3 צפייה בגלריה
לינדה ואורי עטיה. "רצינו שאף אחד לא ייפגע. אכפת לנו"
לינדה ואורי עטיה. "רצינו שאף אחד לא ייפגע. אכפת לנו"
לינדה ואורי עטיה. "רצינו שאף אחד לא ייפגע. אכפת לנו"
הוריו של כפיר עטיה, החשוד ברצח דוד אגייב בן ה-73 שנעצר בתום מצוד משטרתי, טוענים בפני מיינט נתניה כי התריעו בפני רשויות החוק כי בנם לא במצב תקין ויש לעזור לו, אך ללא הועיל. "הרצח הזה יכול היה להימנע", הם טוענים.
אורי ולינדה עטיה יושבים בביתם בנתניה וזועמים. בנם ישב בכלא כעשור ומוכר למשטרה. ההורים טוענים כי אחרי שיחרורו, הבחינו מייד, שבנם אינו בקו הבריאות וביקשו שיטופל. "דחו לו את הוועדה שלושה, ארבעה חודשים", מספר אורי עטיה. "חיכינו ושמרנו עליו בשיניים. בשבוע שעבר ישבנו עם פסיכולוגים, אמרתי להם שאני פוחד שהוא מסתבך".
איזו תשובה קיבלת?
"אמרו לי, כאבא שלו, שיאשפזו אותו תוך 48 שעות. נרגעתי. הכל בסדר. אמרתי לו 'כפיר, אל תלך עם הראש בקיר, קח את מה שמגיע לך, יאזנו אותך, שבועיים שלושה תקבל מה שצריך וישחררו אותך'. הסברתי לו והוא התרצה. אחרי כמה שעות אמרו לי שהחליטו לא לאשפז אותו. למה? אני לא מבין למה?".
האב טוען כי התחנן שיטפלו בבנו. "אמרתי להם: אני יודע שהוא יסתבך, כל מה שיהיה איתו על אחריותכם. הוא כמו מטען חבלה שעומד להתפוצץ. אשתי הלכה אליהם, בכתה שהיא פוחדת. באותו יום ממש קרה האירוע הזה. הוא יצא הבית, לא יודע מה, הסתבך ברצח. דקר אותו בפתח הבית שלו".
3 צפייה בגלריה
כפיר עטיה. צילום: דוברות המשטרה
כפיר עטיה. צילום: דוברות המשטרה
כפיר עטיה. צילום: דוברות המשטרה
מה אתם מבקשים כעת?
"שגורמי הרווחה יקחו אחריות. אני אמרתי להם בטלפון אתם אחראים, ידעתי שיהיה בלאגן עם הילד. יקרה אסון. ואכן קרה אחרי יום וחצי-יומיים. מחפשים אותו משטרה, הפכו את הבית, עיכבו אותנו עד שלוש בלילה ולא אמרו לנו מה קרה. יש לי הכל מתועד, שידעו שראינו כל מה שקורה. אנחנו רוצים להראות לכולם שאיכפת לנו, רצינו שאף אחד לא ייפגע, איכפת לנו, התחננתי, בכיתי להם. עכשיו מי יציל את האדם שנרצח?".
"הבן שלי יצא אחרי עשר שנים מהכלא עם בעיה", אומרת לינדה, האם, "אני רוצה להשפיע על הוועדות ומי שצריך. אמרנו בזמן. היינו אחראים".
3 צפייה בגלריה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
צילום: איחוד הצלה
הבוקר (יום ד') הוארך מעצרו של עטיה בשישה ימים בבית משפט השלום בפתח תקוה.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. בניגוד לנטען, לפני מספר חודשים פנתה בתו של הקורבן לשירותי הרווחה בעיר והביעה חשש משחרורו העתידי של החשוד ממאסר. גורמי הרווחה ונציג משטרה זימנו אותה ואת אביה על מנת להציע אפשרויות טיפול שונות, על אף שלא נטען כל אירוע פלילי כלשהו מצד בני המשפחה או מצדו של החשוד. יש לציין כי בשום שלב ומעולם לא הוגשה תלונה במשטרה נגד החשוד ממי מבני משפחת הקורבן, למעט אירוע בודד לפני למעלה מעשור, בגינו הורשע החשוד וריצה עונש מאסר ממושך. מאז ועד היום, לא התקבלו במשטרת ישראל דיווח או תלונה על אירוע כלשהו נגד החשוד. משטרת ישראל מצרה על האירוע ותפעל למיצוי הדין עם החשוד".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מטעמי השמירה על הסודיות הרפואית והפרטיות לא ניתן למסור פרטים על מקרה ספציפי. בנוסף, לא ניתן להתייחס למקרה שמתקיים בעניינו דיון בבית המשפט, מטבע הדברים יידונו כמקובל בבית המשפט. יחד עם זאת, יוסבר כי אדם המוכר למערכת בריאות הנפש, הוא מקבל טיפול בהתאם למצבו על פי ההתוויות המקצועיות בכפוף לכללים הקבועים בחוק לטיפול בחולי נפש לרבות, הסטטוס של אותו אדם".