2 צפייה בגלריה
תאונת חנייה | צילום: מתוך סרטון של אור ירוק
תאונת חנייה | צילום: מתוך סרטון של אור ירוק
תאונת חנייה | צילום: מתוך סרטון של אור ירוק
במקום פשיעה, מתעסקים בחנייה: לרגל כנס ישראל לחניה, תנועה ותחבורה שנערך השבוע בירושלים, חשף ניצב אמנון אלקלעי, ראש אגף השיטור במשטרת ישראל נתונים חמורים בכל הקשור לאירועי חניה המתרחשים בערי ישראל, מעסיקים מאוד את משטרת ישראל במהלך השנה כולה במקום לעסוק בנושאים חשובים יותר.
לדברי ניצב אלקלעי המשטרה פתחה בשנה החולפת למעלה מחצי מיליון אירועים שקשורים לחניה. מדובר ב-1 מכל -5 מקרים שהמשטרה פותחת ועוסקת בהם.
מדובר ב- 316 אלף אירועי חסימת מעברים, 102 אלף מקרים של רכבים החונים במקום אסור כ-90 אלף מקרים של השתלטות על מקומות חניה פרטיים והסגת גבול חניה פרטית.
מהנתונים עולה כי העיר ירושלים מובילה עם 45 אלף אירועים, במקום השישי עם 23,106 אירועי חניה נמצאת העיר נתניה. מדובר בעליה של 13% לעומת השנה שעברה. על פי הנתונים, כל אירוע שני במחוז מרכז הוא בנושא חניה 45%, הערים בהם נרשם הגידול הגדול ביותר הם במחוז דרום: אשדוד, אשקלון ואילת. בארבע השנים האחרונות מדובר בעליה של 63.6% באירועי חסימות מעבר.
2 צפייה בגלריה
ניצב אמנון אלקלעי | צילום: יח"צ, כנס ישראל לחנייה
ניצב אמנון אלקלעי | צילום: יח"צ, כנס ישראל לחנייה
ניצב אמנון אלקלעי | צילום: יח"צ, כנס ישראל לחנייה
כנס ישראל לחניה תנועה ותחבורה חכמה שנערך בירושלים ביוזמת מגזין חניה ותחבורה עסק במדיניות הלאומית של מדינת ישראל בנושאים הללו, בהשתתפות, מומחים מהארץ והעולם, ביניהם: ראש העיר ירושלים, משה ליאון, המדען הראשי במשרד התחבורה - ד"ר שי סופר, ראש אגף השיטור, ניצב אמנון אלקלעי, מנהלת התכנית הלאומית לתחבורה חכמה, במשרד ראש הממשלה-ענת בונשטיין, מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים, הרלב"ד - רחלי טבת-ויזל.
ניצב אלקלעי "אירועים אלו באים לידי ביטוי בכך שאנשים משתלטים על מקומות חניה, ועושים פעולות יזומות שמגיעות לכדי אלימות. הרבה מאוד אנשים חונים בחניות פרטיות שלא שייכות להם, למרות שמדובר בעבירה פלילית. יש כאלו שחונים באדום לבן ובאוטובוסים". לדבריו, התופעה מתעצמת, כבר בשנת 2019 יש עליה של עשרות אחוזים השנה. יש מחוזות במשטרת ישראל שכל קריאה שניה או שלישית שלה קשורה לחניה, במקום שהמשטרה תתעסק בתאונות דרכים או באלימות או בדברים שמטרידים באמת את האזרח, המשטרה נדרשת לטפל בחניה.
אלקלעי אמר כי מסקר שעשתה המשטרה עולה שהציבור סובל מאוד מנושא החניה. "עשרות אלפי אנשים אמרו שזה הנושא הכי מטריד את האזרח. בין ההצעות לטיפול בבעיה הנפוצה שהעלה ניצב אלקלעי: קנס מוגדל, התייחסות לעבירות חניה פרטית כעבירת תנועה, ולהתייחס אליה בניקוד -כתוספת שישית. כמו כן הציע אלקלעי לנקוט בהסדרה,והסברה, והרתעה. לדבריו הרשות המקומית היא הגורם המרכזי המוביל שצריך לטפל בבעיה זו. "אני חושב שהדבר המרכזי שצריך לעשות הוא מניעה. הרשות המקומית היא הגורם המוסמך המוביל יש להם את היכולת גם אכיפה מקצה לקצה.