2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת בית יהושע. בעיות חניה | צילום: אסף פרידמן
תחנת הרכבת בית יהושע. בעיות חניה | צילום: אסף פרידמן
תחנת הרכבת בית יהושע. בעיות חניה | צילום: אסף פרידמן
חבר המועצה, עו"ד אדיר בנימיני ("למען נתניה"), מבקש לבחון מחדש את אופן התכנון של שדרות בן גוריון. הוא מציע לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה להתחיל כבר היום בתכנון קו של רכבת קלה מצפון לדרום, שתאפשר לכל תושבי העיר נגישות מהירה ואפקטיבית לתחנות הרכבת "בית יהושע" ו-"ספיר".
לטענת בנימיני, דרוש שינוי תפיסתי בכל הנוגע לאופן ההסתכלות העתידי על נתיבי התחבורה בעיר. רק באחרונה פורסם, כי גודל האוכלוסייה הצפוי בעיר נתניה הוא 350 אלף תושבים, כאשר כבר כיום נתניה היא עיר צפופה. מאחר שרוב מגדלי הענק למגורים צפויים לקום בחלק הדרום-מערבי של העיר, לדעת עו"ד בנימיני, אין להביט עוד על ציר בן גוריון כ"דרך מעבר" בלבד, בין חלקה הדרומי של העיר לבין מרכז העיר וצפונה, או כדרך גישה לכביש החוף.
בבקשה שהגיש למ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, אלון אלרואי, מעלה בנימיני דרישה לקיום דיון עקרוני במגמות התכנון העתידיות בשדרות בן גוריון. בנימיני ציין בבקשתו, כי על רקע עומסי תנועה הצפויים, שניצניהם קיימים כבר היום, לא יהיה מנוס מהקמת רכבת עילית או רכבת קלה על הציר הזה, שמסלולה יהיה משם ועד לצפון העיר, ושבאמצעותה יוכלו תושבי העיר לנוע בעתיד, בקלות וביעילות, לתחנות הרכבת בית יהושע או ספיר.
"כבר כיום, מתחמי החניה סביב תחנת הרכבת מלאים עד אפס מקום, וקיים קושי עצום למצוא חניה אחרי השעה 8.00 בבוקר", מסביר בנימיני. "לפיכך, הקמת רכבת פנימית שתנוע מצפון לדרום הוא כורח, שהמציאות תכפה אותו, ולכן יש להיערך לכך מבחינה תכנונית כבר היום. על פי החזון שלי, ציר בן גוריון צריך להיות כביש עירוני ראשי, הכולל שטחי מסחר בבניינים, ולא עוד רק דרך מעבר החוצה את העיר, כמו שדרות נמיר בתל אביב".
2 צפייה בגלריה
בנימיני. "צריך להיערך" | צילום: אלבום פרטי
בנימיני. "צריך להיערך" | צילום: אלבום פרטי
בנימיני. "צריך להיערך" | צילום: אלבום פרטי
בנימיני הוסיף: "כבר כיום אנחנו חוזים בקשיים גדולים שהתלוו להקמת קו הרכבת הקלה בירושלים, ובימים אלה בתל אביב. אנו צריכים להיערך בהתאם. צירי התנועה הקיימים בצפון ובמרכז העיר אינם מסוגלים לקלוט את כמות כלי הרכב שצפויה לגדול שצורה ניכרת בעקבות בניית מגדלי המגורים במרכז העיר, ותוכניות ה'פינוי-בינוי' בצפון העיר. אנו עומדים בפני קטסטרופה תחבורתית, צריך לתכנן קו של רכבת פנימית, ויפה שעה אחת קודם".
מהעירייה נמסר: "עיריית נתניה מקדמת תוכנית אב לתחבורה בשיתוף ובמימון משרד התחבורה. התוכנית כוללת נתיבי תחבורה ציבורית בכל רחבי העיר, בהיקף של מיליארד שקל. העירייה מקדמת תוכנית תחבורה ציבורית של קווים ישירים מדרום לצפון, ממזרח ולמערב, לא דרך התחנה המרכזית, וכן מיניבוסים משכונות הוותיקות, על פי מכרז שיצא ממשרד התחבורה באחרונה.
סגן ומ"מ ראש העיר, אלי דלל, המכהן כיו"ר ועדת התנועה, מתכוון להציג את תוכניות התחבורה בעוד כחודשיים, בפורום מפגש תושבים, שיכלול מצגות לעדכונים, בהשתתפות חברות ממשלתיות, ובהן: נתיבי ישראל, נתיבי איילון, רכבת ישראל ונציגי משרד התחבורה".