3 צפייה בגלריה
טופס תשלום ארנונה. צילום: הרצל יוסף
טופס תשלום ארנונה. צילום: הרצל יוסף
טופס תשלום ארנונה. צילום: הרצל יוסף
תושב נתניה לשעבר גילה לאחרונה כי על חשבון הבנק שלו ניתנה הוראת עיקול, זאת על ידי תאגיד 'מי נתניה', בגין אי תשלום חשבון המים בתקופה שלא היה בנכס, אלה דייר אחר היה במקומו. ב'מי נתניה' אומרים השבוע כי הצרכן התעלם מהתרעות ולא ביצע החלפת משלמים כפי שנדרש מספר פעמים ועל פי דין.
הגבר, משה, שכר נכס בעיר. לדברי עורכי דינו, בתום תקופת השכירות הגיע למי נתניה, הציג להם מסמכים לפיהם תמה תקופת השכירות באישור המשכיר. הוא העתיק את מגוריו לאשדוד ולאחר מכן לאשקלון, אך לאחרונה הופתע לגלות כי יש הוראת עיקול על חשבונו.
בבדיקה שערך התברר שמי נתניה המשיכו לחייב אותו למרות שלא היה בנכס ולמרות שלבית כבר נכנס דייר אחר.
יש לציין כי במי נתניה דוחים את התלונה וטוענים כי פעלו על פי דין בעניינו של התושב לשעבר. מהחברה מסרו כי בין היתר "נעשו מאמצים מצד מי נתניה, לאתר את הבעלים ולנסות להביא להסדרת התשלום מולו, בין היתר במכתב שנשלח אליו ובניסיונות ליצור עמו קשר טלפוני, לשווא". התגובה המלאה בהמשך הידיעה.
3 צפייה בגלריה
"מי נתניה". ניתן להביא להוזלה | צילום: נמרוד גליקמן
"מי נתניה". ניתן להביא להוזלה | צילום: נמרוד גליקמן
"מי נתניה". ניתן להביא להוזלה | צילום: נמרוד גליקמן
"אין לי מילים לתאר את עוגמת הנפש והצער שנגרמו לי בעקבות הודעה בדבר העיקול", אמר משה. "אני אדם שומר חוק ומעולם חשבוני לא עוקל. ניגשתי למי נתניה, הצגתי לפניהם בשנית, מסמכים לפיהם אני לא נמצא בנכס הם הסכימו לחייב את הדייר בתשלומים החל מחודש האחרון אולם סירבו בתוקף לבטל את החיוב ולהעבירו על שם הדייר שהשתמש במים. אני לא יודע מה הייתי עושה אם עו"ד שמורק קלרה וישראל לא היו נרתמים לעזרתי".
עו"ד קלרה שמורק, פעילה ציבורית, לוחמת זכויות אדם, אשר טיפלה בנושא, אמרה: "משה לא קיבל ממי נתניה התראות בדבר החוב לא בדואר רשום ואפילו לא בדואר רגיל. לא יתכן כי תאגיד המים שפועל בשיתוף עיריית נתניה, יחייב תושבים על צריכה ושימוש של מישהו אחר.
"לפני נקיטת הליכי עיקול ראוי כי הרשות תפנה במכתב בדואר רשום לחייב, לאחר בדיקת כתובת המגורים שלו על פי הרשום במרשם האוכלוסין. לא יתכן כי תאגיד המים הפועל מכוחה של הרשות, יעשה דין לעצמו, דבר שאינו קורה ברשויות אחרות".
3 צפייה בגלריה
עו"ד קלרה שמורק ועו"ד ישראל שמורק | צילום: מיטל אזולאי
עו"ד קלרה שמורק ועו"ד ישראל שמורק | צילום: מיטל אזולאי
עו"ד קלרה שמורק ועו"ד ישראל שמורק | צילום: מיטל אזולאי
עו"ד ישראל שמורק מציין ומוסיף כי "לא ראוי כי מי נתניה יפעילו הליכי הוצל"פ, לא אבחנה כנגד האזרח הפשוט. מי נתניה חייבת לבטל את החוב הזה במיידית זו התנהלות שאינה תקינה. עיריית נתניה חייבת לשנות נהלים והנחיות על מנת לשים לזה סוף".
מ'מי נתניה' נמסר: "חברת המים והביוב, מי נתניה, פועלת על פי החוק, כללי מנהל תקין והוראות אמות המידה של רשות המים. לפי כללי אמות המידה, על הצרכן לדאוג לבטל את רישומו כצרכן בנכס במועד ואם לא עשה כן ימשיכו החיובים לחול עליו.
"במקרה זה, למרות שהוסבר ללקוח מספר פעמים, הצרכן המציא את האסמכתאות הדרושות לצורך החלפת משלמים באיחור רב (שנתיים) ועל כן החיובים המשיכו להיות רשומים על שמו לפי דין, עד לאותו מועד. למרות זאת, לפנים משורת הדין נעשו מאמצים מצד מי נתניה, לאתר את הבעלים ולנסות להביא להסדרת התשלום מולו, בין היתר במכתב שנשלח אליו ובניסיונות ליצור עמו קשר טלפוני, לשווא.
"על הצרכן מצדו לפעול מול בעל הנכס על מנת להסדיר את הנושא.
"הובהר והוסבר מספר פעמים לצרכן, כי מכיוון שלא ביצע החלפת מחזיקים, חיובי העבר עדיין על שמו מאחר שלא המציא מסמכים לצורך ביטול רישומו במועד. באת כוחו של הלקוח, בוודאי יודעת שלא ניתן לבטל את החיובים שהצטברו על שמו עקב כך שלא ביצע החלפת מחזיקים בנכס כדין ובמועד".