2 צפייה בגלריה
תצוגת האופנה בקדימה-צורן. בגדים איכותיים | צילום: אלבום פרטי
תצוגת האופנה בקדימה-צורן. בגדים איכותיים | צילום: אלבום פרטי
תצוגת האופנה בקדימה-צורן. בגדים איכותיים | צילום: אלבום פרטי
סניף ויצ"ו קדימה-צורן הפך בשבוע שעבר למסלול דוגמנות: הדוגמניות היו כולן נשים תושבות היישוב, שעובדות בשלל מקצועות, והן הציגו בפני הקהל בגדים מה"ביגודית" — מרכז יד שנייה של הסניף, המספק בגדים לנשים, לנערות ולילדים בסיכון.
הביגודית, הפועלת במסגרת סניף ויצ"ו ביישוב, קיימת יותר מ-20 שנה. לפני שש שנים, עם כניסתה לתפקיד של פאני אשר, יו"ר ויצ"ו קדימה-צורן, הביגודית מותגה מחדש וצברה תאוצה.
"כשנכנסתי לתפקיד, היה חשוב לי שאנשים ובייחוד נשים יידעו, קודם כול, שיש כאן מקום שהוא לגמרי בשבילן. מעבר לזה, היה לי חשוב שהאיכות של הבגדים תהיה טובה וראויה, שיהיה מגוון של מידות, ושנשים יוכלו להגיע לכאן בלי להרגיש בושה או חשש", אומרת אשר.
2 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
כיום יש בביגודית מבחר רב של בגדים שמגיעים כתרומה מאנשים פרטיים, חנויות וחברות אופנה. הבגדים ממוינים ועוברים סינון על ידי המתנדבות, כך שנשארים רק בגדים איכותיים המוצעים כתרומה לנשים, לנערות ולילדים בסיכון.
"בכל שנה, לפני החגים, אנחנו מקיימים בסניף הרצאה או אירוע מיוחד", מספרת אשר. "הפעם, עלה לי, בשיתוף עם המתנדבות, רעיון קצת אחר — מלבד העבודה בוויצ"ו אני גם סטייליסטית, וחשבתי שיהיה נחמד לשלב בין השניים כדי להעלות למודעות את הביגודית שלנו, ועל הדרך להעביר מסר של העצמה נשית. כך נולדה תצוגת האופנה שלנו. כשפירסמנו ברשתות החברתיות שדרושות נשים תושבות היישוב לתצוגת אופנה, הופתענו והתרגשנו לראות את ההיענות הגבוהה. פנו אלינו נשים מצליחות ועסוקות, ממגוון מקצועות: עורכות דין, פסיכולוגיות ועוד, וכולן הסכימו בשמחה להגיע ולהשתתף, בהתנדבות מלאה".
"כשהציעו לי להשתתף בתצוגה, בהתחלה קצת חששתי", משתפת גלית לחמן, סטייליסטית ויועצת תדמית, שהשתתפה באירוע. "אמרתי שאני חייבת קודם כול לראות אילו בגדים אנשים תורמים. הופתעתי לטובה כשראיתי אילו בגדים נהדרים אפשר למצוא בביגודית. היה ערב מקסים, וזה מוכיח שכדי להתלבש יפה ולהרגיש טוב — אין צורך במותגים, מספיק משהו שגורם לנו לחייך כשאנחנו מסתכלות במראה".
"זה היה אחד האירועים הכי מרגשים שהיו לי אי פעם", מסכמת אשר. "לראות בקהל יותר מ-100 אנשים, שהגיעו לראות את הנשים הנפלאות האלה, היה פשוט מדהים. מה גם, שזה הוכיח לנו שההשקעה בביגודית משתלמת".