1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
אפרת קיבלה השבוע טלפון שהחסיר פעימה מליבה. על הקו היתה חברה של ביתה בת ה- 12 שאמרה לה: "תגיעי מהר.. הילדה מתקשה לנשום. בוכה בהיסטריה..". אפרת מיהרה להגיע למסיבת בר המצווה בשכונת רמת פולג, בה בילתה ביתה ומצאה אותה מסוחררת, מתקשה לעמוד.
"אני לא נוהגת לשתף מחיי הפרטיים.. אבל החוויה הטראומטית שעברנו השבוע נוגעת לכל הורה והורה ואני חשה, שמחובתי לשתף ולהזהיר", היא אומרת.
"הבת שלי (בקרוב בת 13) הוזמנה השבוע לבר מצווה של חבר מהשכבה. אירוע פרטי, המיועד לילדי השכבה, גילאי 12-13 בלבד. בחלוף כשעה מתחילת האירוע, אני מקבלת טלפון בהול מחברה של הבת שלי. "תגיעי מהר.. הילדה מתקשה לנשום. בוכה בהיסטריה..". טלפון כזה לא מאחלת לאף הורה. רצתי מיד למקום.. מקום ידוע ומוכר בשכונת פולג".
כשהגיעה למקום מצאה את ביתה מוקפת במשפחתו התומכת של ילד בר המצווה, בקושי נושמת. "היא לא הצליחה לעמוד על הרגליים.. היתה מסוחררת כולה, לא בפוקוס. חשבנו לתומנו שהיא חווה התקף חרדה. לא חוותה משהו דומה מעולם... כל ניסיון להרגיע, לחבק, לעזור, לא הואיל", מספרת אפרת.
עד שהגיע האמבולנס הילדה קצת התאוששה, ואפרת החליטה לקחת אותה הביתה. "בלילה, בבית -- שוב התקף חרדה", בלתי נשלט. בלתי מוסבר.
על בוקר רצנו לקופת חולים. האבחנה של הרופאה: 'התקף חרדה'. חלפו שעות והילדה לא הצליחה להתאושש, לא עומדת על הרגליים. הופנינו למיון. הרופאים במיון חשדו שזה משהו אחר. את היומיים הבאים כבר בילינו במחלקת ילדים בלניאדו. בדיקת שתן שנשלחה לאבחון מומחה איששה את החשדות - PCP -״אבק המלאכים. סם פיצוציות ארור, נדחף (ככל הנראה) לכוס מים ששתתה באירוע פרטי של ילדי השכבה".
הבדיקה איששה כי בדמה של הילדה בת ה-12 נמצא סם PCP, פאנציקלידין, הידוע גם בכינויו "אבק מלאכים", הוא סם דיסוציאטיבי והלוצינוגני שגורם הזיות. שימושו הרפואי הוא בהרגעה והרדמה. סם זה גורם לתחושת ניתוק מהסביבה, לחוסר רגישות לכאב, בלבול, אובדן עכבות, ובמקרים חריגים התקפים פסיכוטיים רצחניים וקואורדינציה נמוכה מאוד או אף בלתי אפשרית. בשל תופעות אלו הוא מוגדר כסם מסוכן לשימוש. בישראל נכלל בפקודת הסמים המסוכנים כסם סימן ב'.
"לא 'התקף חרדה' ולא נעליים... סמים!!! מישהו ניסה לסמם לי את הילדה. לא יודעת מה היו המניעים שלו ומה היתה כוונת החלאה, אבל יש לנו מזל, שהיא בסדר. זה יכול היה להיגמר הרבה יותר רע "!אומרת אפרת, "אין לנו מושג, למי היה האומץ לעשות זאת.. מקווה ומייחלת, שלא יתברר (חס וחלילה) שזה מעשה שטות של איזה ילד בשכבה. מקווה מאוד שעשה זאת ייתפס.. מאחלת לו שיחווה גיהנום, כמו שאנחנו חווינו השבוע. ואתכם ההורים, אני מבקשת להזהיר.
זה קרה כאן, בשכונה שלנו, במשמרת שלנו, מתחת לאף שלנו!! אנחנו חווינו גיהנום השבוע. מאחלת ומייחלת, שאף אחד מכם לא יחווה זאת בעצמו .
הורים המומים בשכונה מבקשים לדעת מאיפה השיגו הילדים את הסמים, האם מפיצוציות באזור או מספק שמגיע אליהם.
"מקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה. המשטרה טוענת שזה כנראה מישהו מהשכבה. אני יודעת שהילדה שלי סוממה. קשה לי להאמין שזה קרה", אומרת האם. "ההורים האחרים גם הם בשוק. גופנית הבת שלי בסדר, נפשית פחות, תצטרך להתמודד עם חוסר האמון שרחשה בחברים שלה ובעולם".
ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך השבוע האחרון התקבל במשטרת ישראל דיווח על קטינה בת 13 מאזור המרכז שאושפזה בבי"ח לניאדו לאחר שחשה ברע. מבירור ראשוני של נסיבות האירוע התברר כי הקטינה השתתפה באירוע בר מצווה בגן אירועים באזור השרון ולאחר ששתתה מים, הרגישה ברע וסבלה מסחרחורות וקשיי נשימה. מבדיקות שנערכו בביה"ח התברר כי בגופה של הקטינה התגלו שרידי סם. נסיבות האירוע נבדקות".