחו אותו לצוק איתן והוא היה מוכן למות בשביל המדינה הזו, המפקד שלו נתן אישור שסיים את הגיור ואחרי הצבא עוד עבר תקופה קצרה בשב"ס ואז הוא חלה". לאחר ארבע שנים בהן הוא נאבק על חייו, נפטר הצעיר ביום שבת האחרון, משפחתו פנתה לחברה קדישא ולא דמיינה שבקשתם לקבור את בנם כהלכה ברחובות תסורב. "אמרו לנו לקחת אותו לבאר שבע, לחלקה של 'ספק יהודים', אבל למה שהוא יהיה בכלל קבור בה? בן אדם נתן את עצמו ועבר כמה מלחמות ובסוף זרקו אותו בצורה כזו, הייתי בהלם. היום (שלישי) קוברים אותו בבאר שבע, ההורים בלי כסף, אנחנו אוספים איך שהוא כסף, זרקו אותנו, לא הצלחתי לעשות כלום", הוסיף אלברט.
3 צפייה בגלריה
צילום: אביגיל קדם
צילום: אביגיל קדם
צילום: אביגיל קדם
מחברה קדישא נמסר בתגובה: "לצערנו הרב למיטב ידיעתנו הנפטר לא מוכר כיהודי על פי המוסדות המוסמכים במדינת ישראל. חברה קדישא, האחראית על קבורת יהודים אינה קובעת מי הוא יהודי ומי לא. אנו ביקשנו מספר פעמים מבני משפחתו של הנפטר אסמכתא שתעיד על סיום תהליך הגיור ,על מנת שנוכל לסייע להם, אך לצערנו הרב טרם קיבלנו את המסמכים הרשמיים המוכיחים את יהדותו.
עבור רבים הסדרה "הכלה מאיסטנבול" היא תוכנית טלוויזיה מרתקת שגורמת להם להעביר שעות רבות מול המסך, אך עבור רנין ואבי מסרי, תושבי ראשון לציון, זה סיפור חיים. השניים שהכירו בטורקיה והתחתנו בניגוד לרצון המשפחות, הפכו את הלימון ללימונדה ומופיעים יחד במופע מחווה ל"כלה מאיסטנבול". רנין בת ה-42, נולדה באיסטנבול למשפחה יהודית ששורשיה מאיזמיר, לדבריה, היא אהבה לשיר, אך זה לא נחשב מכובד. ממש כמו סורייה הכלה היפה מאיסטנבול והיא הלכה ללמוד מנהל עסקים. בעודה סטודנטית פגשה במסיבה את אבי, עורך דין מקסים שמבוגר ממנה ב 18 שנה אך גם לא יהודי דבר שהוביל להתנגדויות מצד אמה. רנין, שהרגישה שיש קשר מאוד חזק בין הנשמות, החליטה להתחתן בנישואים אזרחיים למרות הקשיים וזמן קצר לאחר מכן החליטו לעשות עלייה ולהתיישב בראשון לציון, שם גרים עד היום ומגדלים יחד בן ובת. השניים, סיפרו למיינט ראשון לציון כי דווקא המשפחה של אבי, הטורקית, לא מקבלת את רנין, ממש כמו סורייה בסדרה, אמא שלו לא ביקרה בארץ ולא מכירה את הנכדים. ככל שעבר הזמן הבינו השניים כי סיפור חייהם דומה לנעשה בסדרה והוחליטו לקחת זאת צעד אחד קדימה וכשעלתה הסדרה "הכלה מאיסטנבול" שהישראלים כל כך אוהבים, הם החליטו להכין מופע מחווה לסדרה.
3 צפייה בגלריה
צילום: עדן חזן
צילום: עדן חזן
צילום: עדן חזן
האם תושב נתניה פרץ לרכב של חתן-כלה ונתפס בזכות צילום "סלפי"? במיינט נתניה מספרים כי החתן והכלה הגיעו לנחל אלכסנדר, ערב חופתם. במהלך הצילומים נפרץ רכבם ונגנב ממנו רכוש רב: כסף מזומן, תכשיטים, טלפון נייד ועוד. החתן והכלה הגיעו להתלונן בתחנת המשטרה ומסרו כי הגבר החשוד צילם עצמו בנייד הגנוב והתמונות עלו ל"ענן". עוד מסרה הכלה, כי היא מזהה את החשוד שבתמונות כמי שבירך אותה בברכת "מזל טוב" ביום הצילומים בנחל אלכנסדר, טרם הפריצה לרכבם. חוקרי המשטרה הצליחו לזהות את החשוד, בן 35 מנתניה, הוא נעצר והובא לחקירה.
משפחת זהבי מראש העין חגגה יום הולדת 80 לאם המשפחה ריקה זהבי, בניצוחו של בעלה משה שהפתיע אותה עם ציון יוצא דופן של יום נישואיהם ה-60 אשר חל באותו יום כאשר הוא כורע ברך ומפתיע את ריקה והנוכחים. המשפחה של משה וריקה עם ארבעת ילדיהם ומשפחותיהם חגגה חגיגה כפולה בגריי ביהוד. "כרעתי ברך והגשתי טבעת לאשתי", סיפר משה בן ה-87 למיינט ראש העין. "אמרתי לכולם שברבנות אמרו שפג תוקף ההצעה המקורית. הנכדים לא הבינו מה קרה". יחד עם כריעת הברך, היה גם טקסט הצעת נישואין שהוקרן על המסך: "ריקה הינשאי לי לעוד שנים כמה שירשה אלוהים".