1 צפייה בגלריה
גן נאוה. צילום: דוברות העירייה
גן נאוה. צילום: דוברות העירייה
גן נאוה. צילום: דוברות העירייה
כשנתיים לאחר פטירתה של נאוה סמל ז"ל, סופרת ומחזאית ישראלית מוערכת, הודיעה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, על החלטתה לקרוא למתחם גנים חדש שנבנה בשכונת נוף הטיילת על שמה.
נאוה סמל כתבה יותר מ-25 ספרים ומחזות לילדים ומבוגרים, יצירותיה של סמל זכו להכרה ארצית רחבה ואף הוצגו על במות ברחבי העולם. היא נודעה בתרומתה הרבה להנצחת זיכרון השואה, ובהיותה דור שני לניצולי שואה, הרבתה לעסוק בנושא ביצירותיה שהפכו לנכס תרבותי לאומי.
סמל (2017-1954) זוכת פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, זוכת הפרס הצרפתי "סופרות מאגן הים התיכון", חברת הוועד המנהל של "מכון משואה", הנהלת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וחברת הנהלה של המועצה הציבורית של מוזיאון יד ושם.
ההחלטה לקרוא למתחם גנים על שמה היא טבעית לחלוטין, וזאת בשל החיבור של סמל לעולם ספרי הילדים. נקודת מבטה של נאוה ביצירותיה היא שאין הבדל בין כתיבה עבור ילדים ועבור מבוגרים, ומה שמעניין ילדים מעניין אפילו יותר את המבוגרים.
במתחם נבנו שלושה גנים: הראשון על שמה, גן נאוה, ושניים מהגנים ייקראו ע"ש ספריה של סמל: גן ילדת הפעמון, ע"ש ספר ההרפתקאות ילדת הפעמון, וגן פמוטים, ע"ש הספר הפמוטים שלנו.
מתחם הגנים החדש ע"ש נאוה סמל, נחנך בשבוע האחרון בטקס מרגש במבנה גני הילדים, במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, נועם סמל, ילדיו, ומשפחת ארצי, המשנה לראש העירייה אהרון אורגד, חברת המועצה טלי מולנר, חברת המועצה תרצה גרינפלד, חבר המועצה עקיבא יצחקי, מנכ"ל העירייה יורם כהן. מתחם הגנים החדש כולל גן לילדים עם צרכים מיוחדים ושני גני ממ"ד.
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, אמרה: "דרך הנצחת נאוה סמל ננצור ונשמור את אוצרות התרבות הרבים השאירה לנו. אני מאמינה שנאוה מביטה מהשמיים עלינו ועל גני הילדים הנושאים את שמה ויודעת שכאן יקבלו הילדים את הכוח לעוף רחוק".
בני משפחתה של סמל התרגשו, הודו לראש העיר על ההנצחה וציינו כי זו הדרך הנכונה ביותר להנציח את אמם, שרגישות לילדים היתה חלק בלתי נפרד מחייה.
עוד הגיעו לכבד בנוכחותם: מוט'לה שפיגלר, הח"כ אורלי פרומן, השחקן שלמה וישינסקי, התסריטאית שירי ארצי, השחקן יפתח קליין, מנכלית אמ"י רינת גל-און, השחקנית מיי פיינגולד והפולטיקאי מיכה חריש.