תושב נתניה אשר עבד ביצרנית המצברים "שנפ", נותר לטענתו עם נכות קשה בידיו ועבר חמישה ניתוחים לאחר שהרים מדי יום מצברים במשך שעות.
בעקבות הפגיעה הקשה בשתי כפות ידיו, נאלץ העובד, אדם בתחילת שנות ה-60 לחייו, לפרוש מעבודתו ועתה הוא תובע מהחברה פיצויים על סך של למעלה ממיליון שקלים, בגין הנזקים שנגרמו לו.
באמצעות עורך הדין ישר יעקובי, הגיש העובד תביעה לבית משפט השלום בת"א נגד מפעל המצברים "שנפ" וחברות הביטוח המבטחות אותו. בתביעה טוען התובע כי עבודתו כללה העברת מצברים ידנית במשקל מצטבר של 5 טון ביום.
"מדובר בעבודה פיזית, קשה, אשר חוזרת על עצמה ומלווה בהרמה והעברה של מצברים ממקום אחד למשנהו ברחבי המפעל", נכתב בתביעה. כתוצאה מאופן העבודה המתואר, שנעשה על ידי העובד במשך תשע וחצי שעות בכל יום (זאת בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה הקובע כי יום עבודה לא יעלה על שמונה שעות), טוען העובד כי הרגיש, כבר לאחר כשלושה חודשי עבודה, כאבים חזקים בידיו, ופנה לקבלת טיפול אצל אורתופד.
בבדיקות שנעשו לו נקבע כי הוא סובל מבעיה רפואית קשה בכפות ידיו והרופאים המליצו לו על ניתוח ביד שמאל, שאותו עבר בבית חולים. רופא תעסוקתי קבע כי העובד התובע אינו מסוגל לעבוד בעבודה הדורשת הפעלה מאומצת ואינטנסיבית בשתי כפות הידיים. לאור קביעה זו, נערך לעובד שימוע בו נכתב כי אין בחברה תפקיד שיכול להתאים לו והוא פוטר.
מצבו של העובד לא השתפר למרות הפסקת עבודתו והוא נאלץ בסופו של דבר לעבור לא פחות מחמישה ניתוחים בשתי ידיו. גם היום, נטען בתביעה, הוא אינו יכול לבצע פעולות פשוטות כמו פתיחת בקבוק מים, גילוח והרמת משקלים. הוא חש בכאבים תמידיים ובתחושת נימול בידיים. יש לציין, כי על פי התביעה, החברה המעסיקה מעולם לא מסרה לעובד מסמך בכתב של המידע בדבר הסיכונים להם הוא נתון בעבודתו.
לתביעה צורפה חוות דעת של רופא מומחה, אשר קבע כי לעובד נותרה נכות משוקללת של 85.5% לצמיתות. על פי התביעה, "כתוצאה מנזקי עבודתו נגרמו לתובע, וייגרמו לו במשך כל ימי חייו, כאב וסבל משמעותיים ביותר, לאחר שהפך לגבר נכה וכואב, המוגבל בתפקודו".
התביעה דורשת פיצוי על נזק מיוחד בגובה כמיליון ורבע שקלים ועוד פיצויים בגין נזקים כללים, כפי שיקבע על ידי בית המשפט.